تابناک گزارش می دهد؛

تعطیلی، در انتظار پروژه موتور کم مصرف ایران خودرو/ قول صوری مدیرعامل ایران خودرو به رهبر انقلاب؟!

پس از چندین سال فعالیت مستمر پروژه تولید موتور IK۳ که در راستای کاهش مصرف سوخت در ایران خودرو در حال ساخت بود به نظر می رسد در دوره مدیریت فعلی ایران خودرو قرار است به طور عامدانه متوقف و تعطیل شود.
کد خبر: ۱۲۷۰۲۴۴
|
۱۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۵ 07 November 2024
|
6837 بازدید
|

تعطیلی، در انتظار پروژه موتور کم مصرف ایران خودرو/ قول صوری مدیرعامل ایران خودرو به رهبر انقلاب؟!

 از ابتدای سال ۹۹ بحث موتور‌های سه سیلندر داغ‌تر از همیشه شد و آن زمان چندین شرکت مدعی انجام تحقیق و توسعه و تولید این نوع موتور شدند که درنهایت در مرداد همان سال، فرشاد مقیمی، مدیرعامل وقت ایران خودرو توانست از موتور سه سیلندر رونمایی کند که تلاش این موتور‌ها برای تولید پیشرانه‌های کم مصرف و کم آلاینده طبق استاندارد‌های یورو۶ بود. حال پس از گذشت چندین سال، فعالیت های تولیدی این موتورها به دلیل تصمیم های سلیقه ای درحال نابودی است. 
 
به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، پس از چندین سال فعالیت، پروژه موتور IK۳ که در راستای کاهش مصرف سوخت در ایران خودرو فعال بود، به نظر می رسد در دوره مدیریت فعلی ایران خودرو قرار است به طور عامدانه متوقف و تعطیل شود!
 
طبق شنیده ها برای آن که استفاده از این نوع موتور خودرو توجیه اقتصادی داشته باشد قرار است تا خرید موتور از کشور چین انجام شود؛ این در حالی است که چند ماه گذشته این پروژه مورد بازدید رهبری انقلاب قرار گرفت و مدیر عامل ایران خودرو قول مساعد داد که این پروژه تا پایان امسال اجرایی شود.
 
تضعیف تولید داخل به چه قیمت؟!
 
به گفته مطلعین، شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو که بزرگترین شرکت موتورسازی در داخل ایران و حتی خاورمیانه است، در معرض تعطیلی قرار دارد و واردات موتور از چین در دستور کار مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار گرفته است.
 
نکته مهم اینجاست که به جای خرید موتور CBU چرا نقدینگی ارزی کشور به جای اینکه صرف هزینه برای موتور Ik۳، هیبرید و گازسوز داخلی شود، صرف خرید موتور‌های خارجی از چین می‌شود؟ چرا در شرایط فعلی که خرید موتور‌های خارجی ارز بری زیادی برای کشور دارد به جای اینکه درآمد ارزی کشور برای کالا‌های اساسی اختصاص یابد برای موارد غیرضروری هزینه می‌شود و باعث از کار افتادن و فلج شدن صنایع داخلی می‌شود؟
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
وقتی چیزی ارزان است، صرفه جویی در مصرف آن توجیه اقتصادی ندارد.
#بنزین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
بیش از 3 دهه است که در تجریم هستیم که در چند سال اخیر هم شدت و وسعت آن افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
چند ماه هم هست که درگیر جنگ نظامی با اسراییل شده ایم.
یا شما این موضوعات را درک نمی کنید و یا اینکه هدفتان نشانه گرفتن گروههای غیر همسو با شما است.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
کیفیت تولید بنزین خیلی پایین هست به درد موتورهای جدید نمی خورد و قیمت بنزین هم نسبت به در امد مردم نیز بسیار بالا هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
اگه خواستین قیمت بنزین را آزاد کنید لطفا قیمت نان،بلیط اتوبوس شرکت واحد،بلیط مترو و همه ی سوبسیدها را بردارید،من هقته ایی دو عدد نون میخورم که اونم چند سال آزاد میخرم،سالی یکبار هم سوار اتوبوس یا مترو نمیشم!
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
تا زمانی که نفوذ در این کشور رخنه دارد و در تصمیم های مهم نمود پیدا میکند آش همان است و کاسه همان البته تعارض منبع نیز در بسیاری از این موارد بی تاثیر نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
اتفاقا در ایران بنزین بسیار گران است و شاید جز گرانترین ها در دنیا باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
اینها همه در راستای همون نفت بده کالا ببر. حالا خودروسازها میخوان از این قافله عقب نمونند. تولید کجا بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
ایران خودرو و سایپا ثابت کرده اند که بیشتر مونتاژ کارن تا تولید کننده و اتفاقا همین کار ایران بهتر هست تا در آینده دچار مشکلات ناشی از تولید این موتور نشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
رازش در کم بودن ارزش پول ملی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۸
خیر، اتفاقا کم بودن ارزش پول بایستی موجب افزایش صادرات شود و نه واردات. طبق اصول بدیهی علم اقتصاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
مدتها است که صنعت ایران به نحوی تعطیل است.
از کمبود برق و گاز گرفته تا تکنولوژی و ماشین آلات قدیمی تا گرانی و کمبود مواد اولیه.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
تا زمانی که پول نفت هست همینه وام ملیاردی بارهاو بارها میگیرن زمین مفتی گرفتن اب و برق و گاز یارانه ای گرفتن هنوز یه موتور کم مصرف عرضه ندارن تولید کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
وارد کنید اما از کشورهای پیشرفته و صاحب نام!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
وقتی یه نفر بیاد ۶ میلیون دلار بگیره و اتاق رانا رو طراحی کنه وضعیت صنعت رو میشه درک کرد تولید ضعیف کیفیت پایین بازار فروش افتضاح قیمت های نجومی کافیه فقط مونتاژ کاران رو تعطیل کنید و از دو برند معتبر درخواست کنید خط تولید چند نمونه از خودروهای کم مصرف رو در ایران راه اندازی کنند و همین کارگرها هم همانجا مشغول به کار کنید هم وضعیت خودرو سازی درست میشود و هم مصرف سوخت هم مشتری رضایت دارد هم کشته های تصادفات کاهش میابد ایران خودرو و سایپا هم این همه ضرر نمی‌کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
شاید موتورسازی ایران خودرو کارش را درست انجام نمیده
تا کی باید حمایت بی قید و شرط بشه؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
الان موتور سیکلت میسازن ۴ سیلندره بعد شماها میخواین موتور ماشین سه سیلندر بسازین بندازین روو سمند و تارا و... .را فقط فکرتون به ایجاد محدودیت میرسه؟ اگه بهانتون کاهش مصرف بنزینه تولید لگنهای داخلی از رده خارج بی کیفیت پرمصرف رو متوقف کنین بذارین خودروی بروز هیبریدی با قیمت جهانی وارد بشه. ولی هیچوقت اجازه همچین چیزی رو نمیدین چون نمیخواین دستتون از سفره رانت و پول باداورده کوتاه بشه
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیت دلار
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات