راز فجيع‌ترين قتل شيراز

اين قاتل قصي القلب با كشتن و سلاخي كردن جسد مقتول به نام «زهرا» با تهيه يك چمدان مسافرتي بخشي از جسد را در خيابان رها مي‌نمايد و در دفعات بعدي ديگر اجزاي بدن وي را در نقاط مختلف شهر پراكنده كرده است.
کد خبر: ۱۴۸۷۶۱
|
۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۴ 17 February 2011
|
26958 بازدید
تهران امروز: فرمانده انتظامي فارس ظهر ديروز در حضور خبرنگاران و اساتيد روانشناس دانشگاه شيراز به واكاوي اين حادثه فجيع و سرعت عمل پليس در كشف قتل پرداخت.

سردار «علي مويدي» فرمانده انتظامي استان فارس گفت: فجيع‌ترين قتل رخ داده شده در سال جاري به گونه‌اي بازتاب نگران كننده‌اي درجامعه داشت و امنيت و روان اجتماع را تحت تاثير خود قرار داده بود كه با تلاش‌هاي پيچيده و استفاده از ابزار علمي و فني در كمترين زمان ممكن پرده از راز اين جنايت هولناك برداشته شد.

فرمانده انتظامي فارس در تشريح اين خبر با فراخواندن قاتل به نشست خبري در برابر بهت و حيرت خبرنگاران به تشريح چگونگي اين رويداد پرداخت.

قاتل خانمي ميانسال به نام «فرنگيس» است كه در حالتي نا متعادل از نظر روحي و رواني به سوالات فرمانده انتظامي فارس جواب مي‌داد.

فرمانده انتظامي فارس با واكاوي اين حادثه دلخراش افزود: اين قاتل قصي القلب با كشتن و سلاخي كردن جسد مقتول به نام «زهرا» با تهيه يك چمدان مسافرتي بخشي از جسد را در خيابان رها مي‌نمايد و در دفعات بعدي ديگر اجزاي بدن وي را در نقاط مختلف شهر پراكنده كرده است. وي گفت: قاتل كه سابقه دوستي با مقتول را دارد طلا و جواهرات وي را نيز به فروش رسانده و بخشي از زيورآلات مقتول نيز در منزل قاتل كشف شده است.

سردار «مويدي» افزود: قاتل بعد از كشتن مقتول جسد را يك شبانه روز دور از چشم شوهر و تنها فرزندش در حمام خانه خود نگهداري وسپس با تكه تكه كردن جسد مبادرت به انتقال قطعات بدن مقتول در بسته‌هاي مختلف به نقاط مختلف شهر كرده است.

اولياي دم نيز با حضور در اين نشست خبري، با حزن و اندوه از عملكرد به موقع پليس در كشف راز اين جنايت هولناك تشكر كردند. دكتر«بهرام جوكار» روانشناس و استاد دانشگاه شيراز نيز در بررسي اين جنايت هولناك گفت: شخص قاتل در يك بستر تعريف شده از خشونت و عادي بودن خشونت رشد يافته و هوشمندي وي در زمان ارتكاب به قتل و اقدامات بعدي نشان دهنده حساب و كتاب در كار قاتل است.

دكتر جوكار با نگاه اجتماعي از مادر بودن شخص قاتل به عنوان پديده‌اي مخرب‌تر ياد كرد و از تاثيرات سوء تربيتي توسط قاتل بر فرزندش سخن گفت.

استاد روانشناسي دانشگاه شيراز از نهادهاي اجتماعي مرتبط با خانواده خواست تا بررسي صلاحيت ورود به كانون خانواده را همانند ديگر آزمايش‌هاي ازدواج مد نظر و در اولويت قرار دهند. فرمانده انتظامي فارس در تشريح خبر دستگيري باند سرقت به عنف نيز با فراخواندن سه متهم اين پرونده به بررسي دلايل بروز و شيوه ارتكاب به جرم و نيز عملكرد پليس در دستگيري اين باند پرداخت. سردار «مويدي» گفت: از چند ماه قبل شاهد بروز يكسري جرايم تجاوز به عنف در شيراز بوديم كه با توجه به حساسيت موضوع، بلافاصله كار‌هاي پليس آغاز و خوشبختانه بسيار زود به نتيجه رسيد. وي با خطاب قرار دادن متهمان از آنان خواست تا علت ارتكاب به اعمال مجرمانه خود را بازگو نمايند كه هرسه متهم پرونده با گريه و ندامت به سوالات حضار پاسخ گفتند.

«س – د» جوان 21 ساله فوق ديپلم است كه علت جرايم خود را وسوسه شيطان، غرور و جواني مي‌داند.

« ع – ب» دومين عضو اين گروه شيطاني است. او جواني 20 ساله و دانشجو حسابداري است كه علت اعمال مجرمانه خود را هوس و...ع دانست.

وي با گريه و زاري گفت: از خدا مي‌خواهم فقط توبه‌ام را بپذيرد و آزادي نمي‌خواهم.

نفر سوم اين باند « ش- ن» است كه عدم آگاهي از قانون را علت اعمال مجرمانه خود دانست.

رئيس اين باند « س – د» با عجز و ناله در حالي كه

به شدت گريه مي‌كرد گفت: فقط از خدا يك بار ديگر آزادي مي‌خواهم...!

در اين نشست خبري كه به ابتكار فرماندهي انتظامي فارس و به شيوه‌هاي پيشين با دعوت از مردم و كارشناسان اجتماعي و خبرنگاران انجام مي‌شود، جنبه‌هاي گوناگون بروز جرايم در جامعه مورد كنكاش و موشكافي قرار مي‌گيرد تا تاثيرات مثبت و رواني خود را در جامعه به جاي بگذارد.

سردار « مويدي» از خبرنگاران رسانه‌ها خواست تا همانگونه كه به انعكاس رويداد‌هاي اجتماع بر اساس رسالت ذاتي خود مي‌پردازند امروز نيز با ارائه به هنگام و شايسته عملكرد پليس در كشف علمي جرايم وظيفه خود را انجام دهند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟