هشدار نفتی مقام سابق ناتو درباره درگیری ایران و اسرائیل

«جیمز استاوریدیس» فرمانده سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (یکشنبه) هشدار داد که درگیری احتمالی ایران و رژیم صهیونیستی و افزایش تنش‌ها در منطقه «می‌تواند خروج نفت از خاورمیانه را متوقف کند».
کد خبر: ۱۲۶۵۴۰۸
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶ 13 October 2024
|
921 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جیمز استاوریدیس در یک برنامه رادیویی اظهار داشت: آنچه این برهه زمانی را مانند روزهای قبل از جنگ جهانی دوم خطرناک می‌کند، افزایش تنش راهبردی با چین در اقیانوس آرام است.

به گزارش تارنمای هیل، این فرمانده سابق ائتلاف نظامی ناتو خاطرنشان کرد که به دلیل درگیری میان روسیه و اوکراین نیز «یک جنگ زمینی بسیار مهم در اروپا» وجود دارد.

وی در ادامه هشدار داد که «ناآرامی عظیم در خاورمیانه» و درگیری احتمالی میان رژیم صهیونیستی و ایران نیز «در بدترین حالت، ممکن است خروج نفت از خاورمیانه را متوقف کند».

این دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا گفت که وقتی همه اینها را کنار هم می‌گذارید، یک «برهه زمانی متلاطم» همچون اواخر دهه ۱۹۳۰ (میلادی) است.

استاوریدیس تصریح کرد: چین که از نظر استراتژیک خطرناک است؛ جنگ در اوکراین، خاورمیانه‌ای که به نظر می‌رسد در آتش است؛ امنیت سایبری، هوش مصنوعی و همه اینها چالش هستند.

این فرمانده سابق ناتو در این مصاحبه رادیویی ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا به جلوگیری از درگیری‌های مرگبار بیشتر و ترویج نوعی صلح در خاورمیانه کمک کند.

موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در عملیات «وعده صادق ۲» پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد با رمز مبارک یا رسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرد و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.
 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟