اولویت دهی به دهک های کم درآمد برای خانه دار شدن

نشست بررسی مشکلات طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد. تامین مالی، تغییر رویکرد و اولویت‌دهی به دهک‌های کم‌درآمد از محورهای اصلی جلسه بود.
کد خبر: ۱۲۶۰۰۱۹
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰ 16 September 2024
|
833 بازدید

اولویت دهی به دهک های کم درآمد برای خانه دار شدن

نشست بررسی مشکلات طرح نهضت ملی مسکن با حضور مسعود بیات‌منش، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان، ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، شهرام ملکی، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، محمد آئینی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و سیدعباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در محل سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

ارسلان مالکی در این نشست تاکید کرد که وزارت راه و شهرسازی مسئول بخش مسکن است و باید با سیاست‌گذاری‌های مناسب در این حوزه، رونق ایجاد کند.

او افزود که طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تغییر در نگرش و سیاست‌هاست و اشاره کرد که تامین مالی و تسهیلات بانکی یکی از چالش‌های اصلی این طرح است که باید در شورای عالی مسکن مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات مثبت انجام‌شده در سال‌های اخیر برای تامین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه اشاره کرد و گفت که جذب سرمایه‌های خرد می‌تواند به تامین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن کمک کند.

مسعود بیات‌منش نیز در این نشست بر اهمیت تامین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تاکید کرد و بیان داشت که نزدیک به یک میلیون متقاضی موثر در کشور وجود دارد. اولویت وزارت راه و شهرسازی، اتمام و تحویل واحدهای این طرح به متقاضیان با استفاده از ظرفیت بانک‌هاست.

او بر ضرورت شناسایی متقاضیان واقعی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت که راهبرد اصلی باید شناسایی و تامین مسکن برای دهک‌های کم‌برخوردار جامعه باشد.

در پایان، وی تصریح کرد که ستاد وزارت راه و شهرسازی باید وظایف پشتیبانی و حل مشکلات تامین مالی پروژه‌ها را انجام دهد و مسائل اجرایی را به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت واگذار کند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟