ادعای اسرائیل درباره شهادت ۲۰ فرمانده حزب الله

«بنی گانتس» ژنرال و عضو سابق کابینه جنگی رژیم صهیونیستی گفت در صورتی که به توافق قوی و قابل اعتمادی دست نیابیم باید به لبنان حمله زمینی کنیم؛ همزمان مقامات این رژیم، ادعا کردند در حمله تروریستی و وحشیانه‌شان به منطقه مسکونی ضاحیه بیروت در روز جمعه، ۲۰ فرمانده حزب الله را به شهادت رسانده‌اند.
کد خبر: ۱۲۶۲۶۸۹
|
۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸ 29 September 2024
|
2730 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه‌های فلسطینی، ادعاهای این مقام سابق صهیونیست که رسانه‌های این رژیم وی را دارای اختلاف نظر با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر جلوه می‌دهند، پرده از واقعیت تشابه دیدگاه های مقامات این رژیم درباره تجاوز به کشورهای همسایه برمی‌دارد.

همزمان ارتش رژیم اشغالگر مدعی شد در حمله به مقر فرماندهی حزب الله در ضاحیه، علاوه بر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، ۲۰ نفر دیگر از فرماندهان و رهبران این جنبش به شهادت رسیدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره ادعا کرد که از جمله رهبران حزب الله که در حمله روز جمعه به شهادت رسیدند، «سمیر توفیق دیب» مشاور سید حسن نصرالله و «ابراهیم حسین جزینی» رئیس واحد تامین امنیت وی، «علی ایوب» مسئول هماهنگی نیروی آتش حزب الله و «عبدالامیر محمد سبلینی» مسئول ساخت نیروی تشکیلات این جنبش بوده اند.

اظهارات این مقام صهیونیست درباره احتمال حمله زمینی این رژیم به لبنان در حالی است که چهارشنبه گذشته، ژنرال «رونین مانیلیس» سخنگوی سابق نظامی رژیم صهیونیستی ضمن هشدار درباره ورود ارتش این رژیم به جنگ زمینی با حزب الله لبنان، آن را آرزوی دبیرکل حزب الله دانست و از سه احتمال درباره جنگ غزه نیز سخن گفت.

به دنبال تشدید درگیری میان مقاومت اسلامی لبنان و رژیم صهیونیستی و بحث احتمال حمله زمینی اسرائیل به جنوب این کشور و در شرایطی که حزب الله به طور گسترده شمال اراضی اشغالی را زیر آتش گرفته است، مانیلیس درباره این حمله هشدار داد.

وی افزود: اسرائیل در روزهای اخیر تصمیم گرفت که از زور استفاده کند تا بتواند نصرالله (سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله) را وادار کند تا بگوید بس است، من از معادله ای که گفتم به خاطر «یحیی السنوار» (رئیس دفتر سیاسی حماس) مشارکت می کنم، دست بر می‌دارم. نصرالله حزبش را برای دفاع از حماس و السنوار تشکیل نداده است؛ اما زمانی که تصمیم به مشارکت و حمایت از حماس گرفت، آن را به طور کامل انجام داد و نمی‌توان حالا وی را از به کارگیری توان بیشتر دور کرد.

مانیلیس بیان کرد: جنگ سوم با لبنان در کار نیست، بلکه جنگ اول با محور مقاومت خواهد بود؛ ما به موضوع جنگ نزدیکتر شده و گمان می‌کنیم که نصرالله پرچم سفید را بالا خواهد برد اما این در قاموس او، جایی ندارد. کابینه اسرائیل گمان می‌کند که اگر زور را افزایش دهد، موصوع سریعا فیصله می یابد که این اشتباهی جوهری و اساسی است.

سخنگوی سابق نظامی رژیم اسرائیل ادامه داد: حمله زمینی بزرگترین آرزوی نصرالله و این وضعیتی است که عیارش را نشان خواهد داد. سئوال مطرح این است که کابینه اسرائیل هنگامی که تصمیم به تشدید تنش به این شکل گرفت، آیا این موضوع را در نظر گرفت که جایگزین هایی که ارائه کرده، آنهایی نیستند که تحقق یابند؟ ما هر روز برای خود دست می‌زنیم. این طرح از دوازده سال پیش طراحی شده و ما همه روزه شاهد اموری هستیم که انتظارش را نداریم. ما به دوره رکود خواهیم رسید. با توجه به تجربه جنوب (غزه)، بدون فکر تصمیم گرفته شده است.

وی جنگ غزه را نیز دور باطل توصیف و اذعان کرد که رژیم صهیونیستی از پیروزی مطلق، فرسنگ ها فاصله دارد.

همزمان با تهدید برخی مقامات رژیم صهیونیستی به حمله زمینی علیه لبنان، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نوشت که حمله زمینی به منزله «تله مرگی» است که حزب‌الله برای اسرائیل تدارک دیده است.

یدیعوت آحارنوت با اشاره به اشتباهات گذشته رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به لبنان، نوشت که این رژیم آمادگی حمله زمینی را ندارد.

این روزنامه به قلم «رونن برگمن» نوشت: با وجود انتقال نیروهای نظامی و ذخیره از جمله لشگر ۹۸ به مرزهای شمالی، آمادگی فوری برای ورود زمینی به لبنان وجود ندارد.

وی افزود: اکثریت فرماندهان عالی‌رتبه معتقدند که اسرائیل در این مسئله (حمله زمینی به لبنان) دو مرتبه پیش از این در سال‌های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶ مرتکب اشتباه فاجعه‌بار و تلخی شد و باید این بار از ورود زمینی به لبنان خودداری کند چرا که بسیاری (از کارشناسان و فرماندهان) آن را دام مرگی می‌دانند که حزب‌الله آماده کرده است.

رژیم صهیونیستی در حالی دست به حملات وحشیانه به لبنان زده که هنوز در باتلاق غزه گرفتار است و رزمندگان مقاومت فلسطین ضربات مهلکی روزانه به نظامیان این رژیم وارد می کنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات