اگر به شما، به عنوان یک مدیر کسب و کار، راهکار فروشی پیشنهاد شود که به ازای X تومان سرمایه گذاری، Y تومان به سود کسب و کار شما افزوده خواهد شد، پاسخ شما چیست؟
به احتمال زیاد پاسخ شما مثبت است. اصولا هر راهکار فروشی که برگشت سرمایه (ROI) مثبت داشته باشد برای مدیران کسب و کارها جذاب است. اجازه دهید یک بار دیگر روندی را که در فروش اغلب کسب و کارها رخ می دهد مرور کنیم.
کسب و کارها به شیوه های مختلف تبلیغات خود را انجام می دهند تا افرادی (فرصت ها) را به سمت خود جذب کنند. کارمندان فروش این فرصت ها را پیگیری می کنند و بخشی از آنها را به مشتری تبدیل می کنن. اگر مشتریان راضی باشند علاوه بر خرید مجدد ممکن است فرصت های جدیدی را نیاز به آن کسب و کار معرفی کنند.
دو بخش کلیدی در فرایند فروش کسب و کارها وجود دارد:
یک: فرایندی که فرصت ها را به مشتری تبدیل می کنند.
دو: فرایندی که سعی می کند مشتریان راضی برای کسب و کار ایجاد کند.
هر چقدر کارایی این دو بخش بهینه تر شود، کسب و کارها درصد بیشتری از فرصت ها را تبدیل به مشتریان راضی خود خواهند کرد.
یکی از ابزارهای که به این فرایند کمک می کند نرم افزار CRM می باشد.
نکته کلیدی اینجاست که با توجه به اینکه از یک سو هزینه های تبلیغات گران تر شده و از سوی دیگر رقابت بین شرکت ها بیشتر شده است، به همین دلیل هزینه تولید فرصت های جدید به شدت بالا رفته است. هوشمندی یک کسب و کار زمانی است که بتواند درصد بیشتری از کسب و کارها را به مشتریان راضی خود تبدیل کند.
راهکار چیست؟ چگونه می شود درصد بیشتری از فرصت ها را به مشتریان راضی کسب و کار خودمان تبدیل کنیم؟
اگر هفت دقیقه وقت دارید اینجا کلیک کنید. ما به شما خواهیم گفت چگونه می توانید این کار را انجام دهید!