پورشه ممکن است یک مدل تمام برقی از شاسیبلند کامپکت ماکان را عرضه و مدلهایی مانند ۹۱۱ را هیبریدی کند.
به گزارش ایسنا، پورشه که دومین منبع بزرگ سودآوری در گروه فولکس واگن است، حدود یک میلیارد یورو برای تولید مدل تمام برقی Mission E که نخستین مدل باتری دار این برند است، هزینه می کند. انتظار می رود این مدل تاسال ۲۰۲۰ عرضه شود.
فون پلاتن، مدیر فروش پورشه در حاشیه نمایشگاه ژنو به رویترز گفت: ما ایدههای دیگری فراتر از Mission E داریم. مدل پرفروش ماکان مدلی است که می توان به برقی سازی آن فکر کرد.
فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، در یک تغییر استراتژیک پس از رسوایی آلایندگی دیزلی، قصد دارد بیش از ۳۰ مدل جدید تمام برقی تا سال ۲۰۲۵ عرضه کند و از پورشه برای تولید یک خودروی تمام برقی دیگر حمایت کرده است.
مدیر فروش پورشه گفت: ممکن است پورشه مدلهای هیبریدی ۹۱۱ و خودروهای اسپورت باکستر و کایمن را با ترکیبی از موتورهای بنزینی و برقی عرضه کند.
پورشه در حال حاضر مدلهای هیبریدی سالون پانامرا و شاسی بلند کاین را عرضه کرده است.
مدیر فروش پورشه پیش بینی کرد با تقاضا برای خودروهای گران قیمت در آمریکا، چین و اروپا و همچنین مدلهای جدید، فروش پورشه ممکن است از رکورد ۲۳۸ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۶ به حدود ۳۰۰ هزار دستگاه تاسال ۲۰۲۰ افزایش پیدا کند.