بازدید 1925

تاکید بر حفظ وحدت در سوریه و عراق

کد خبر: ۴۳۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷ 30 August 2014
وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس امروز (شنبه) نشست خود را در جده آغاز کردند که هدف از برگزاری آن، بررسی اوضاع منطقه، همکاری مشترک میان کشورهای عضو این شورا و اتخاذ موضعی درخصوص روابط متشنج این کشورها با قطر است.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی، "صباح خالد الحمد الصباح"، وزیر خارجه کویت در آغاز این نشست در سخنانی گفت: ما به شدت اقداماتی که با سوء‌استفاده از نام دین اسلام جهت ترساندن دیگران و کشتن افراد صورت می‌گیرد، محکوم می‌کنیم و خواهان توقف حمایت‌های مالی و پشتیبانی از این طرف‌ها هستیم. ما از سخنان عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان که بر لزوم مبارزه هرچه سریع‌تر با تروریسم تاکید کرده بود، قدردانی می‌کنیم و از اختصاص 100 میلیون دلار توسط وی برای حمایت از مرکز بین‌المللی مبارزه با تروریسم سپاسگزار هستیم.

وی درخصوص حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز عنوان داشت: اسرائیل دست به شدیدترین و فجیع‌ترین کشتارها علیه مردم غزه زد و افراد سالخورده و کودکان را هدف قرار داد و هم‌چنین به زیرساخت‌ها به شدت ضربه وارد کرد. ما از توافق اخیر برای برقراری آتش‌بس استقبال می‌کنیم که با تلاش‌های مداوم مصر صورت گرفت و ما از تلاش‌های قاهره که پشتیبان اصلی مساله فلسطین است، قدردانی می‌کنیم و بر لزوم اجرای قطعنامه‌های ذی‌ربط سازمان ملل، لغو محاصره غزه، بازسازی آن و تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی تاکید می‌کنیم.

وزیر خارجه کویت همچنین درخصوص اوضاع عراق گفت: کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس نسبت به اوضاع در عراق نگران هستند و بر حفظ وحدت عراق تاکید دارند. ما به سلیم جبوری، رئیس جدید پارلمان و فؤاد معصوم، رییس‌جمهور و حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به مناسبت تصدی این پست‌ها تبریک می‌گوییم و بر لزوم برقراری آرامش و امنیت در عراق تاکید داریم.

صباح خالد الحمد الصباح، در مورد اوضاع سوریه نیز گفت: خشونت‌ها برای چهارمین سال پی‌ در پی در سوریه ادامه دارد و هیچ گشایشی حاصل نشده است. ما خواهان دستیابی به راه‌حلی هستیم که وحدت سوریه را حفظ کند. ماه گذشته میلادی خونین‌ترین ماه در سوریه بود.

وی همچنین درخصوص اوضاع یمن گفت: شورای همکاری خلیج فارس بر برقراری امنیت در یمن و تحقق خواسته‌های مردم آن تاکید دارد و اعلام می‌کند که از راه‌حل سیاسی در این کشور حمایت می‌کند. ما همچنان نسبت به ترورها و ناآرامی‌ها در یمن نگران هستیم و حمایت کامل خود را از عبد ربه منصور هادی، رییس جمهوری این کشور و مبارزه وی با برخی گروه‌ها اعلام می‌کنیم.

این مقام کویتی درخصوص ایران نیز تاکید کرد: ما خواهان تحقق توافق بین‌المللی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران هستیم.

وزیر خارجه کویت در ادامه گفت: در لیبی نیز اقداماتی رخ داده است که ثبات این کشور را بر هم می‌زند. ما از روند سیاسی کنونی در لیبی حمایت می‌کنیم تا لیبی به استقلال دست یابد و از تمامی لیبایی‌ها می‌خواهیم تا از نهادهای قانونی در این کشور حمایت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی