بازدید 3658
نمایندگان دموکرات کنگره:

دعوت از نتانیاهو اهرم سیاسی علیه اوباما

گروهی از نماینده دموکرات لیبرال مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به رییس جمهوریخواه مجلس، دعوت از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن و سخنرانی در نشست کنگره را یک اهرم سیاسی علیه باراک اوباما خواندند.
کد خبر: ۴۷۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲ 20 February 2015
گروهی از نماینده دموکرات لیبرال مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به رییس جمهوریخواه مجلس، دعوت از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن و سخنرانی در نشست کنگره را یک اهرم سیاسی علیه باراک اوباما خواندند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی صدای آمریکا در گزارشی افزود: این گروه، که متشکل از 23 نماینده دموکرات است، همچنین تاکید کردند که دعوت از بنیامین نتانیاهو خلاف استانداردهای کنگره بوده و به ضرر سیاست خارجی آمریکا است و در ادامه از 'جان بینر' خواستند سخنرانی وی در نشست کنگره را تا ماه آوریل (بهار 1394) به تاخیر اندازد.

این در حالی است که نتانیاهو همچنان بر تصمیم خود برای پذیرش دعوت رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا برای سخنرانی در کنگره پا برجاست و از سوی دیگر، دموکرات ها نیز به تلاش خود برای به تاخیر انداختن این سخنرانی تا پس از 24 مارس ادامه می دهند.

نتانیاهو روز پنجشنبه با بیان این که از جزئیات توافق اتمی در حال شکل گیری با ایران آگاه است، گفت: این توافق بدی است و اگر کسی غیر از این تصور می کند، پس چه چیزی را پنهان می کنید؟

اظهارات نتانیاهو یک روز پس از آن بیان شد که کاخ سفید گفت که ایالات متحده برخی جزئیات گفت و گوهای هسته ای با ایران را از اسرائیل پنهان نگاه داشته است، چرا که اسرائیل اطلاعات را فاش کرده که مذاکرات را تحریف می کند.

'جنیفر ساکی' سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به اظهارات نتانیاهو، مطالب عنوان شده توسط او را مورد سوال قرار داد و گفت: اگر توافق حاصل شود، ما توضیح خواهیم داد و مشکل است که کسی آن را برای جامعه جهانی مفید نداند.

همزمان روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه گزارش یک مصاحبه با 'یووال اشتاینیتز' وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که در آن علل تیره شدن روابط بین نتانیاهو و رییس جمهوری آمریکا را توضیح داده است.

روزنامه واشنگتن پست می افزاید، اوج تردید نتانیاهو زمانی بود که او به این نتیجه رسید، آمریکا امتیازات بسیاری به ایران پیشنهاد کرده است و رسیدن به هر توافق اتمی با ایران برای اسراییل بد خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم