آخرین اخبار از تحولات یمن؛

از اعلام «جمعه خیزش» تا برقراری حالت فوق العاده

نمایندگان مجلس یمن با هدف مهار موج گسترده اعتراضات و تظاهرات مردمی بر ضد رژیم علی عبدالله صالح، رای به برقراری حالت فوق العاده در کشور دادند/ انقلابیون اعلام کردند روز جمعه «روز خيزش» با هدف نشان دادن اراده و خواست مردم براي تغيير نظام سياسي كشور خواهد بود و...
کد خبر: ۱۵۵۰۵۳
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷ 23 March 2011
|
8050 بازدید
|
۹
سرویس بین الملل ـ شبکه تلویزیونی «العربیه» در حالی لحظاتی پیش از در خبری فوری از موافقت مجلس یمن با برقراری حالت فوق العاده در این کشور به مدت 30 روز خبر داد که گروه هاي يمني مخالف رژيم «علي عبدالله صالح» روز جمعه آينده را «جمعه خيزش نهايي» نام نهاده و از مردم اين کشور خواستند تا با تجمع در برابر کاخ رياست جمهوري يکپارچه سرنگوني عبدالله صالح را فرياد زده و به بحران کنوني در يمن پايان دهند.

به گزارش «تابناک»، مجلس یمن که اکثریت مطلق نمایندگان آن از هواداران دیکتاتور این کشور هستند، با هدف مهار موج گسترده اعتراضات و تظاهرات مردمی بر ضد رژیم علی عبدالله صالح، رای به برقراری حالت فوق العاده در کشور دادند.

این در حالی است که «القدس العربي» با اشاره به پیوستن تعدادی از فرماندهان ارشد نظامی این کشور از جمله ژنرال علي محسن فرمانده منطقه نظامي شمال غرب به صفوف مخالفین، گزارش داد: علي عبدالله صالح، رييس جمهور يمن در نشست شوراي دفاع ملي كشور اظهار داشته است که هر گونه تلاش براي دستيابي به قدرت از طريق كودتا منجر به ايجاد جنگ داخلي خواهد شد و كساني كه تلاش مي كنند از طريق كودتا قدرت را به دست بگيرند بايد بدانند كه اين امر ممكن نيست؛ زيرا در اين صورت سرزمين پدري ما دچار بي ثباتي خواهد شد و جنگي خونين به راه خواهد افتاد. آنها بايد به خوبي در مورد اين موضوع تامل كنند.

در همین حال، «محمد قحطان» سخنگوی گروه‌هاي مخالف يمن با تأکید بر مسالمت آمیز بودن خواسته های مخالفین، اعلام كرد ما با پيشنهاد علي عبدالله صالح مخالف بوده و خواهان استعفاي هر چه سريعتر وی از قدرت هستيم و اين شورا قرار است در برگيرنده‌ شخصيت‌هاي ملي، نظامي و سياسي باشد تا بدين ترتيب مذاكرات ملي، روند اصلاح قانون اساسي و نظارت بر انتخابات سالم و شفاف مديريت شود.



از سویی «شوقي عبدالرقيب القاضي» نماينده مجلس يمن در گفتگو با شبکه خبري «العالم» با اعلام اينکه مردم اين کشور آماده حرکت بسوي کاخ «علي عبدالله صالح» مي شوند تا کار را يکسره کنند، به او هشدار داد که از قدرت کناره گيري و قدرت را با کسب تضمين امنيت خود و خانواده اش واگذار کند.

وي با بيان اينکه توپ اکنون در زمين عبدالله صالح است، تصريح کرد: حيات سياسي صالح پايان يافته است و وی باید با کناره گيري از قدرت از بيشتر ريخته شدن خون شهروندان جلوگيري کند و درصورتي که عبدالله صالح با لجاجت بخواهد در قدرت بماند، مردم يمن با خفت و خواري او را از قدرت کنار مي زنند.

گفتنی است رهبران مخالف دیکتاتور یمن اعلام كردند: 48 ساعت آينده زمان نهايي براي بركناري علي عبدالله صالح از قدرت است اما همچنين تاكيد كردند كه روز جمعه «روز خيزش» با هدف نشان دادن اراده و خواست مردم براي تغيير نظام سياسي كشور خواهد بود و مخالفان به سمت كاخ رياست‌جمهوري حركت خواهند كرد.

لازم به ذکر است که آمريكا درباره اوضاع يمن و سقوط احتمالي حكومت هم پيمان واشنگتن در اين كشور هشدار داده و «رابرت گيتس» وزير دفاع آمريكا در اين رابطه گفته است: ما نگران ناآرامي ها در يمن هستيم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
خب اگه عبدالله صالح اعلام برکناری کنه خطر کودتا هم از بین خواهد رفت. مگه در مصر کودتا شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
اتفاقات و تظاهرات در منطقه و کشورهای عربی ناشی از نارضایتی از حاکمیت است شایسته است در این برهه ی حساس به تبیین نظریه شیعه در باب حاکمیت، امامت و اصل ولایت فقیه بپردازید
ناشناس
|
Canada
|
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
لعنت خدا بر وهابی‌های تروریست جنایت کار و هم پیمان اسرائیلی آنها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
بر قراری حالت فو ق العاده به احتمال زیاد پیشنهاد آل سعود است و به احتمال زیاد آل سعود به دستور امریکا مخفیانه به یمن هم نیرو گسیل خواهد کرد .ولی اگر عربستان اقدام به این عمل احمقانه نماید با پای خود به گورستان می رود چون یمن با بحرین بسیار متفاوت است .
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات