دفع حمله سایبری به شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما

در روز سه‌شنبه هفته گذشته، حمله سایبری گسترده‌ای به سیستم های رایانه‌ای شبکه‌های «العالم»، «الکوثر» و «سحر» صورت گرفت که تا پایان روز، این سیستم‌ها را مختل کرد و امور جاری این شبکه‌ها، به صورت دستی (ردیف کات) مدیریت شده است.
کد خبر: ۱۹۱۶۸۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵ 20 September 2011
|
5942 بازدید
سرویس اجتماعی ـ ذکر این مهم لازم است که با تلاش متخصصان فنی صدا و سیما، این حمله سایبری، پس از پانزده ساعت، تحت کنترل درآمد و امور به شیوه عادی بازگشت.
 
به گزارش «تابناک»، در اوایل صبح سه‌شنبه هفته گذشته، حمله سایبری گسترده‌ای به سیستم‌های رایانه‌ای شبکه‌های العالم، الکوثر و سحر صورت گرفت که تا پایان روز، این سیستم‌ها را مختل کرد و امور جاری این شبکه‌ها، به صورت دستی (ردیف کات) مدیریت شد.

بنا بر این گزارش، این مشکل با عنایت به گستردگی و مبهم بودن نوع آن، برای نخستین بتر، برای سیستم‌های تلویزیونی کشور رخ داده و هنوز علت قطعی و ریشه اصلی این حمله سایبری مشخص نشده است.

همچنین بنا به صلاحدید مسئولان صدا و سیما، این خبر رسانه‌ای نشده است، لیکن به همین دلیل و ایجاد نشدن حساسیت در نهادی امنیتی، ریشه مشکل هنوز کشف نشده است.

شایسته است تا ریشه‌های این مشکل و مجاری نفوذ این ویروس، سریعتر شناسایی شود، تا در برهه بیداری اسلامی، شبکه‌های برون مرزی سیما، از چنین آسیب‌هایی در امان شوند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟