چگونه محتوای خود را در اکسپلور اینستاگرام نمایش دهیم؟

اینستاگرام را به عنوان یکی از پرطرفدارترین پلتفرم های فضای مجازی می شناسند. اینستاگرام حدود 1 میلیارد کاربر فعال دارد. یکی از جذاب ترین قسمت های اینستاگرام بخش اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore) است.
کد خبر: ۱۲۸۳۵۰۸
|
۲۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴ 16 January 2025
|
759 بازدید
|
۱

به گزارش سرویس علم و فن آوری تابناک، اینستاگرام را به عنوان یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های فضای مجازی شناخته می شود و حدود ۱ میلیارد کاربر فعال دارد. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های اینستاگرام بخش اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore) است. اغلب ما در زمان جست‌و‌جو در اینستاگرام به این قسمت از اینستاگرام سری خواهیم زد.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام برای کسب و کار‌ها فرصتی فراهم آورده است که بتوانند با ارائه محتوای جذاب، فالور‌ها یا تعقیب کنندگان بیشتری جذب کند،  همین امر باعث شده است که افرادی که به اینستاگرام به عنوان محیطی برای کسب و کار نگاه می‌کنند، از این فضا برای بیشتر دیده شدن استفاده کنند. ما در اکسپلور اینستاگرام پست‌هایی را می‌بینیم که اینستاگرام تشخیص می‌دهد ما با دیدن آن‌ها لذت برده و یا اطلاعات خود را تکمیل خواهیم کرد.

Instagram Explore چگونه کار می‌کند؟

یکی از نکات بسیار جذاب در اینستاگرام تفاوت صفحه اینستاگرام افراد است. در گذشته اکسپلور اینستاگرام باتوجه به تعداد لایک‌ها و فالور‌ها فعالیت می‌کرد. به همین دلیل در این قسمت تنها می‌توانستید پست افراد معروف را دید. طبیعی بود که فرد مشهوری مانند «کریستین رونالدو» با تعداد بسیار فالور‌های خود با هر پستی که می‌گذاشت تعداد بسیار زیادی لایک دریافت می‌کرد این فرصت را از افراد تازه کار برای جذب فالور و لایک بیشتر می‌گرفت. همین موضوع اینستاگرام را برای کسب و کار‌های نوپا ناکارآمد کرده بود. به همین دلیل الگوریتم‌های اینستاگرام برای کسب و کار‌ها را تغییر داد. امروز صفحه اکسپلور اینستاگرام با توجه به موارد زیر پست‌ها را نمایش می‌دهد:

  • پست‌هایی که لایک می‌کنید.
  • پست اشخاص و افرادی که با آن‌ها در تعامل بوده‌اید؛ و پست‌هایی که شما آن‌ها را سیو کرده‌اید.
  • پست‌هایی که فالووینگ‌های شما لایک کرده باشند.
  • فیلم‌هایی که شما آن‌ها را مشاهده کرده‌اید.
  • هشتگ‌هایی که شما از آن استفاده و یا آن‌ها را دنبال کرده‌اید.

اینستاگرام از هوش مصنوعی بسیار قوی برخوردار است. اینستاگرام به سادگی می‌تواند علایق شما را تشخیص داده و بر اساس آن‌ها پست‌های مورد علاقه شما را در اکسپلور به نمایش در می‌آورد.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

با اینکه مقاله معتبری از جانب توسعه دهندگان اینستاگرام جهت دیده شدن در اکسپلور منتشر نشده است، اما تجربه ثابت کرده است که با رعایت چند نکته می‌توان در این قسمت بهتر و بیشتر دیده شود.

برای قرار دادن پست باید برنامه ریزی داشته باشید، قرار دادن چندین پست در یک روز و قرار ندان پست در روز‌های بعدی ممکن است به پیج شما لطمه بزند.

نسبت به مخاطبین خود شناخت پیدا کنید

نسبت به مخاطبین خود شناخت کامل پیدا کنید. برای مثال اگر پیج شما در مورد فروش لوازم ورزشی است، مخاطبین شما از جامعه ورزشکاران هستند و طبیعتاً علایق خاصی به المپیک خواهند داشت. پس در زمان برگزاری المپیک و هر مسابقه و کارناوال ورزشی شما باید نسبت به مسابقات و حواشی آن هوشیار بوده و آن‌ها را تحت پوشش قرار دهید. بدیهی است که فعالیت شما در این زمینه باعث می‌شود که اینستاگرام شما را بهتر و بیشتر در اکسپلور افرادی که به ورزش و حواشی آن علاقه دارند نمایش دهد.

زمان حضور مخاطبین در اینستاگرام را تشخیص دهید

زمان پست یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های بازدید بیشتر پست‌ها است. ابزار‌های زیادی وجود دارد که به شما نشان می‌دهد مخاطبین پیج شما و حتی پیج‌های رقیب شما چه زمانی پست‌ها را لایک کرده‌اند. پس یک بازه زمانی مناسب برای قرار دادن پست‌ها در پیج انتخاب کرده و در زمانی پست‌ها را منتشر را کنید که آن‌ها بتوانند پست‌ها بهتر دیده و لایک کنند و به این نکته دقت کنید که برای قرار دادن پست باید برنامه ریزی داشته باشید، قرار دادن چندین پست در یک روز و قرار ندان پست در روز‌های بعدی ممکن است به پیج شما لطمه بزند.

از قابلیت هشتگ به خوبی استفاده کنید

یکی از فاکتور‌های فعال کردن هوش مصنوعی در اینستاگرام، نحوه استفاده از هشتگ است. هشتگ فرصت خوبی است که مخاطبین پست‌های شما بتوانند، شما را پیدا کنند. استفاده از هشتگ کاربردی و پرسرچ می‌تواند پست‌های شما را در اکسپلور اینستاگرام نشان دهد.

از کال تو اکشن استفاده کنید

پست‌هایی که مخاطبان زیادی دارند و با مخاطبین تعامل ایجاد می‌کنند بهتر می‌توانند در اکسپلور نمایش داده شوند و پست‌هایی که بیشتر تگ یا برای دیگر مخاطبین ارسال می‌شوند، بهتر در اکسپلور نمایش داده می‌شود.  به همین دلیل استفاده از call to action و یا CTA را در کپشن پست‌ها پیشنهاد می‌دهیم.  استفاده از CTA فرصت مناسبی است که اینستاگرام برای کسب و کار‌ها فراهم کرده است تا به صورت رایگان تبلیغ انجام دهند. پست‌هایی که دست به دست می‌شوند نرخ تبدیل پیج شما را افزایش می‌دهد.

مسابقه و چالش برگزار کنید

مسابقه و برگزاری چالش از دیگر روش‌های تعامل با مخاطبین است. نتیجه تعامل با مخاطبین، اکسپلور اینستاگرام است. اگر احساس کردید که مخاطبین شما تمایل چندانی به شرکت در مسابقات ندارند می‌توانید با تعیین یک پاداش آن‌ها را برای تعامل با پیج خود تشویق کنید. فراموش نکنید که این کار می‌تواند یک روش بسیار ارزان قیمت برای جذب مخاطب و فالور بیشتر باشد.

پست‌های رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

پست‌های رقبای خود را که نتایج بهتری نسبت به پست شما دارند تجزیه و تحلیل کنید. عوامل موفقیت آن‌ها را بررسی کنید.

محتوای جذاب تولید کنید

اگر محتوای شما به قدری جذاب باشد که مخاطبین را تحت تأثیر قرار دهد آن‌ها بدون هیچ گونه اتلاف وقت پست شما را برای دوستان و همکاران خود ارسال خواهند کرد. پس تولید محتوای جذاب می‌تواند تعامل شما را افزایش و به بهترین شکل ممکن در اکسپلور اینستاگرام نمایش دهد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۷
شما پاتو از فیلترینگ بردار ما خودمون بلدیم
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

captcha
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
چه حسی به آتش سوزی مهیب لس‌آنجلس دارید؟