یک بام و دو هوای پاییزی در ایران

در حالی که سواحل شمال، دامنه‌های زاگرس و البرز ، شمال شرق، شرق و مرکز کشور تحت تاثیر سامانه بارش‌زا دمای هوا کاهش یافته و برخی مناطق ابری و بارانی است و در مناطق سردسیر و مرتفع هم برف می‌بارد، گرما و رطوبت شدید هوا، مردم سواحل خوزستان را کلافه کرده است و آنان همچنان از وسایل سرمایشی استفاده می کنند.
کد خبر: ۱۲۸۶۱۵
|
۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۶ 02 November 2010
|
2711 بازدید
واحد مرکزی خبر: ایرانی‌ها در نیمه پاییز، گرمای تابستان و سرمای زمستان را لمس می‌کنند.

در حالی که سواحل شمال، دامنه‌های زاگرس و البرز ، شمال شرق، شرق و مرکز کشور تحت تاثیر سامانه بارش زا دمای هوا کاهش یافته و برخی مناطق ابری و بارانی است و در مناطق سردسیر و مرتفع هم برف می‌بارد، گرما و رطوبت شدید هوا، مردم سواحل خوزستان را کلافه کرده است و آنان همچنان از وسایل سرمایشی استفاده می کنند.

رئیس اداره هواشناسی آبادان گفت: رطوبت هوا هم اکنون در بنادر آبادان، خرمشهر، هندیجان، اروندکنار و ماهشهر به 95 درصد می‌رسد.

سعید ابراهیمیان افزود: دمای هوای شهرستان های آبادان و خرمشهر حتی به 35 درجه بالای صفر نیز رسید که به نسبت 30 سال گذشته 4 تا 5 درجه بیشتر است.

اما بر خلاف خوزستان، استان کردستان هم اینک برف می‌بارد.

هواشناسی کردستان اعلام کرد: ارتفاعات بیجار " بام ایران " از برف سفید پوش شده است.

بارش برف همچنین از دیشب در ارتفاعات زرینه اوباتو دیواندره شروع شده و هم اکنون به 3 سانتی متر رسیده است. در سایر مناطق کردستان نیز بارش باران موجب خوشحالی کشاورزان و طراوت هوای شهرها شده است.

بیشترین بارش باران مربوط به روستای سلین اورامان تخت سروآباد با 21و5 دهم میلی متر و کمترین مربوط به سقز با یک و یک دهم میلی متر است.

بارش برف همچنین شب گذشته ارتفاعات فیروزکوه در استان تهران را سفید پوش کرد. ارتفاع برف در گردنه های گدوک و امین آباد فیروزکوه استان تهران به بیش از 15سانتیمتر رسیده است. بارش باران همچنین باعث خوشحالی کشاورزان و دهقانان در استان همدان ش .

میزان بارندگی ها در 24 ساعت گذشته تاکنون در شهر همدان به 13 میلیمتر رسیده است.

کارشناس هواشناسی همدان افزود: ملایر، نهاوند ، فامنین، کبودراهنگ، بهار، اسدآباد، تویسرکان، رزن از جمله مناطق پرباران استان همدان بوده است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟