بعد از ماجرای عدم حضور رونالدو در مسابقه دوستانه در کرهجنوبی و اعتراض هواداران، انتخابش به عنوان یکی از بازیکنان سال یوفا و ماجرای پرونده تعرض به خانمی در نوادا، حالا ویدئوهای تبلیغاتی او موجی از واکنشهای منفی را به راه انداخته است.
به گزارش تابناک ورزشی، بعد از حضور CR۷ در پروژه تبلیغاتی مبارزه بوکس با نیمار جونیور که به عنوان «بدترین تبلیغات تمام دوران» از آن یاد شد حالا رونالدو با حضور به عنوان سفیر در تبلیغات یک کمپانی جنوب شرق آسیا موجی از انتقادات نسبت به خود را در فضاهای مجازی به راه انداخته است.
در این تبلیغ رونالدو با حضور در ورزشگاه و بعد از گل کردن ضربه آزاد و به نمایش گذاشتن شادی معروف بعد از گلش با سکوت هواداران مواجه میشود و با دریافت کارت تبلیغ شرکت shopee توسط داور شروع به رقص و خواندن آهنگ مشهور این روزهای کودکان اروپایی baby shark میکند و ورزشگاه یکپارچه با او میخواند.
کمپانی شاپی گفته شماره ۷ یوونتوس در کارهای ابتکاری و گسترده این مجموعه برای مشارکت و الهام بخشیدن به مردم در منطقه کمک میکند.
کریس فنگ مدیر اجرایی شاپی اضافه کرد: «خوشحالیم که همکاری خود را با یکی از بزرگترین ورزشکاران زمان خودمان اعلام میکنیم. او الهام بخش عده زیادی در دنیاست و ارادت او به فوتبال با تعهد عمیقی که ما نسبت به کاربران خود داریم، مطابقت دارد.»
رونالدو هم در خصوص این تبلیغ گفته: «مفتخرم که سفیر برند شاپی هستم، زیرا ما مشترکا آرزوداریم در زمینههای تخصصی خودمان بهترین باشیم. همانطور که شاپی برای بهره مندی کاربران خود در این منطقه تلاش میکند، من هم در تلاشم با تمرین و ارائه بازی خوب باعث بهبود تیم و خوشحالی طرفدارانم شوم. از این همکاری هیجان زده هستم و امیدوارم به همراه شاپی لحظات ویژه تری را برای هوادارانم ایجاد کنم.»
پخش گسترده تبلیغات کمپین شاپی به مناسبت کاهش ترافیک رانندگی در شهرها موج جدیدی از واکنشها را نسبت به ستاره پرتغالی ایجاد کرد. فراتر از اهداف خوب یا بد این کمپین، طرفداران فوتبال از آنچه دیدهاند غافل نبوده و نمیدانند بخندند یا گریه کنند.
این تبلیغ در روزی پخش شده که بنا به تاریخ در همین روز و در سال ۲۰۰۳، رونالدو اولین بازی خودش را برای شیاطین سرخ در جریان برد ۴ - صفر این تیم برابر بولتون در اولدترافورد انجام داده و با توجه به واکنش شدید هواداران و رسانهها در این روزها نسبت به آن، احتمالا ترجیح میدهد به جای نمایش رقص عجیب و غریب و بچهگانه در این تبلیغ، بازیها و عملکرد او در منچستر در خاطر همه زنده شود.
سوال این روزهای رسانههای ورزشی این است؛ چه چیزی باعث شده رونالدوی میلیاردر و شناختهشدهترین ورزشکار در اروپا با حضور در چنین تبلیغ بیمحتوایی چیزی را تکرار کند که برای همیشه به یاد بییندگان این تبلیغ بماند؟