نجات کشتی ایرانی در دریای خزر پس از ۶۰ روز

در حالی که بیش از ۸۰ کشتی با پرچم ایران در دریای کاسپین فعالیت می‌کنند، یکی از این کشتی‌ها به نام غازیان یک در شرایط بحرانی قرار گرفت که با تلاش‌های صورت‌گرفته از غرق‌شدن نجات یافت.
کد خبر: ۱۲۹۹۵۵۵
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۴ - ۲۲:۳۳ 15 April 2025
|
28741 بازدید
|
۷

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در حالی که بیش از ۸۰ کشتی با پرچم ایران در دریای خزر فعالیت می‌کنند، یکی از این کشتی‌ها به نام «غازیان یک» در شرایط بحرانی قرار گرفت. این کشتی حدود ۲ ماه پیش در بندر آستارا خان روسیه به دلیل طوفان به‌گل‌نشسته و خطر غرق‌شدن آن به شدت افزایش‌یافته بود.

علیرضا محمدی، مالک کشتی غازیان یک، اعلام کرد که در این مدت، تلاش‌های متعددی برای نجات این کشتی از طریق نامه‌نگاری با سازمان بنادر در بندر انزلی انجام شده است، اما بی‌نتیجه ماند. محمدی اذعان کرد که در صورت عدم مداخله دولت در گیلان، ممکن بود شاهد فاجعه‌ای مشابه سانچی باشیم که جان تمامی خدمه را به خطر می‌اندازد.با این حال، پس از درخواست کمک از مجموعه دولت از سوی محمدی، اقدامات فوری انجام شد و نامه‌نگاری‌ها با کنسولگری روسیه در گیلان آغاز و به‌سرعت یک کشتی کمکی به منطقه اعزام شد تا آذوقه و منابع موردنیاز برای سبک‌کردن بار کشتی فراهم شود.

خدمه کشتی غازیان یک و خانواده‌های آنان در طی ۶۰ روز گذشته با شرایط سختی روبرو بودند و بسیاری از آنها از آب شیرین و غذا محروم مانده بودند.محمدی همچنین به عدم حمایت سازمان بنادر بندر انزلی اشاره کرد و گفت که این کشتی یک ماه در یخبندان گیرکرده بود و هیچ کمکی از سوی آنها دریافت نکرد. این مالک کشتی بیان کرد که حتی مجبور شدند قایقی از روسیه درخواست کنند، اما نتوانستند کشتی را نجات دهند.

پس از اطلاع‌رسانی به سازمان بنادر روسیه و انزلی، با دستور استاندار گیلان، یک کشتی و بالگرد به منطقه اعزام شدند تا کشتی غازیان یک و خدمه آن را نجات دهند. این اقدام در آخرین لحظات مانع از وقوع یک فاجعه انسانی شد.با این حال، در تماس با سازمان بنادر و کشتی‌رانی، این سازمان نیز اعلام کرد که از اتفاق رخ داده برای این کشتی مطلع است ولی از بیان جزئیات خودداری کرد.

  

اشتراک گذاری
برچسب ها
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۷
خدا را شکر
امین
|
United States of America
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۷
آستاراخان نه. آستراخان
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۷
اینجا ایران است.جان انسانها مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۷
درست میگوی! زیرا اگر اهمیت داشت بالاترین مقام دولت! پیگیری مبکرد وبا خاطیان برخورد
ایمان چراغی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۷
عالیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۷
آتها که میگن کسی حمایتشون یا کمک نکرده پس چطور کشتی در حال غرق رو ۶۰ روز حفظ کردند و بعد هم درآوردند؟؟؟ البته درسته امدادهای خداوندی در صدر بوده ولی حتما همت کردند که غرق نشده چون کار حتما سخت و پیچیده ای بوده که طول کشیده. وقتی در صحنه نبودیم و از هیچی خبر تداشتیم نباید به سادگی قضاوت کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۷
مالک کشتی ظاهرا فقط به فکر اموال و دارایی خودش بدوه تا جان خدمه کشتی ، تو یخهایی اقیانوس منجمد شمالی که گیر نکرده بودن بقول خودش نزدیک بندر آسترا خان روسیه به گل نشسته بود، حداقل میتونست با یه قایق خدمه کشتی رو که حضورشان در کشتی لزومی نداشت با قایق انتقال بده به اون بندر، در واقع میشه اینطور تصور کرد که خدمه کشتی برده و گروگان مالک کشتی هستند. چون جای خودش که نرم و گرم و در کنار خانواده بوده فقط مشکلش کشتی و اموالش بوده و نه جان خدمه کشتی که خانواده هایشان در انتظار و دلواپس و نگران سلامتی آنها بودند و متاسفانه در کشور ما چیزی که بی ارزش میباشد جان انسانهاست!!!....
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# ترامپ # قیمت طلا # مذاکره ایران و آمریکا # قیمت سکه # سلاح پلاسمایی # سریال پایتخت
الی گشت