بازدید 2931

ارتش ترکیه واحدهای توپخانه سوریه را هدف قرار داد

نا بر اعلام ارتش ترکیه، نیروهای این کشور روز چهارشنبه به سوی مواضع واحدهای توپخانه سوریه واقع در نزدیکی مرز دو کشور خمپاره شیلک کرده‌اند.ین حمله به تلافی شلیک یک راکت از سمت سوریه بود که یک واحد نظامی در نزدیکی شهر ریحانلی را هدف قرار داده بود.
کد خبر: ۴۸۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 26 March 2015
بنا بر اعلام ارتش ترکیه، نیروهای این کشور روز چهارشنبه به سوی مواضع واحدهای توپخانه سوریه واقع در نزدیکی مرز دو کشور خمپاره شیلک کرده‌اند.

ارتش ترکیه خاطر نشان کرد این حمله به تلافی شلیک یک راکت از سمت سوریه بود که یک واحد نظامی در نزدیکی شهر ریحانلی را هدف قرار داده بود.

شلیک این راکت که در جریان درگیری بین نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌ها صورت گرفته بود، به جراحت پنج سرباز ترکیه منجر شد.

نیروهای مسلح ترکیه در مارس 2014، یک جنگنده سوری را در نزدیکی مرز دو کشور هدف قرار دادند. رجب طیب اردوغان، نخست وزیر وقت ترکیه مدعی شده بود این جنگنده وارد حریم هوایی کشورش شده بود.

با این وجود، مقامات سوری ضمن رد ادعاهای آنکارا مبنی بر نقض حریم هوایی ترکیه اعلام کردند این جنگنده زمانی که هدف قرار گرفت در حریم هوایی سوریه بود.

به گفته مقامات سوری، این جنگنده در حال هدف گیری پیکارجویان مورد حمایت خارج در استان لاذقیه، واقع در نزدیکی مرز ترکیه بود.

ترکیه از زمان آغاز درگیری ها در سوریه به عنوان یکی از مخالفان اصلی بشار اسد، رئیس جمهور این کشور عربی محسوب شده است.

بسیاری از دولت‌ها حمایت آنکارا ازپیکارجویان مخالف دولت بشار اسد را یکی ازدلایل بروز خشونت‌های مرگبار در سوریه می دانند.

بسیاری از تروریست‌های القاعده و داعش برای به دست آوردن سلاح‌های سنگین و توپخانه از مرز ترکیه به عنوان مسیر اصلی انتقال تدارکات استفاده می‌کنند.

 گفته می شود آنکارا ورود اتباع خارجی به سوریه و عراق را تسهیل می‌کند تا آنها در این دو کشور به گروه‌های تروریستی ملحق شوند.

ترکیه و امریکا ماه گذشته توافقنامه‌ای را به امضا رساندند تا آنچه را که پیکارجویان میانه رو می‌نامند، آموزش داده و تسلیحات در اختیارشان قرار دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم