نکاتی که باید درباره چای ایرانی بدانید

اگر تصمیم به خرید چای ایرانی دارید و اما هنوز نکات مهم را بررسی نکرده اید، در این گزارش با نکات خرید چای ایرانی که بسیار مهم هستند آشنا خواهید شد.
کد خبر: ۱۲۶۷۲۴۸
|
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰ 23 October 2024
|
785 بازدید

نکاتی که باید درباره چای ایرانی بدانید

چای همواره یکی از مهمترین و اصلی ترین نوشیدنی های ما ایرانی ها است. چای ایرانی در بین مردم به چای بی کیفیت معروف است در صورتی که چای ایرانی بین انواع کشور های جهان یکی از بهترین کیفیت ها را داراست. اگر هنگام خرید چای ایرانی به نکات مهمی که در ادامه گفته می شود توجه شود می توانید مطمعن باشید که چای طبیعی و باکیفیتی انتخاب می کنید.

فصل برداشت چای

فصل برداشت چای تاثیر زیادی روی کیفیت چای دارد. چای به صورت کلی در سه فصل بهار، تابستان و پاییز برداشت می شود. در میان این سه فصل، چای بهاره که به چای چیده شده در فصل بهار می گویند بالاترین کیفیت را دارد. چای در فصل تابستان کافئین بالاتری دارد اما عطر کمتری نسبت به چای بهاره دارد. چای در فصل پاییز عطر خوبی دارد اما نسبت به چای بهاره تلخ تر است. بنابراین شما باید چای ایرانی بهاره خریداری کنید.

چای طبیعی یا با اسانس

این تصور رایج است که به چای ایرانی اسانس نمی زنند. در صورتی که این تصور اشتباه است. بعضی از چای های ایرانی دارای رنگ و اسانس مصنوعی هستند. قبل از خرید چای اطمینان حاصل کنید که چای دارای رنگ و اسانس نباشد. این اسانس ها نه تنها برای سلامتی مضر هستند بلکه به چای های بسیار بی کیفیت اسانس و رنگ اضافه می شود. برای تشخیص اینکه چای رنگ یا اسانس دارد اول برگ چای را داخل آب سرد بریزید، اگر کمتر از 3 دقیقه درنگ چای در آب حل شد یعنی چای حاوی رنگ است.

انواع چای

انواع چای ایرانی در بازار موجود است. شما برای خرید چای ایرانی باید انواع مختلف چای را بشناسید و خصوصیات هرکدام را بدانید. این انواع از تفکیک برگ های چای بر اساس ظاهر و کیفیت به وجود می آیند. انواع چای ایرانی عبارتند از چای ساچمه ای، چای سرگل، چای ممتاز، چای دستی، چای قلم، چای شکسته و چای باروتی که چای سرگل یکی از بهترین چای های ایرانی است. برای خرید چای پیشنهاد می کنیم حتما چای سرگل را امتحان کنید.

درجه بندی چای

چای ایرانی سه نوع درجه بندی دارد که به درجه یک، درجه دو و درجه سه معروف است. در این میان چای درجه یک بهترین کیفیت، چای درجه دو کیفیت متوسط و چای درجه سه کیفیت پایینی را دارست. سرگل، ساچمه ای، دستی و ممتاز درجه یک هستند. انواع قلم درجه دو هستند. شکسته و باروتی درجه سه هستند. بهترین گزینه برای خرید انواع درجه یک از چای ایرانی است.

نحوه نگهداری چای

چای طبیعی نسبت به نور خورشید و مواد عطری حساسیت فراوانی دارد. این دو عامل باعث می شوند کیفیت چای به شدت افت کند. بنابراین از چای هایی که در بسته بندی شفاف فروخته می شوند یا به صورت فله و بدون محافظ در معرض مواد عطری قرار دارند خریداری نکنید.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات