ارتش، کنترل پایتخت پاکستان را به عهده گرفت

دولت پاکستان برای تدارک میزبانی از اجلاس آتی سازمان همکاری شانگهای و جلوگیری از هرگونه ناآرامی‌ در پایتخت، مسئولیت تامین امنیت شهر اسلام‌آباد را به نیروهای ارتش واگذار کرد.
کد خبر: ۱۲۶۳۷۶۸
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ 05 October 2024
|
44072 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ نیروهای ارتش به مدت ۲ هفته در اسلام‌آباد و برای تامین امنیت در تمام نقاط این شهر حضور خواهند داشت. نظارت و گشت نیروهای ارتش از بامداد امروز (شنبه) در پایتخت پاکستان آغاز شده است.

این درحالی است که از روز گذشته (جمعه) طرفداران عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان به عنوان جناح سرسخت علیه دولت تظاهرات خود را از شهر پیشاور آغاز کرده و مصرانه درپی رسیدن به شهر اسلام‌آباد هستند اما دولت و نهادهای انتظامی با بستن تمامی مسیرهای منتهی به شهر اسلام‌آباد از جمله منطقه قرمز آن، هشدار دادند که هیچ حزب یا گروهی تا زمان برگزاری اجلاس سازمان شانگهای در اسلام‌آباد حق تجمع ندارد و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

سرویس تلفن همراه از جمله اینترنت موبایل از روز گذشته در شهر اسلام‌آباد قطع شده و پلیس برای متفرق کردن معترضان در بخش‌هایی از اسلام‌آباد به شلیک هوایی و پرتاب گاز اشک آور متوسل شده است.

براساس این گزارش، وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که دولت برای اطمینان از برقراری آرامش در اسلام‌آباد و حفاظت از هیات‌های عالیرتبه که قرار است در اجلاس روسای دولت‌های سازمان همکاری شانگهای به مدت ۲ روز در اسلام‌آباد حضور داشته باشند، نیروهای ارتش را برای تامین امنیت پایتخت مستقر می‌کند.

محسن نقوی اعزام نیروهای ارتش به پایتخت پاکستان را بر اساس بند ۲۴۵ قانون اساس کشور عنوان کرد و افزود: نظامیان پاکستانی تا ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) وظایف امنیتی در مناطق مختلف شهر اسلام‌آباد را انجام خواهند داد.

وزیر کشور پاکستان خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش در کنار پلیس، یگان واکنش سریع، تکاوران و یگان ضد شورش امنیت مناطق حساس اسلام‌آباد از جمله محل برگزاری اجلاس سازمان همکاری شانگهای و مسیر تردد هیات‌های شرکت کننده را تامین خواهند کرد.

اجلاس آتی روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به میزبانی دولت پاکستان اواسط ماه اکتبر (هفته سوم مهر) در اسلام‌آباد برگزار خواهد شد.‌

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟