بازدید 49334

دلیل مشکلات در اهواز اورانیوم ضعیف شده است

آقای محمد‌زاده که خوزستانی هم بود، کاری نکرد؛ شاید خانم ابتکار با تجربه‌ای که دارد، بتواند کاری کند و داستان تثبیت زمین را تا آنجا‌ که می‌شود، ‌با توجه به اینکه ایران و عربستان و عراق در گذشته هزینه می‌کردند و شن‌های روان را تثبیت می‌کردند، پیگیری کند و باعث جلوگیری از ایجاد ریز‌گرد‌ها شود.
کد خبر: ۳۶۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸ 29 November 2013
انتقال آب از قزل اوزن به دریاچه ارومیه منتفی شد؟این روز‌ها یکی از بیشترین خبرهایی که در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود، موضوع قدیمی آلودگی هواست. آلودگی هوا در چند روز گذشته، به اندازه‌ای بوده که مسئولین استان، مجبور به تعطیلی برخی ‌مناطق تهران شدند، اما این آلودگی این بار مختص تهران نبود‌ و برخی از شهرهای دیگر کشور را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش «تابناک»، یکی از این شهر‌ها که آلودگی در آن زیاد بود و باعث پدید آمدن برخی مشکلات و بیماری‌ها در میان مردم شد، آلودگی در استان خوزستان و به ویژه در ‌اهواز بود. نکته جالبی که در مورد این شهر بخصوص وجود دارد، این است که معمولا آلودگی پس از بارش باران کاهش می‌یابد و هوا به حالت سالم باز‌‌می‌گردد.

اما در این مورد بخصوص اوضاع برعکس بود و پس از نخستین بارش پاییزی باران در‌ اهواز مردم دچار مشکل شدند و حتی مشکل تا جایی پیش رفت که برخی از مردم این کلانشهر به دلیل تنگی نفس در بیمارستان بستری شدند؛ البته کار به اینجا پایان نیافت و این علایم خود را در باران بعدی نیز نشان داد.


دلیل مشکلات در اهواز اورانیوم ضعیف شده است

کارشناسان محیط زیست و مسئولین بهداشت کشور تا کنون دلایل بسیاری ‌برای این امراض اعلام کرده اند، ولی تا کنون هیچ یک از آنها تأیید نشده است؛ البته  برخی از سیاسیون نیز در این باره اظهار‌نظر‌های دیگری دارند و آن را مرتبط به جنگ‌های اخیر منطقه دانسته‌اند.

آلودگی‌ها پیامدهای جنگ تحمیلی است

محمد سعید انصاری، نماینده آبادادن، یکی از طرفداران این نظریه، درباره آلودگی هوا و عوارض و مشکلاتی که در این مدت گریبانگیر مردم اهواز شده است، گفت: با توجه به پیامدهای ‌جنگ، ‌طبیعی است که این قصه‌ها وجود داشته باشد، ولی اینکه چه چیزی به تجدید آن ‌کمک می‌کند و اینکه برای جلوگیری از آن چه باید کرد، جای پرسش و بررسی دارد. این رویدادها و مشکلات پس از آن همواره پیش می‌آید و شمار بسیاری ‌از مردم را راهی بیمارستان می‌کند. مشکلات در خوزستان زیاد است. این بیماری‌ها و مشکلات ناشی از گرد و خاکی است که از عربستان و عراق می‌آید. سلاح‌های شیمیایی‌‌ که در زمان جنگ تحمیلی و همچنین جنگ عراق استفاده شد، با عواملی مانند شخم زدن خاک و باد و توفان می‌تواند منتقل شده و با باران بر سر مردم ببارد.

وی گفت: برای اینکه برای این مشکل چاره‌اندیشی شود بسیار پیگیر بودیم. آقای محمد‌زاده که خوزستانی هم بود، کاری نکرد؛ شاید خانم ابتکار با تجربه‌ای که دارد، بتواند کاری کند و داستان تثبیت زمین را تا آنجا‌ که می‌شود، ‌با توجه به اینکه ایران و عربستان و عراق در گذشته هزینه می‌کردند و شن‌های روان را تثبیت می‌کردند، پیگیری کند و باعث جلوگیری از ایجاد ریز‌گرد‌ها شود.


دلیل مشکلات در اهواز اورانیوم ضعیف شده است


انصاری افزود: اما درباره اینکه در کشور ما چه کارهایی ‌شده، باید کفت که تا پیش از این، دولت عملا کاری نکرده و برای اینکه کار اجرایی انجام دهد،‌ باید وقت بگذارد و برنامه‌ریزی کرده و هزینه‌های مالی لازم را تأمین کند تا حرکتی انجام شود و هزینه‌هایی که می‌شود، نفعی برای مردم داشته باشد.

اورانیوم ضعیف، عامل آلودگی هوای اهواز
همچنین نماینده شادگان درباره آلودگی و مشکلات اخیر مردم خوزستان گفت: کار‌شناسان می‌گویند که ریزگرد‌ها، باعث آلودگی هوای خوزستان و بارندگی، باعث فرود این آلودگی بر سر مردم شده؛ اما پرسش ما این است که عوامل ایجاد ریزگرد‌ها چیست؟ علت اصلی آلایندگی کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها و صنایع نفت و پتروشیمی‌هاست.

وی افزود: مردم خوزستان می‌گویند زیان این‌ها برای ماست و سود آن برای دیگران. از سوی دیگر، مراکز درمانی نتوانسته‌اند خدمات لازم را به بیماران ناشی از آلودگی هوا بدهند. یک مشکل ما آلودگی و مشکل بزرگ‌تر رسیدگی نکردن به بیماران است.

عبدالله تمیمی گفت: در جنگ عراق، امریکایی‌ها از اورانیوم ضعیف شده استفاده کردند. شاید یکی از عوامل این‌ها باشد، ولی علت اصلی آلایندگی کارخانجات و صنایع آلاینده است.

وی در پاسخ به این که چه کاری انجام شده و برای آینده چه می‌توان کرد، گفت: هیأتی از مجلس به خوزستان آمد و گزارشی تهیه کرد. شاید علت‌های ایجاد چنین شرایطی را در گزارش آورده باشند اما راهکاری برای حل معضل ارائه نداده‌اند. برخی می‌گویند علت اصلی ریزگردهایی است که از کشورهای همسایه می‌آید و برخی عوامل شیمیایی را دلیل اصلی می‌دانند؛ اما اینکه کسی راهکاری دهد تا بار دیگر به چنین مشکلی برنخوریم، تاکنون ارائه نشده است.


دلیل مشکلات در اهواز اورانیوم ضعیف شده است
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۷۶
انتشار یافته: ۱۰۹
اينطوري كه مردم عراق بايد وضعشون خيلي بدتر باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
که البته نیست
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
علت اینه که جهت وزش بادها به سمت ایرانه. نه شهرهای عراق.
در ضمن. یک سر به بیمارستانهای زایمان عراقی بزنید. سندرم "نوزادان هیولا" در عراق بیداد می کند. نوزادانی عجیب الخلقه در اثر بمبهای آمریکایی. تو اینترنت هم سرچ کنی، زیاد پیدا می کنی.
خود نماینده شادگان گفته علت آلودگی کارخانه های پتروشیمی هستند و "شاید" اورانیوم ضعیف شده "هم" باشد.
آن وقت شما با این اطمینان تیتر زده اید که علتش اورانیوم ضعیف شده است؟
اصلا مگر اورانیوم ضعیف شده باعث کاهش دید می شود یا با باران اثرش تشدید می شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
باعث سرطان میشه که رشد اون تو خورستان 4 برابر
عكسها طبيعي نيست
پاسخ ها
اهوازی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
بیا اهواز از نزدیک تماشا البته اگر نمیترسی کن mail تو بم بده چنتا جدیدشو برات بفرستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
میخوای پاشو بیا اهواز خودت ببین
علی نظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
واقعاً برات متاسفم که میگی عکس ها طبیعی نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
واسه شما غیر قابل باوره چون تا حالا ندیدی.
زهرا
| - |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
تازه این عکسای خوب و قابل دیدنه.خاک سرخ تو هوا رو دیدی؟توی اون عکس همین یه ذره تصاویر هم دیده نمیشه!!
هلنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
هموطنان اهوازی، ما تهرانی ها باور میکنیم. شک نکنید
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
آقای ناشناس متخصص شناسایی عکس های طبیعی، مگر شما طبیعت اهواز رو دیدی که از تخصصت خرج میکنی؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
درسته طبیعی نیست .
اگر طبیعی بود که این شکلی نبود
به به!
پاسخ ها
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
اه اه!
واقعا چای تاسف داره
چند روز بحثش داغ میشه بعدا به کلی فراموش میشه، هر سال همینطوره
اهواز بايد 7 روز هفته تعطيل باشه .
مسئولين اصلا" به فكر مردم اهواز نيستند .
بنده خداها چي جوري نفس ميكشند ؟!!!!!
هواي اهواز ، زده روي دست هواي تهران !!!
به زودي جمعيت كثيري از ايرانيان در تمام نقاط كشور به مشكلات ريوي و تنفسي گرفتار خواهند شد .
یکی از مهمترین عوامل آلودگی صنایع نفت وگاز هست. تخلیه گازهای گوگردی و اسیدی به هوای شهر بویژه تخلیه سرد و بدون سوختن آنها که کولد فلیر نامیده میشود بسیار خطرناک است در این فرآیند گازهای سمی بدون سوزانده شدن مسقیما وارد هوا میشوند. عامل دیگر تبخیر آبهای پسماند از حوضچه های تبخیر در اطراف واحهای نمکزدایی است. ذرات جامد صنایع فولاد، کربن بلک، آتش زدن نیشکرها و سوزاندن زباله های شهری را هم باید مسوءل د انست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
احینت . ضمنا یک عامل دیگری که باید اضافه کرد ، مقادیر اکسیدهای نیتروژن است که در اثر احتراق با حرارت بالا در کوره های صنایع فولاد تولید و در هوا رها می شود .
100 رحمت به تهران !!!
چه خبره اهواز ؟؟؟؟!!!!!!
دلم براشون سوخت !
علت آلودگي هوا ، فقط بنزين بي كيفيت است .
پاسخ ها
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
و البته ماشینای بیکیفیت
نظر کارشناسان چیه‌؟
با سلام . در صورتیکه آلودگی با اورانیوم ضعیف شده توسط محیط زیست و سازمان اتمی تایید شد ، ایران برای خسارت دیدگان بیمار و فوت شده از آمریکا باید درخواست غرامت فوری کند و خود آمریکا باید در پاک کردن این آلودگیها همکاریهای لازم را به عمل آورد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
بعد 20 سال یهو میزنه بیرون؟ اگه مشکل ساز بود اون اول که باید بدتر می شد!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
آره. آمریکا هم آماده است که غرامت را پرداخت کند! خوشخیال !
عوامل زیاده,کارخانه فولاد , دود فلر ها,پدیده گرد وخاک ریختن فاضل آب به کارون , کم آب شدن کارون و بنزین نامرغوب و .....
مشکل ریزگردها فقط مختص خوزستان نیست بلکه غرب کشورهم دربرگرفته واکثرجنگل های بلوط زاگرس خشک شده اندالبته شدتش درخوزستانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
البته مردم خودشون دارن همکاری می کنن درختای بلوط رو قطع می کنن جاش باغ میوه و سبزیکاری و گندمکاری می کنن
از مسؤولان محترم ذيربط خواهشمند است به وظيفه خود در رابطه با خوزستان و اهالى آن اقدام عاجل و كافى بنمايند. به قول امام راحل خوزستان دين خود را به نظام و انقلاب ادا كرده است.
اخرش چی؟ ما که اصلا توی خوزستان فقط حرف میشنویم ولی در خیلی از استان ها زیاد حرف نیست بلکه عمل است مثل انتقال اب کارون به زاینده رود معلوم نیست کی دوباره تیتر میکنید دلیل لجن زار شدن و نابودی کارون انتقال اب سرشاخه های ان به زاینده رود است بیایید یک فکری بکنیم
این مشکل فقط خاص خوزستان نیست.گریبانگیر تمام استانهای مرزی شده..افزایش بیماریهای قلبی وانواع سرطان درسنین مختلف سوغات این ریزگردهای آلوده است.سرطان در استانهای مرزی بیداد میکنه و متاسفانه کسی به فکراین مردم مظلوم نیست.اگه هوای تهران خراب بشه همه نگران میشن ولی کشتاری که سرطان و سکته داره درغرب و جنوب میکنه خواب هیچ مسولی رو آشفته نمیکنه.پدرخودمن چند ماهه دچار سرطان معده شده.وقتی برای شیمی درمانی میبرمش از دیدن این همه بیمار سرطانی وحشت میکنم..
کارون زیبا کجائی
خوب الآن تکلیف مردم چی میشه؟
خوزستان مظلوم، بیچاره مردم!
من پیشنهاد می کنم پایتخت به خوزستان منتقل شود تا سریعتر مشکل خوزستان پیگیری و حل شود!
کم کاری و بی تدبیری خودمون را همیشه پای دیگران می نویسیم
آخرش چی؟؟؟!!!! ما داریم میمیریم
یک روش کوتاه مدت اینه که به مردم هشدار بدن مثلا دو ساعت در روز از خانه خارج نشوند و بعد اسمان را آب پاشی کنند. به این ترتیب آلاینده ها تغلیظ نمی شوند. البته حتما باید نصب فیلتر ها و مالچ پاشی در دستور کار جدی قرار بگیره.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
آسمان را آب پاشی کنند؟! حالت خوبه؟
میدونی که آسمان از اونی که از داخل سوراخ روی سقف خانه ات می بینی، خیلی بزرگتره؟!
به امید خوب شدن شرایط مردم جنوب کشور که خیلی بابت انقلاب مدیونشونیم. شاید باورتون نشه که تا همین پارسال بندرعباس که منبع چاه های نفته مردمش گاز نداشتن. بابا مسئولین یه کم به فکر این مردم جنوب هم باشین.
پاسخ ها
رضا از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
نفت توی بندرعباس؟!!!!!!!!
دوست عزیز اون بوشهره که گاز داره و اهوازه که نفت داره.
ولی به هر حال مردم بندرعباس هم خیلی مظلوم هستن و داره در حقشون اجحاف میشه.
ضمنا اولین شهر نفتی ایران یعنی مسجد سلیمان فاقد لوله کشی گازه.
آخرش بالا برین پایین بیاین معلوم میشه دلیل این آلودگی وجود ترکیبات گوگرد و فسفر در هواست که با افزایش رطوبت و بارندگی، باعث ایجاد بخارات اسیدی از جمله اسید سولفوریک میشه. اتفاقی که مشابهش در مناطق دیگه جهان هم افتاده و باعث ایجاد مشکلات تنفسی شده. وجود ذرات اورانیوم در هوا، اگرچه خطرناکه اما باعث بروز مشکل تنفسی نمی‌شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
پس باعث چی میشه سرطان ریه؟
يكي به داد ما خوزستاني ها برسه
به نظر نمیاد کاری صورت بگیرد
اورانیوم تو هوای اهواز و وضعیت بحران اعلام نشده؟ همه هم میرین سر کار تو این هوا
اگه تو هوای تهران اورانیوم بود چی میشد؟کل تهران خالی از سکنه میکردن مثل ژاپن تا مشکل رفع بشه.حالا تو هوای اهواز هم اورانیوم هست هم گرد خاک هم دود صنعتی و هم خیلی چیزای دیگه که الوده ترین شهر جهان شناخته شده.خوب حالا چی کردن هیچی همه دارن صبح پا میشن تو این هوا میرن سر کار میرن بیرون و....
با صحبت کردن مشکلی از مردم.خوزستان حل نمیشه لطف کنید در عمل کارها رو پیگیری کنید زندگی تو این شهر خیلی سخته گرما از یک طرف و الودگی هوا با ریزگردها که به مراتب از الودگی ناشی از سوختهای هیدروکربنی پر ضرر تر است بلای جان مردم شده و10 سال گذشته ولی این ریزگردها همچنان باقیست وکسی پاسخگو نیست
دیگه خسته شدیم از این همه صحبت و عمل نشدن ان .... ببنید الودگی در اهواز بیداد میکند انگار نه انگار این مردم از نفس تنگی به ستوه اومدند... اون موقع با الودگی هوا در تهران شهر کلا تعطیل مشود چه فرقی میکند اهواز و تهران
خسته شدیم دیگه تورو یه فکر ی به حال مردم خوزستان بکنید
هیچ گونه بدی اب و هوا هم به کسانی که در این مناطق هستند پرداخت نمی شود
بايستى از امريكا در داد گاه لاههتقاضاى خسارت كنيم،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
یخورده عقل و کار بندازید.اگه این آلودگی به جنگ آمریکا با عراق ربط داشت که الان باید هوای عراق افتضاح باشه و صدها برابر اهواز مردم مشکل داشته باشند.متاسفانه همیشه میخواهیم مشکلات و اشتباهات خودمون و گردن دیگری بندازیم.
عجب اورانیم ضعیف شده که زمان جنگ استفاده شده یعد از 30 سال بیدار شده و داره اذیت مردم میکنه ؟!!!!!
واقعا کارشناس ما داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
خوشکله جنگ امریکا و عراق رو گفتن که 8 سال پیش بووود نه جنگ تحمیلی در ضمن بعضی از تشعشعات هسته ای تا 99 سال با اثر قوی میتونن پا بر جا بمونن
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
گوگولی ! اورانیوم ضعیف شده مال جنگ آمریکا و عراقه. یکبار دیگه متن را بخوان. آفرین پسرم!
با سلام و ابرازتاسف ونگرانی وهمدردی با هموطنان عزیزم شایدیکی ازدلایل ریزگردها ازخشک شدن مردابهای کشورهای همسایه باشد.
پاسخ ها
رضا از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
کاملا درسته . به این دلیل که آب رودخانه های خوزستان رو انتقال دادن به فلات مرکزی ، بعد دبی رودخونه ها کم شده و در نتیجه حقآبه تالاب های خوزستان و بعضی از تالاب های عراق تامین نشده ، در نتیجه خشک شدند و ریزگرد هاشون دوباره میریزه روی سر خودمون. از ماست که بر ماست. هنوز هم عبرت نگرفتن و میخوان ته مونده آب کارون رو انتقال بدند به زاینده رود.
هميشه چنين بوده همه فقط اظهار نظر ميكنند ولي در عمل هيچي قضيه اهواز هم مثل درياچه اروميه
فقط یک راه مونده کوچ به
شهررویاها( تهران)
يعني تو اين كشور با اين همه متخصص هنوز علت كشف نشده؟؟؟ اگه نميتونن كشف كنن يك تيم كارشناسي از خارج بيارن . اين فاجعه انساني داره اتفاق ميفته و دست روي دست گذاشتن؟!!! بخدا اينها هم هموطن ما هستند. جنگ روي دوش اين مردمان پارس و عرب خوزستان بود ، مسوولين برسيد به داد اين مردم.
باعث تاسف اين رنجي كه به مردم خوزستان روا شده و هيچ كس جوابگو نيست
بيچاره مردم خوزستان .
در مرحله اول مشکل دود کارخانه ها واتومبیلها ونیشکرو سوزاندن زباله را حل کنید حتما درصد بالایی از مشکلات حل خواهد شد بعد به مسایل خارجی بپردازید با جلسه مشکل حل نمیشود
مادربزرگ من بيچاره راهي بيمارستان شد ولي بدليل عرق بالايي كه به خوزستان داره ميگه چيزي نيست خوب ميشم.
مسوولين قدر اين مردم خطه جنوب رو بدونيد.
چرا هر كس به اهواز مياد ميگه: فكرنميكردم جنوب اينقدر داغون باشه.آخه شما قطب صنعتي ايران هستيد!!!
اين ناجوانمردانه است كه سر و صدا و آلودگيش به اسم ما و سودش به كام پايتخت باشه.
تحقیقات ثایت کرده است خوردن چغندر آب پز یا لبو می تواند تا حدود زیادی فلزات سنگین و تشعشعات اتمی را از بدن خارج کند. لطفاً بفرمائید مردم بیشتر مصرف کنند
چطور وقتی در تهران یه موضوع پیش میاد فوری تو اخبار سراسری 30و20 پخش میکنن انگار که این اخبار مختص استان تهرانه اما همه ایران میبایست از
آن با خبر بشن
اگر کمی جسارت بخرج بدید چند با این موضوع وسایر مشکلات استان خوزستان رو هم در اخبار 30و20 پخش کنید شاید مسؤلین بفکر بیافتند
مطبوعات ورسانه ها در استان ضعیف عمل میکنن
همگی محطاط ومحافظه کار هستند
مسؤلین هم به همینطور
پس فعلا تا این موضوع است مشکلات هم هستند
خدا بخیر کنه
اگه الودگي جنگ باعث اين مشكلات باشه بايد شهرهاي ديگه بيشتر مشكل داشته باشن نه اهواز كه كلي با جبهه فاصله داشته.
پاسخ ها
اهوازی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
جبهه کدوم جبهه ؟ جنگ امریکا و عراق از صلاح های اورانیوم دار استفاده شده ؟ از اهواز تا شلمچه 20 دقیقه س تا خود مرز بغداد کمتر از 2 ساعت ؟مگه فاصله ی هوایی ما تا عراق چقدر
آزمایش ماهیت ریزگردها و سنجش سطح پرتو در آنها بسیار ساده است ولی آیا تا به حال سازمانی این زحمت را به خود داده است؟
اگر نمی توانید علت را پیدا کنید حد اقل برید از همان موسسه خارجی که چند وقت پیش گفت اهواز آلوده ترین شهر جهان است و به شما بر خورد بپرسید حتما" دلیلی داشته و نوع و میزان آلایندها را میدانسته که آن خبر را گفته بود .
خب باسوادها از هوا نمونه گیری کنید تا بفهمید از چه عناصری داخلشه بعد فکر کنید . که یکی نگه خاکه یکی بکه اورانیم ، یکی دیگه هم بگه بال پشه
لطفا پیشنهاد بدید که در شهرهای صنعتی خوزستان ( اهواز- آبادان - خرمشهر- ماهشهر و بندر امام ) در هفته سه روز تعطیل باشد تا بتونن از استان خارج بشن یا اینکه یک هفته تعطیل و یک هفته کار باشد
از مسئولين خوزستان ميخوام كه بفكر مردم اين استان باشند واين موضوع امكان داره در آينده با جون مردم بازي كند بخدا حق مردم خوزستان اين نيست
قطعا اورانیوم نیست چون اورانیوم ضعیف شده نظامی جوری طراحی شده که مدتی بسیار کمی دوام دارد و سریع از بین میرود و خاصیت خود را از دست میدهد و در ضمن در هوا معلق نمیماند. تابناک تحقیق کرده مطلب بزن
وقتی کار به اهلش سپرده نشود همین است
زمان جنگ وضعش خیلی خوب بود حتی عراقیها زیاد اهواز را نمی زدند بیشتر دزفول را میزدند
خوزستان مهد ثروت مهد مظلومیت
با سلام
به نظر بنده اینها به علت دست بردن در طبیعت است هر جا بشر دست برد در طبیعت همین اتفاقها می افتد
ما برای کسانی جنگیدیم که فراموشمان کردند
ما برای کسانی جان دادیم که در فراموشمان کردید
خانه ما دوبار در جنگ خراب شد
پدرم شهید شد
خودمان آواره
و حالا
فرزندم بیمار از بی تدبیری
فرزندم شرمنده ام
فرزندم شرمنده سرفه هایت هستم
فرزندم شرمنده بیماری پوستی ات هستم
فرزندم شرمنده آب آلوده ای هستم که می خوری
فقط خواهشاً
مرد و مردانه
در خلوتتان کمی اندیشه کنید
همین و تمام
جالب توجه رضا از اهواز : شهر مسجدسلیمان مادر محرومیتها است ولی گاز لوله کشی دارد و آنهم 6-7 ساله! عکسهای نشان داده شده از اهواز بروز نیست زیرا امسال مشکل ریزگرد ها بشدت پایین آمده است و ماهها است که روزهای تاریک نداشته ایم. خدا را شکر!!
مردمي كه هر بلايي سرشون بياد حرف نميزنن همين ميشن ديگه.
نمیشه اهواز را جابجا کرد باید بسازید .انشا الله به حول و قوه الهی مشکل شما هم حل می شود خدا با صابرین است.
پاسخ ها
SAM
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
از نظر فوق کارشناسیتون ممنون!!! اهواز که همیشه این طوری نبوده،مشکلات رو باید شناسایی و حل کرد ،شما خودت اگه اهواز زندگی میکردی همچین نظری می دادی!!
مسلما مردم اهواز حمایت پروردگار رو دارن و نظر لطف پروردگار و عنایت خاصش شامل این سرزمین و مردمش هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
خدا صابران رادوست دارد
برای رفع آلودگی باید ابتدا هزینه کنند تا متخصصین یک پژوهش اساسی انجام داده و راه حل ارائه نمایند. نباید مسئولان مسائل را سیاسی کنند. و با تفرقه مردم را از آلودگی فیزیکی به آلودگی معنوی بکشانند.
لطفا از بیشتر شدن جمعیت صحبت نکنید. همینهایی که بدنیا آمده اند را زنده نگه دارید "بس است"
جنگ خوزستان
گردو خاك خوزستان
نفت وپول خوزستان
گرما وشرجي خوزستان
دوستان بعضی افراد دست خودشون نیست فقط منفی هستن به همه چی شک دارن و میگن دروغه .احساس میکنن که همه چی رو میفهمن.این جور افراد مریضن
وضع مشابه این را خودم در زمان کار در نجف اشرف دیده ام که چند صد کیکومتر غربی تر از خوزستان ودر واقع نقطه شروع این گرد و غبار است .هوا کاملا تاریک میشد و تنفس مشکل میشد.ماهواره ها به دقت نقطه شروع و تشدید این بحران را رصد میکنند.ولی متاسفانه در بیابانهای عراق امنیت اینکه یک دستگاه تانکر یا بولدوزر یا تراکتور برا کار ببری وجود ندارد جه برسد به فعالیتهای مهندسی.کم شدن اب فرات بدنبال صد سازیهای ترکیه و خشکسالی در عراق سوریه و اردن بزرگترین عامل است.تا همکاری این کشورها نباشد از کسی کاری بر نمی اید
تابی جون سلام
علت سوزاندن ضایعات نیشکر است هیچ چیز دیگری نمیتواند غلظت آلاینده ها را به این سرعت بالا ببرد. راهکار صنایع تبدیلی است در تمام دنیا این ضایعات ارزش افزوده بالا دارند و در ایران فقط موجب مرگ و میر میشوند.
به نظر من وضع هواي اهواز خيلي بدتر از اين حرفاست، بايد ديد در عمل چه مي كنند.
ممكن است استفاده از كارشناسان كشورهاي پيشرفته به حل اين مشكل كمك كند
اگر خودروسازان زیر بار آلوده کردن هوا رفتند، پتروشیمی و پالایشگاه ها هم خواهند پذیرفت!
من خودم 5 سال اهواز زندگی می کردم البته به اهوازی های عزیز بر نخوره اگه فاظلاب خونه هامون در کنار کوچه و خیابانها جاری نشه .اگه سطل آشغالمان خیابانها نشند و اگه کارون محل ورود فاظلاب ها نشه این مصیبتها به بار نمیاند
اينم شانس منه.يه ساله از تهران اومدم اهواز واسه كار و تصميم گرفتم اينجا بمونم،خانومم هم راضي شده بود اما اين تيترهاي آلودگي هوا باعث شده كه پاشو تو يه كفش كنه كه بايد برگرديم
آلودگى اورانيوم به خاطر چاههاى نفت موجود در منطقه است چون همراه با مواد خارج شده از چاه مقدار كمى هم مواد راديو اكتيو به اطراف چاه پراكنده مى شود و معمولا اين مواد را با تجهيزات مخصوصي جمع آورى مى كنند.
نمی خوام کسی رو نگران کنم اما باید احتمال بیوتروریسم یا نسل های جدید سلاح های شیمیایی را که دشمنان منطقه ای و فرا منطقه ای ممکن است استفاده کنند هم باید مد نظرداشت اما ندادن خدمات درمانی به این مردم صبور جایی هیچ دفاعی ندارد
ولي ظواهر نشون ميده گوگرد تو اين هواست .
یکی از دلایل میتواند عدم وجود کانالهای جمع آوری آبهای بارندگی و انتقال آن به رودخانه باشد که بیشتر کوچه ها و خیابانهای اهواز فاقد آن هستند. در زمان بارندگی ذرات معلقی که همراه باران روی زمین میگیرند بعلت نبود این کانالها روی زمین مجددا خشگ و به هوا برمیگردند.
برچسب منتخب
# نتایج انتخابات # انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات