سؤالات اتاق بازرگانی از رئیس جمهور آینده

کد خبر: ۳۲۰۴۶۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۷ 19 May 2013
|
2164 بازدید
رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران گفت: مهمترین سوال ما از رئیس جمهور آینده کشور این است که تحلیل شما از نقاط قوت و ضعف اقتصاد و برنامه های توسعه در80 سال گذشته چیست؟.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای بحرینیان در بیست و دومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران در بیان انتظارهای این کمیسیون از رئیس جمهور آینده افزود: از رئیس جمهور آینده می پرسیم از نظر شما در این مقطع سامان دادن امور اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد یا امور اجتماعی و فرهنگی ؟ زیرا رئیس جمهور باید تحلیل درستی از این وضع داشته باشد.

وی با اشاره به آمار درآمدهای سال های 52 تا 89 در ایران و مقایسه آن با برخی کشورها گفت: تفاوت درآمدناخالص ملی در ایران با دیگر کشورها فراتر از فرهنگ و در عرصه اندیشه و علم است.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران افزود: بحث بر سر قانون مداری و برنامه است زیرا قوانین مصوب در بسیاری از برنامه ها در عمل اجرا نشده و اتفاق دیگری رخ داده است.

بحرینیان گفت: رئیس جمهور آینده باید پیشنهادی برای حل این مشکل  اساسی داشته باشد و  ساختار را تغییر بنیادی دهد.

وی افزود : اگر رئیس جمهور آینده از این مسائل تحلیل درستی نداشته باشد باز هم با مشکل مواجه می شویم.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران گفت: رئیس جمهور آینده باید بگوید چه برنامه ای دارد که با رفتن دولت و مجلس ، برنامه تغییر نکند البته برای این کار نیاز نیست رئیس جمهور ، اقتصاد دان باشد.

بیست و دومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران با تجلیل از چهار استاد فقید و پیشکسوت اقتصاد کشور و تصویب بیانیه ای با عنوان انتظارات فعالان اقتصادی بخش خصوصی از دولت آینده برگزار شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟