ترامپ پس از مناظره از هریس عقب افتاد

طبق آخرین نظرسنجی «گاردین»، به‌رغم رقابت بسیار نزدیک انتخاباتی، پس از مناظره انتخاباتی هفته گذشته، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان، با ۲.۶ امتیاز اختلاف از «کامالا هریس» رقیب انتخاباتی خود، ‌جاماند.
کد خبر: ۱۲۶۱۰۸۳
|
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ 22 September 2024
|
856 بازدید

ترامپ پس از مناظره از هریس عقب افتاد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده ۴۵ روز پیش از حضور رای‌دهندگان در کنار صندوق‌های رای، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این گزارش افزود: کامالا هریس، از زمانی که نامزد دموکرات‌ها شد، در نتایج نظرسنجی‌ها موقعیت خوبی داشته است. آخرین نظرسنجی گاردین نشان می دهد که هریس با ۲.۶ امتیاز اختلاف، ۴۸.۵ به ۴۵.۹ درصد، برتری خود را نسبت به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، افزایش داده است.

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، اکثریت رای‌دهندگان معتقدند که ترامپ در مناظره ۲۰ شهریور با هریس، با انحراف‌ از موضوع بحث و صحبت از جمعیت بالای حامیان خود در کمپین‌های انتخاباتی‌اش و طرح ادعاهای رد شده در مورد خوردن حیوانات خانگی توسط مهاجران هائیتی، عملا در برابر هریس باخت.

گاردین نوشت: نظرسنجی‌های ملی صورت گرفته توسط «نیویورک تایمز»، «فیلادلفیا اینکوایرر» و «سینا» پس از مناظره نشان داد که نامزدهای انتخاباتی دموکرات و جمهوری‌خواه با ۴۷ درصد برابر هستند. نکته مهم این که این نتیجه از برتری جزئی به نفع هریس نسبت به همان نظرسنجی‌ها پیش از مناظره، حکایت داشت.

این در حالی است که سایر نظرسنجی‌های ملی بیشتر به برتری نسبی هریس اشاره می کنند. یک نظرسنجی «مورنینگ کانسالت» (Morning Consult) نشان از برتری شش امتیازی هریس با کسب ۵۱ درصد آرا نسبت به ۴۵ درصد ترامپ داشت. این بزرگترین برتری هریس از زمان جایگزینی جو بایدن در صدر لیست دموکرات‌ها بود.

نتایج بررسی‌های پیشین «مورنینگ کانسالت» نشان می دهد هر دو نامزد جمهوری خواه و دموکرات ریاست جمهوری آمریکا با ۴۶ درصد در زمینه اعتماد اقتصادی بسیار به هم نزدیک هستند. در حالی که نظرسنجی «فایننشال تایمز» و «میشیگان راس» (FT-Michigan Ross) که پس از مناظره انجام شد نشان دهنده برتری جزئی هریس نسبت به ترامپ است.

سوفیا بیگ، اقتصاددان و نویسنده تحقیق مورنینگ کانسالت معتقد است هریس با موفقیت توانسته بود در مناظره خود را از سرزنش‌های وارد به سیاست‌های اقتصادی بایدن کنار بکشد و با وعده برای مهار افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های داروهای تجویزی، نظر رأی دهندگان را جلب کند.

وی تاکید کرد: با این که بسیاری از رای دهندگان از اقتصاد فعلی آمریکا ناراضی هستند، کامالا هریس را کمتر از جو بایدن مسئول شرایط اقتصادی کنونی کشورشان می دانند. در حالی که، رای دهندگان به طور مداوم تاکید می کردند که به ترامپ بیشتر از بایدن در زمینه مدیریت اقتصادی اعتماد دارند، اما اکنون شاهد آن هستیم که هریس توانسته این شکاف را پر کند.

 آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی کشورشان به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟