ادغام وزارت رفاه و خداحافظی محصولی؛ آیا اتفاق می افتد؟

صرف نظر از این که درباره راه اندازی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، بسیاری از کارشناسان بر این باور بوده و هستند که راه اندازی این وزارتخانه، دردی را دوا نکرده و حتی بر مشکلات کشور نیز افزوده است و حتی اگر قانون برنامه پنجم توسعه کشور، مبنی بر این که میزان وزارتخانه ها باید به هفده وزارتخانه برسد را کنار بگذاریم، عملکرد ناموفق صادق محصولی در وزارت رفاه و تأمین اجتماعی سبب شده که...
کد خبر: ۱۵۹۳۶۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳ 18 April 2011
|
14389 بازدید

به نظر می رسد، ادغام وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در دیگر وزارتخانه ها، قطعی شده و پس از این کار، صادق محصولی، دیگر وزیر نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، سه سناریو برای ادغام وزارت رفاه مطرح است: 

1 ـ ادغام وزارت رفاه در وزارت کار
2 ـ ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت
3 ـ ادغام وزارت رفاه در وزارت ورزش و جوانان

در این باره شواهد حاکی است که ادغام وزارت رفاه و تأمین اجتماعی از خرداد ماه سال جاری، جنبه اجرایی و عملیاتی به خود خواهد گرفت.

بنا بر این گزارش، صرف نظر از این که درباره راه اندازی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، بسیاری از کارشناسان بر این باور بوده و هستند که راه اندازی این وزارتخانه، دردی را دوا نکرده و حتی بر مشکلات کشور نیز افزوده است و حتی اگر قانون برنامه پنجم توسعه کشور، مبنی بر این که میزان وزارتخانه ها باید به هفده وزارتخانه برسد را کنار بگذاریم، عملکرد ناموفق صادق محصولی در وزارت رفاه و تأمین اجتماعی سبب شده که عزم دولت و مجلس برای ادغام وزارت رفاه، بیش از گذشته باشد.

یکی از علل ناموفق ارزیابی کردن مدیریت محصولی در وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، می تواند به کارگیری افراد سیاسی و ناآشنا با مقوله رفاه و تأمین اجتماعی در مناصب مدیریتی این وزارتخانه باشد؛ وزارتخانه ای که بیش از نیمی از جمعیت کشور را زیر پوشش خود دارد و بیشتر، سر و کارش با افراد حقوق بگیر، مستمند و افراد متوسط جامعه است.

البته موضوع، تنها به اینجا پایان نمی یابد، چرا که صادق محصولی در عمل، کار ویژه و برجسته ای در این وزارتخانه انجام نداده و بیشتر موارد اعلامی از سوی وی در رسانه ها، به عملکرد وزرای گذشته رفاه بر می گردد.

از سوی دیگر، هدفمندسازی یارانه ها نیز از سوی دولت اداره می شود و وزارت رفاه نمی تواند مدعی باشد که در اجرای هدفمندی یارانه ها، رکن بوده است.

هرچند اظهارات نمایندگان عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی و این که گزارش های این کمیته، تکان دهنده خواهد بود، می تواند دلیلی بر ناکارآمدی وزارت رفاه دانسته شود، بسیاری از نمایندگان مجلس نیز از عملکرد محصولی در وزارت رفاه ناراضی هستند و دلیل آن هم احضار پی در پی محصولی به مجلس است.
 
گفتنی است، امروز یکی از سایت های حامی دولت با اشاره به تغییرات دولت و حمایت سرسختانه از کنار رفتن وزیر اطلاعات از استعفای محصولی برای کاندیدا شدن در لیست انتخاباتی مجلس تهران خبر داده و اعلام کرده چند تن از اعضای کابینه برای حضور در لیست مورد حمایت احمدی نژاد برای انتخابات مجلس از دولت استعفا خواهند داد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟