سارق، مرد مسافر را گروگان گرفت

شب بعد در بازگشت از زيارت متوجه شديم، اثاثيه‌مان به هم ريخته و پول و طلاي همسرم سرقت شده است. پليس را خبر كرده و روز بعد هرچه منتظر مرد غريبه مانديم تا شايد ما را به مكان امن ديگري منتقل كند، خبري نشد و ديگر مسوولان حاضر در محل نيز او را نمي‌شناختند. گمان مي‌برم او همان سارق فراري باشد.
کد خبر: ۱۹۰۶۶۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۳ 15 September 2011
|
3783 بازدید
جام جم: سارقي كه با ورود به مدارس محل اسكان زائران در شهر مشهد، اموالشان را سرقت مي‌كرد، در جريان آخرين سرقت وقتي خود را در محاصره پليس يافت، با گروگان گرفتن مرد مسافر قصد فرار داشت كه دستگير شد.

رسيدگي به اين پرونده از اوايل شهريور با شكايت مردي مبني بر سرقت پول و طلاهاي همسرش در دستور كار پليس آگاهي استان خراسان رضوي قرار گرفت.

شاكي به پليس گفت: چند روز پيش من و خانواده‌ام براي زيارت از شهرمان به مشهد آمديم و در يك مدرسه اسكان يافتيم. با حضور در اين محل مرد جواني نزدمان آمد و با معرفي خود به عنوان يكي از مسوولان اسكان زائران در مدارس شهر، گفت بايد به صورت موقت در اين مدرسه بمانيم تا چند روز آينده مقدمات انتقال ما را به يك مهمانپذير فراهم كند.

شاكي اضافه كرد: همان مرد دوباره به ملاقاتمان آمد و از وضعيت زندگي خود گفت و اعتمادم به او جلب شد. شب بعد در بازگشت از زيارت متوجه شديم، اثاثيه‌مان به هم ريخته و پول و طلاي همسرم سرقت شده است. پليس را خبر كرده و روز بعد هرچه منتظر مرد غريبه مانديم تا شايد ما را به مكان امن ديگري منتقل كند، خبري نشد و ديگر مسوولان حاضر در محل نيز او را نمي‌شناختند. گمان مي‌برم او همان سارق فراري باشد.

در پي اين شكايت، تحقيقات پليسي براي دستگيري سارق فراري آغاز شد. جستجوها ادامه داشت تا اين كه افراد ديگري نيز با حضور در مركز پليس، شكايت‌هاي مشابهي را ارائه كردند.

با اطلاعات به دست آمده از شاكيان و تهيه تصاوير رايانه‌اي از تنها مظنون پرونده معلوم شد، تصاوير چهره‌نگاري شده متعلق به همان مرد غريبه‌اي بوده كه در ملاقات با شاكيان خود را يكي از مسوولان ارائه خدمات رفاهي به زائران معرفي كرده بود.

به اين ترتيب، تصاوير وي در اختيار نگهبان‌هاي مدارسي كه زائران در آنجا اسكان يافته بودند، قرار گرفت و از آنها خواسته شد با ديدن متهم، پليس را خبر كنند.

جستجوي پليسي ادامه داشت تا اين كه 2 شب پيش نگهبان يكي از مدارس جنوبي شهر كه محل اسكان زائران بود با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و خبر داد، متهم فراري از ديوار مدرسه وارد محل شده و قصد سرقت دارد.در پي اين تماس، ماموران بلافاصله عازم محل حادثه شدند و با محاصره آنجا ضمن اخطار به متهم از او خواستند خود را تسليم كند.

مرد سارق وقتي متوجه حضور ماموران شد به سمت اتاق يكي از مسافران رفت تا خود را در آنجا پنهان كند. در همين موقع زائري كه در اتاق خوابيده بود، بيدار شد و با ديدن مردي كه درون اتاق بود، وحشت كرده و با فرياد از ديگر زائران درخواست كمك داشت كه مرد سارق چاقو به دست به او حمله‌ور شد و مسافر را به گروگان گرفت. ديگر مسافران كه متوجه ماجرا شده بودند با نزديك شدن به محل، قصد نجات مرد گروگان را داشتند كه مرد گروگانگير تهديد كرد اگر از محل دور نشوند، گروگان را خواهد كشت.

تهديد به مرگ گروگان

در پي اين تهديد، فرد سارق، گروگان را با خود به حياط مدرسه آورد و با تهديد دوباره به قتل از ماموران خواست محل را ترك كنند و همراه گروگان به سمت در خروجي مدرسه آمد.گروگانگير با باز كردن در مدرسه، همراه گروگان از آنجا بيرون آمد و قصد داشت او را به درون خودرويي كه آن سوي خيابان متوقف شده بود، منتقل كند، اما ماموران او را محاصره و پس از خلع سلاح دستگيرش كردند و با آزادي گروگان راننده‌اي كه آن سوي خيابان بود، بسرعت در تاريكي شب ناپديد شد.

با اعتراف سارق به چندين فقره سرقت تلاش براي دستگيري همدست وي ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟