سرقت با طعم عربده

ابوالفضل كه در حين بازجويي سعي مي‌كرد تمامي اتهامات خود را انكار كند پس از روبه‌رو شدن با برخي از تصاوير خود كه در دوربين مداربسته بانك‌ها و فروشگاه‌هاي اطراف محل زورگيري وي و همدستانش پيدا شده بود با اعتراف به تبهكاري‌هايش گفت: ما يك باند سه نفره بوديم كه ...
کد خبر: ۱۸۲۶۸۸
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۸ 10 August 2011
|
3987 بازدید
تهران امروز: سه زورگير جواني كه با قدرت نمايي و عرض اندام با چاقو اموال ده‌ها نفر در جنوب تهران را سرقت كرده بودند پس از دستگيري به جرم خود اعتراف كردند.

ارديبهشت ماه امسال خانمي جوان به كلانتري جواديه مراجعه كرده و با طرح شكايتي گفت: حوالي ترمينال جنوب به عنوان مسافر داخل تاكسي نشسته و منتظر پر شدن ماشين بودم. دستم را از ماشين بيرون برده و در حال حرف زدن با موبايل بودم كه يكمرتبه جواني به سرعت به من نزديك شده و با زدن شوكر به دستم، دستم را بي‌حس كرده و گوشي موبايلم را دزديد. يكي از مسافران كه اين صحنه را ديده بود از ماشين پياده شده و خواست سارق را دنبال كند كه دو جوان ديگر كه مشخص بود همدستان سارقند با تهديد چاقو وي را از اين كار بازداشتند.

با تكميل پرونده پيگيري موضوع به كارآگاهان مبارزه با زورگيري پليس آگاهي سپرده شد. با آغاز تحقيقات از شاهدان حادثه مشخص شد سارقان سه نفر بوده‌اند كه با يك موتور سيكلت آپاچي دزدي كرده و يك هوندا نيز آنها را پشتيباني مي‌كرده است. ماموران چهره نگاري با پرس و جو از شاهدان چهره سارق اصلي را بازسازي كرده و با مراجعه به بانك اطلاعات پليس هويت وي به نام ابوالفضل را شناسايي كردند.آنها با مراجعه به پرونده ساير شكايات مشابه دريافتند كه اين باند زورگيري اقدام به دهها فقره كيف پاقي و زورگيري از مردم در جنوب تهران كرده است و افراد زيادي با مراجعه به پايگاههاي پليس از دست اين باند شكايت كرده‌اند.

كارآگاهان با زير نظر گرفتن محل تردد ابوالفضل سرانجام وي را در محدوده ميدان شوش تهران دستگير كرده و مورد بازجويي قرار دادند.

ابوالفضل كه در حين بازجويي سعي مي‌كرد تمامي اتهامات خود را انكار كند پس از روبه‌رو شدن با برخي از تصاوير خود كه در دوربين مداربسته بانك‌ها و فروشگاه‌هاي اطراف محل زورگيري وي و همدستانش پيدا شده بود با اعتراف به تبهكاري‌هايش گفت: ما يك باند سه نفره بوديم كه در اطراف مناطق پررفت و آمد جنوب شهر مثل بازار، نازي آباد و... چرخ مي‌زديم و افرادي را كه احتمال مي‌داديم شي قيمتي همراه آنها باشد پيدا كرده و پس از تعقيب آنها با استفاده از چاقو يا دست خالي طلا، پول، گوشي موبايل آنها را از چنگ‌شان در مي‌آورديم. با اين اعترافات مخفيگاه ساير متهمين نيز شناسايي و آنها نيز در يك قهوه‌خانه در حال كشيدن قليان دستگير شدند.

متهمين پس از دستگيري به ده‌ها سرقت و زورگيري از مردم اعتراف كرده و درباره يكي از تبهكاري‌هاي خود را اين طور شرح دادند: در جريان يكي از كيف‌قاپي‌هاي خود در نازي‌آباد قصد ربودن كيف يك زن را داشتيم كه وي مقاومت كرد و ما هم چندين متر او را به همراه كيفش روي زمين كشيديم. وقتي هم مردم با شنيدن صداي اين زن به كمك وي آمدند آنها را با چاقو ترسانده و از معركه فرار كرديم. بررسي پرونده اين سارقان نشان داد كه آنها بيشتر سرقت‌هاي خود را با استفاده از سلاح سرد و با ايجاد رعب و وحشت در روز روشن و در جلوي ديد مردم انجام داده‌اند. در حالي كه تاكنون ده‌ها شاكي براي متهمين اين پرونده‌ها شناسايي شده‌اند پليس آگاهي از شاكيان ديگر درخواست كرده است جهت شناسايي متهمين به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان 15 خرداد ميدان ارگ مراجعه كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟