مهمانان تالاب انزلی از راه رسیدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: نخستین گروه از پلیکان‌های خاکستری و سفید برای زمستان‌گذرانی در تالاب بین‌المللی انزلی فرود آمدند.
کد خبر: ۱۲۶۸۵۱۱
|
۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷ 28 October 2024
|
498 بازدید

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: نخستین گروه از پلیکان‌های خاکستری و سفید برای زمستان‌گذرانی در تالاب بین‌المللی انزلی فرود آمدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حمزه عشوری امروز ۷ آبان‌ماه با اشاره به اینکه کارشناسان پلیکان‌های مهاجر را در پایش‌ تالاب مشاهده کردند، اظهار کرد: هر سال صدها قطعه پلیکان خاکستری و سفید در تالاب انزلی زمستان گذرانی می‌کنند و این پلیکان‌ها نخستین گروه از پلیکان‌هایی هستند که در روزهای اخیر وارد تالاب انزلی شده‌اند و پیش بینی می شود در روزهای آینده بر تعداد آنها افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه ورود پلیکان‌های سفید و دیگر پرندگان مهاجر، زیبایی خاصی به این تالاب بین‌المللی بخشیده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده و با توجه به کاهش دمای هوا در مناطق شمالی بر تعداد پرندگان مهاجر در این تالاب افزوده شود.

دو گونه پلیکان به نام پلیکان خاکستری و پلیکان سفید در ایران زیست می‌کنند و پلیکان خاکستری از گونه های در معرض تهدید جهانی است و تالاب انزلی از جمله مهمترین زیستگاه های زمستان گذرانی این گونه در ایران محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # قیمت طلا # مهاجران افغان # یارانه # حمله اسرائیل به ایران # خودرو
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟