در مورد خودروی ملی ترکیه چه می دانید؟

روز شنبه و با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، از «تاگ» به عنوان نخستین خودروی ملی و تمام‌برقی این کشور معرفی رونمایی شد؛ خودرویی که گفته می شود برای طراحی آن بیش از سه میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و قرار است فصل جدیدی را در صنعت این کشور رقم بزند.
کد خبر: ۹۴۷۱۴۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 28 December 2019
|
39957 بازدید
|

روز شنبه و  با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، از «تاگ» به عنوان نخستین خودروی ملی و تمام‌برقی این کشور معرفی رونمایی شد؛ خودرویی که گفته می شود برای طراحی آن بیش از سه میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و قرار است فصل جدیدی را در صنعت این کشور رقم بزند.

در مورد خودروی ملی ترکیه چه می دانید؟

به گزارش «تابناک»، صنعت خودروسازی ترکیه که همواره به تولید محصولات وابسته به شرکت های خارجی پرداخته بود و سابقه چندانی در تلاش برای ساخت خودرو داخلی نداشت، اکنون با اتفاق جدیدی رو به رو است که به نظر بسیاری از کارشناسان شگفت انگیز است؛ رویدادی که طی آن از نخستین خوردوی ملی و تمام برقی ترکیه ساخته و رونمایی شد.

آنچه باعث شده تا صنعت خودرو و ذهن علاقمندان این حوزه به خبر رونمایی خودروی ملی ترکیه جلب شود آن است که صنعت خودروسازی ترکیه تقریبا با ایران و کره جنوبی همزمان شروع به کار کرد اما هر سه کشور سه راه مختلف را رفته‌اند. کره جنوبی برندهای خود را توسعه داد و ترکیه پایگاه خودروسازان خارجی شد و ایران نیز راه میانه ای را در این مسیر انتخاب کرد.

همانطور که اشاره شد تلاش ترکیه برای ساخت خودروی داخلی «تاگ» با تلاش برای برقی سازی آن همراه شده است و این در حالی است که شرکت‌های بزرگ خودروسازی به دلیل محافظه‌کاری در حال واگذار کردن بازار  این نوع خودرو هستند.

در مورد جزئیات منتشر شده در مورد این خودرو ملی نکته اینکه خودروی جدید ملی ترکیه یک خودرو تمام برقی کراس‌اوور است. آن‌طور که طراحان آن می‌گویند این خودرو دارای دو گونه موتور است که یکی ۲۰۰ و دیگری ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو با دو پیشرانه متفاوت خود ۷.۶ و ۴.۸ ثانیه است.

گفته می شود پیمایش این خودرو هم در دو نوع ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ است و با شارژ سریع هم می‌توان طی مدت نیم ساعت هشتاد درصد باتری‌های این خودرو را شارژ کرد.

با این همه خودروی «تاگ» تنها زمانی می تواند به رقیب جدی برای محصولات مشابه سایر کشور ها مثل محصولات تسلا بدل شود که قیمت نهایی آن کمتر باشد.  

بررسی های بیشتر نشان می دهد تولید انبوه این خودروها قرار است از سال ۲۰۲۰ آغاز شود و ترکیه تحت برند جدید تا سال ۲۰۳۰ پنج مدل خودرو برقی مختلف را تولید خواهد کرد؛ برنامه ای بلند مدت که فعلا برنامه تولید برای مدل اول ۱۷۵ هزار دستگاه در سال است. این خودرو در شهر صنعتی بورسا تولید خواهد شد.

اردوغان در مراسم رونمایی از این خودرو به رسانه ها گفت: خودروی جدید ما تجلی آرزوی ۶۰ ساله ترکیه برای ساخت اتومبیل است و ما حالا فقط بازاری برای فناوری‌های شرکت‌های خارجی نخواهیم بود، بلکه ترکیه کشوری تولیدکننده و صادرکننده در زمینه خودرو می‌شود.

در مورد خودروی ملی ترکیه چه می دانید؟

اردوغان اول بار در نوامبر سال ۲۰۱۷ خبر از راه اندازی کنسرسیومی داد که بر اساس برنامه می‌بایست در سال ۲۰۲۱ خودرویی تحویل دهد که از صفر تا صد آن در ترکیه تولیدشده باشد. این کنسرسیوم که Turkey’s Automobile Initiative Group (TOGG) نام دارد در اواسط سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و متشکل از ۵ عضو گروه است که عبارتند از: گروه آنادولو Anadolu، ب. ام سی، گروه کاک KOK، شرکت اوپراتور تلفن همراه ترک سل و هولدینگ  زورلو Zorlu شرکت مادر کانال تلویزیونی وستل.      

گفتنی است، مدير عامل كنسرسيوم تاك، گركان كاراكاس، از مديران ارشد قطعه سازي بوش آلمان بوده و مدير ارشد عملياتي اين كنسرسيوم، سرگيو روچا، مدير عامل جنرال موتورز كره جنوبي بوده است. اولين خودروي آفرود جمع و جور اين شرکت در سال 2022 توليد خواهد شد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۴۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
اولیشو اردوخان سفارش داده درست مثل مسئولین ایرانی که سمند و پراید سوار میشن !
سیامک
|
Germany
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
ما هم وانت پراید میزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
چقدر از افرادی که همش نق می زنن و تو عمر خودشون نه یک کار خوب کردن و نه حاضرن به هیچ چیز وطنشون افتخار کنند بدم میاد.
وطنفروشانی که همیشه خوبی های دیگران را با بدی خود مقایسه می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
ما هم داریم سمندر بزرگ؟؟؟!!! در کنار اختلاس بزرگ؟؟؟!!!
ناشناس
|
Austria
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
بعد خودرو ساز برقی ما به علت نداشتن حمایت دولتی خود روی خودش را در سد منجیل غرق میکند.سه میلیارد سرمایه گذاری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
ما هیچ ،ما نگاه ،ما پراید، ما حسرت ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
کاش ما هم یک اردوغان داشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
برنامه ما تولید پراید ملی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
خدایا ما چرا اینقدر بدبخت شدیم. دنیا سریع رشد میکنه و ما درجا میزنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
چون همیشه بدنبال روز تعطیل می گردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
این کشور مواد اولیه وارد می کند چون خیلی از مواد اولیه منابعش در این کشور وجود ندارد پس خودرو ملی این کشور شوخی است
پاسخ ها
ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
عذر بدتر از گناه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
منظور از مواد اولیه چیست؟ اگر منظور مواد معدنی است که ترکیه در این زمینه صادر کننده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
مگه کره و ژاپن وارد نمی کنن؟ یه بازار جدید برای میعانات گازی ما بوجود می اد
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
با این دلیل به نقص شما، تولیدات ژاپن، بلژیک، دانمارک، سوئد و ... همه اش شوخیه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
به چه دردت میخوره سنگ آهن یا نفت. وقتی میخوای خام بفروشی یا تیرآهن کنی. از یه قطعه تیراهن که قیمتش 500 هزارتومنه تقریبا. میشه دو میلیون ساعت ساعت به قیمت 500 میلیون دلار.حالا هی بگو شوخیه. شوخیه. نه سمند جدیه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
از همه داریم عقب می افتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
داریم عقب میافتیم نه، عقب هستیم اون هم نه از ترکیه، از افغانستان سالهاست که عقبیممممم
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟