ماله‌کشی روی رشوه بیرانوند در فدراسیون فوتبال/ باز شدن همه قفل‌ها با مدیریت مهدی تاج

ریاست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به خوبی روی رشوه ۵ میلیاردی علیرضا بیرانوند که از زبان خودش جاری شد و به این موضوع اعتراف کرد، ماله‌کشی کرده و انگار همه قفل‌ها در فدراسیون مهدی تاج باز شده است.
کد خبر: ۱۲۶۷۲۴۲
|
۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲ 22 October 2024
|
7679 بازدید
|

ماله‌کشی روی رشوه بیرانوند در فدراسیون فوتبال/ باز شدن همه قفل‌ها با مدیریت مهدی تاج

صحبت‌های ابوالفضل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دیگر صدای همه را درآورده است اما در عین ناباوری گویا هنوز برخی امید دارند تا مهدی تاج ورودی جدی به این موارد داشته باشد. آن هم رئیسی که خود در یک فقره ۸۰۰ هزار دلار اضافه به کارلوس کی‌روش پرداخت کرده و هنوز هیچ توضیحی درباره آن نداده است!

به گزارش سرویس ورزشی تابناک، پس از واکنش علیرضا بیرانوند به رأی کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال و پرداخت غرامت ۲۰ میلیاردی به باشگاه پرسپولیس، او در یک مصاحبه افشاگرانه اعلام کرد نه تنها ۲۰ میلیارد را نمی‌دهد، بلکه ۵ میلیاردی هم که بابت الحاقیه قرارداد به عنوان شیرینی به اعضای هیئت مدیره داده را پس می‌گیرد.

صحبت‌های بیرانوند به نوعی علیه خودش شد؛ چرا که دروازه‌بان ملی‌پوش تراکتور افشا کرد که برای الحاقیه قراردادش که با توسل به همان اقدام به فسخ قرارداد کرد و در نهایت نیز مشخص شد فسخ او غیر قانونی بوده، به اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس رشوه داده است و همین موضوع یک پرونده جدید برای او باز کرد. در این پرونده با رأی بسیار پر انتقاد، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حتی آیین‌نامه خود را زیر سؤال برد و به جای محرومیت سنگین این بازیکن به دلیل اعتراف به پرداخت رشوه، یک جلسه محرومیت مشروط برای او در نظر گرفتند که این یک جلسه هم با عذرخواهی در رسانه بخشیده شد.

حالا پس از چند روز از گذشت این اتفاقات، رأی عجیب و غریب در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و واکنش‌های عجیب‌تر فدراسیون فوتبال به این اتفاقات، رئیس کمیته انضباطی این فدراسیون شروع به توجیه کردن کرده است. به نوعی که گویا در فدراسیون مهدی تاج، رشوه دادن و رشوه گرفتن هیچ قبحی ندارد و آزاد است. چرا که ابوالفضل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی این فدراسیون به عنوان عضوی مهم از رکن قضایی فدراسیون فوتبال تشخیص داده است که روی رشوه دادن بازیکن تیم ملی ماله‌کشی کند. به این شکل قفل همه چیز در فدراسیون فوتبال با مدیریت مهدی تاج باز شد و گویا دیگر رشوه دادن هم آزاد است، اگر قرار باشد نام آن را «شیرینی» گذاشت.

ماله‌کشی روی رشوه بیرانوند در فدراسیون فوتبال/ باز شدن همه قفل‌ها با مدیریت مهدی تاج

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارنظر بیرانوند درباره پرداخت شیرینی ۵ میلیاردی، گفت: «شیرینی دادن جُرم نیست؛ فرد صراحتاً باید جرمی را منتسب کند. بیرانوند صرفاً نشر اکاذیب کرده است.» جالب اینجاست که حبرگزاری تسنیم با اشاره به این اظهارات ابوالفضل حسن‌زاده نوشته است: «اظهارنظری عجیب که عملاً قبح رشوه در جامعه را از بین می‌برد و هر کسی می‌تواند با هر کلمه "من درآوردی" مثل "شیرینی دادن"، "پول چای"، "انعام بچه‌ها" و ... رشوه بدهد اما از نظر رئیس کمیته انضباطی رشوه نداده است.»

موضوع از این قرار است که حسن‌زاده خود یک فرد حقوقی و قاضی است که اینگونه ماله به دست گرفته، در حالی که چندی قبل نقل قولی از سیدکاظم موسوی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، درباره تفاوت رشوه و شیرینی که در ادارات رد و بدل می‌شود منتشر شده بود: «اعتقاد من بر این است که شیرینی اگر پُرملات باشد با رشوه یکی است و تفاوتی ندارد اما اگر فردی یک جعبه شیرینی یا مبلغی معادل ۵۰۰ هزار تومان تا یک و دو میلیون تومان پرداخت کند، تنها شیرینی محسوب می‌شود همانطور که شخصی به خانه کسی می‌رود و به اندازه بضاعت خود هدیه می‌دهد. اما اینکه افراد مبلغ‌های ۱۰۰ یا ۵۰۰ میلیون تومانی در ادارات رد و بدل می‌کنند، رشوه محسوب می‌شود.» هرچند موسوی بعد از انتشار این نقل قول حتی تا این حد شیرینی دادن را هم یک شوخی عنوان کرد و گفت: «رشوه دادن از یک ریال تا هزار میلیارد تومان تفاوتی با یکدیگر ندارد اما متاسفانه صحبت‌ها را طوری تنظیم کردند که برداشت غلطی از آن شده است. این برداشت که ۵۰۰ هزار تومان رشوه نیست اما یک میلیارد تومان رشوه محسوب می‌شود به هیچ‌وجه درست نیست.»

حالا با این شرایط و توضیحات چگونه رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رشوه دادن آن هم به مبلغ ۵ میلیارد تومان را به این شکل توجیه می‌کند؟ تسنیم در ادامه گزارش خود ناباورانه معتقد است که مهدی تاج باید به این اتفاقات ورود جدی داشته باشد، اما سؤال اینجاست که رئیس فدراسیون فوتبال در مواردی بدتر از این چه زمانی ورود کرده است؟ آن هم رئیس فدراسیونی که در دوره قبلی مدیریت خود پاداش کارلوس کی‌روش برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ را از ۸۰۰ هزار دلار به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رساند و هنوز درباره این تخلف که به گفته علی کفاشیان بدون مصوبه هیئت رئیسه بود، توضیحی نداده است. آیا می‌توان در ساختاری که چنین ریاستی دارد، امیدی به تغییر داشت یا برای ورود جدی رئیسش صبوری کرد؟

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
واقعا چه امیدی هست که فدراسیونی که مهدی تاج رئیسشه با این چیزا مبارزه بشه. شما هم خودتون رو دست انداختید و انتظارهاتون بالاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
سکه بگیران هم باید مجازات شوند. به هرنام گرفته باشند
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
واقعا چه کسی پشت این فرد است؟
واقعا بازرسی چه میکند که اینقدر فساد وجود دارد؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
بوی تعفن همه جا را پر کرده است....
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
باید دید ماجرای تهدید مالک تراکتور به افشای برخی اطلاعات چه بوده که منجر به صدور چنین حکم های عجیبی در پرونده رشوه بیرانوند شده ! ‌
Ta
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
بیرانوند بهترین دروازه بان ایرانه .
مانمی خواهیم از دستش بدیم وحداقل شادی مردمو بگیریم .
بازی دیروز با السد شاید اگر بیرانوند توی دروازه بود این گل مسخره رو نمی خوردیم.
درضمن ریشه را اصلاح کنید
بیرانوند بی گناهه فقط هشدار داده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
شما(تابناک) عزیز
اگر حرف همه را انتشار دهید خیلی خوب است.
یک گزارش تهیه شود که اینها از کجا ساپورت می شوند؟
مگر می شود این همه فساد؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
خیلی زشته اینطوری ماست مالی کردن اميدی به فدراسیون فوتبال نیست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
تو این فوتبالی که درآمدزا نیست اما سرتاسر وجودش فساد هست فقط بیرانوند مورد داره و رشوه داده ، تخلف فسخ قرارداد کرده و ... !؟ چرا بیخیال این آدم نمیشید؟
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
باند فساد به قدری بی حیا و نا نجیبانه دارن اموال مردم رو به صورت پرداخت به ویلموتس و کی‌روش و امثال این مربیان و ... غارت میکنن که آدم هیچ اُمیدی به اجرای عدالت و مجازات مفسدین نداره...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
اعتراف به عدم جرم بودن شیرینی ۵ میلیاردی، خود برای عزل دائمی این فرد کافی است.
باعث تاسف است در این مملکت رشوه دادن اینقدر راحت توجیه و خاطیان در هر سمت و عنوانی بدون مجازات رشوه دهی و رشوه گیری عشق می کنند و اساس عدالت را زیر سوال قرار می دهند...
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات