بازدید 45010

ایران ماکت ناوهواپیمابر آمریکا را به آب انداخت

خبرگزاری آسوشیتدپرس با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از به آب انداختن ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ 28 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از عصرایران، آسوشیتدپرس با استناد به تصویر ماهواره‌ای از هدایت این ماکت از بندرعباس به سمت تنگه هرمز، از احتمال رزمایش دریایی ایران طی روزهای آتی خبر داده است.

بر اساس این گزارش نیروی دریایی سپاه احتمالا می‌خواهد از این ماکت ناو هواپیمابر آمریکا که شبیه به ناو " یو اس اس نیمیتز" (مستقر در ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین) است، به عنوان هدفی برای آزمایش موشک‌های جدید نقطه زن ساحل به دریا استفاده کند.

به نوشته آسوشیتدپرس ناو "یو اس اس نیمیتز" هفته گذشته از اقیانوس هند وارد آب‌های دریای عمان شد و احتمالا قرار است جایگزین ناو "یواس‌اس دوایت آیزنهاور" آمریکا در دریای عمان شود.

ابعاد ماکت ناو هواپیمابر از ناو کلاس نیمیتز کمی کوچک‌تر است. این ماکت 200 متر طول و 50 متر عرض دارد و تعداد 16 ماکت هواپیمای جنگنده روی عرشه آن قرار داده شده است. ابعاد واقعی ناو "نیمیتز" 300 در 75 متر است.

در تصاویر ماهواره‌ای که از سوی موسسه " ماکسار تکنولوژی" گرفته شده، نشان می‌دهد که این ماکت ناو هواپیمابر از طریق ایجاد امواج مصنوعی قایق‌های تندرو و به وسیله کشتی به سمت تنگه هرمز کشیده شده است.

بر اساس این گزارش ایران یک بار نیز در جریان رزمایشی دریایی در فوریه سال 2015 ( در جریان رزمایش پیامبر اعظم 9 در اسفند 93) تمرین مشابهی انجام داده بود.

در آن سال پس از انهدام ماکت ناو آمریکایی، بقایای آن به بندرعباس منتقل شده بود و تصاویر جدید نشان می‌دهد احتمالا همان ماکت پس از بازسازی دوباره برای یک رزمایش دیگر به تنگه هرمز منتقل شده باشد.

سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین در واکنش به خبر استقرار ماکت ناو آمریکایی در تنگه هرمز به آسوشیتدپرس گفت:"ما به توانایی نیروهای دریایی ما در دفاع از خود در برابر هرگونه تهدید دریایی اطمینان داریم..
ما نمی توانیم درباره آنچه که ایران از ساختن این ماکت به دنبال آن است، اظهار نظر کنیم.. اما آماده دفاع از نیروها و منافع ایالات متحده در برابر تهدیدهای دریایی در منطقه ایم. "

 تصویر ماهواره ای متعلق به ۲۶ جولای (یکشنبه) از حرکت دادن ماکت ناو به سمت تنگه هرمز
تصویر ماهواره ای متعلق به ۲۶ جولای (یکشنبه) از حرکت دادن ماکت ناو به سمت تنگه هرمز
 تصویر پهلو گیری ماکت در بندر عباس. این عکس ماهواره ای در تاریخ ۲۱ تیر ماه گرفته شده است.
تصویر پهلو گیری ماکت در بندر عباس. این عکس ماهواره ای در تاریخ ۲۱ تیر ماه گرفته شده است.
 تصویر کشیدن ماکت ناو به سمت تنگه هرمز با استفاده از قایق های تندرو و کشتی
تصویر کشیدن ماکت ناو به سمت تنگه هرمز با استفاده از قایق های تندرو و کشتی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
مقامات لشگری و کشوری به پاسخ فرمانده آمریکایی توجه کنند... خالی از تفسیر و پاسخ های احساسی و بی منطق و تهدید و تشدید و... ایجوری هیچ بهانه ای برای تفسیر حرفشان نمی دهند و کار پاسخگویی را به دولت و وزارت خارجه میسپارد. اگر بالعکس بود مقامات مختلف ایرانی هر کسی با هر مسئولیتی بنا به گرایش سیاسی و احساسی خود مصاحبه می‌کرد و خوراک شانتاژ رسانه ای را برای دشمنان ایران فراهم می نمود!!! بهتر هست بعد از 40 سال سیاست ورزی احساسی و شعارزدگی، کمی پختگی را چاشنی کارمان کنیم و کار را به افراد کاردان بسپاریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
چی میگی تو... خودتم نمیفهمی چی نوشتی... بعد برای دولت و مقامات نظامی تکلیف تعیین میکنی... برو تو مواظب زن و بچت باش... به باقی کارا هم کار نگیر...
h
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
سلام. متاسفانه اونهایی که فکر میکردیم کاردان هست کاردانی اونها نتیجه ای نداشت و علارغم لبخندهاو مذاکراتی که با آمریکا داشتیم هیچ فایده ای نداشت بلکه شدیدتر تحریم شدیم . اما تنها راه نجات باقی مانده که عقلانی هم میباشد و کارشناسان اقتصادی بر آن تاکید دارند اقتصاد مقاومتی میباشد.
توی این بحبوجه وضعیت معیشت مردم این چه کاریه بودجه کشور صرف ساختن یه ماکت میشه . خب که چی یعنی می خوایید چیزی ثابت کنید؟ ول کنید این کارها رو . هزینه ساخت اونو بدید چند تا مدرسه و سرپناه برای کودک ها و بی بضاعتها بشه. کشورهای دیگه روی بچه امروز سرمایه گذاری می کنند با بالا بردن هزینه تعلیم و تربیت ما سرمایه گذاری می کنیم برای کرکری خوندن و شعله ور کردن یه جنگ دیگه
پاسخ ها
پوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
هر چی جای خودش ....
H
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
دوست عزیز، پیشرفت بدون داشتن امنیت حاصل نخواهد شد،ضمن آنکه عملیات توقیف نفت کش انگلیسی تمرین اون روی همین ماکت صورت گرفت که جلوی بسته شدن شریان فروش نفت ایران رو گرفت، موردی که داشت به یک سنت منطقه ای علیه اقتصاد کشور تبدیل میشد و اولین بار عربستان سعودی به خودش اجازه ی چنین دزدی دریایی ای داد و اما اینبار اقدام باعث شد که آمریکا هم پشت انگلیس رو جرات نکنه بگیره به خاطر ترس از امنیت کشتیهای خودش در خلیج فارس عربستان سعودی پس از این اقدام ایران مجبور شد کشتی ایرانی رو که گرفته بود پس بده و این سنت شکسته شد تا هرکسی به خودش اجازه دزدی دریایی از ایرا رو نداشته باشه.و آمریکا که جلوی انگلیس کم نیاوردیم
خبر داخلی رو به نقل از خارجیها درج می کنید؟ یه کم زحمت بکشید خودتون خبر و عکس دست اول تهیه کنید.
من می گم تلافی ناو کنارک بزنیم غرقش کنیم!!!
پول بیت المال و خرج ماکت و حقوق نماینده ها میکنن ادعای دینداری هم میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
شما دیگه کی هستین،آمریکا جون هزینه نمی کنه؟تازه آمریکا جون که میره با کشورهای دیگه هم رزمایش برگزار میکنه
سرافراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
در مورد چیزی که تخصص ندارید اظهار نظر نفرمایید
که چی حالا؟
احمدی نژاد اگر بود میگفت ما ناو هواپیمابر ساختیم
با این وضعیت اقتصادی پول باید صرف ماکت سازی ناو و ۶۰ هواپیمای آن بشود و در چند دقیقه منهدم شود که چه؟ یک شناور ساده با چند پرچم آمریکا کافی نبود؟ چکار می کنید با این ملت؟
پاسخ ها
H
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
دوست عزیز این ماکت هست و نسبت به ناو اصلی خیلی هزینه ی کمتری داره، علاوه بر اون یکی از عملیاتهای اخیر نیروهای نظامی در خلیج فارس از روی همین ماکت تمرین شد و توانست جلوی بسته شدن شریان اقتصادی ایران رو بگیره
جالبیش اینجاست.ماکت دست ساز خودتون که قطعا یک تیکست و به صورت قطعات مجزا ساخته نشده رو نتونستین قرق کنین
پاسخ ها
H
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
به این دلیل که داخلش فوم هست و به صورتی ساخته شده که غرق نشود تا صرفه ی اقتصادی نیز داشته باشد چراکه اگر یکبار مصرف بود به قول دویدوستان نیاز بود تا مدرسه و تعلیم و تربیت کمتری داشته باشیم
بسم الله الرحمن الرحیم یدالله فوق ایدیهم. سلام و درود بیکران به تمامی کسانی که برای عزتمندی و اقتدار ایران و ذلتمندی دشمن آمریکای صهیونیستی یک پلک به هم میزنند و و قدم بر می دارند عزیزان به خدا قسم اگر با شما آهنین بر دهان دشمن نکوبید آنها شما را پشیمان میکنند لطفا لطفا لطفا با تمام قوا با بر پیکر دشمن بکوبید تا ضربه مغزی شود مثل پادگان عین الاسد که همانا ضربه مغزی آنها مرگ آنهاست نمی خواهند بگویند که کشته داده اند دست تک تک شما رو میبوسم من سرم را فدای اسلام خاک و ناموس میکنم شما نیز استوار استوار استوار باشید
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
با پرچم آمریکا و این همه ادعا؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
کدوم دشمن
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
آواز دهل شنیدن از دور خوش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
داداش یه لیوان آب بخور
با سلام
فکر میکنم این عکس های ماهواره ای توسط ماهواره نور گرفته شده باشد.ماشالله

باعث افتخار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
نه عمو جان فعلا افتخارت رو نگه دار..
بودجه نظامی مملکت صرف ساخت ماکت ناو و غرق کردنش میشه!!
پاسخ ها
H
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
ظاهرا جوری ساختنش که غرق نشه و چندین بار بشه
تا بودجه ی کمتری بگیره ازش استفاده کرد
بجای ساخت ماکت هزینه رو خرج مملکت کنن!!! بنظرتون نباید این همه هزینه میشه برای دفاع از کشورمون موشک و پهباد و... یجایی شبیه سازی شده از ماکت های دشمن آزمایش بشن؟
چرا گیر دادی یه هزینه ماکت!! اینهمه ضعف داریم تو مدیریت اینهمه اختلاس،نظام بانکی،کشاورزی... که چندین برابر ماکت ضرر زده میشه به مملکت
پاسخ ها
H
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
خوبه بخشی از انتقاد خود را متوجه دولتمردانی نماییم که تصمیمات و اقدامات و کمکاریهای آنها تاثیر مستقیمتری بر اقتصاد و معیشت ما دارد
در بیرون گود(آمریکا) نشستی مگی لنگش کن پاشو بیا اینجا ببین مردم تو این شرایط کمر شکن چه طوری نان در خون میزنند و زندگانی میکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
امور اقتصادی دست دولتیه ک تو امثال تو انتخاب کردید... هر چیزی جای خودش
وسط این همه بدبختی و افت تولید کارگاه ها رفتین چند صد میلیارد خرج اسباب بازی کردین ؟
دوستان اگر این مانورها نبود و ترسی را که همین مانورها بر دشمن ایجاد نمی کرد خاطرتان جمع آلان امریکایی ها در خیابانهای ما رژه میرفتن و ما دارای خواهر برادرهای امریکایی بودیم.
این خجالت داره، نه افتخار!
آخه غرق کردن و زدن یک ماکت عظیم الجثه که هنر نیست؛ فقط پول حرام کردنه
فکر نمیکنم یک آهن پاره بدون دفاع رو غرق کردنش برتری نظامی قلمداد بشه ... در آتش جنگ و شاخ و شونه کشیدن اون هم در این مقطع حساس که درایت و پختگی برگ برنده محسوب میشه ندمید ... نیم نگاهی به وضعیت مردم داشته باشین
مردم از فرط نداری و بدبختی به دزدی و فساد و فحشا روی آوردند
این تبلیغاتی که در مورد رویش مو و رفع سفیدی مو در صغحات مختلف اینترنت انجام میشه چرا کسی نیست اینها رو روشنگری کنه به طور علنی سر مردم کلاه میزارن و تمتم صفحات مربوط به این تبلیغات فاقد اظهار نظر هست و بسته است تا مردم به اگاهی هم نرسونن چه خبر هست
انگار که ناو آمریکا تنهاست برن عرقش کنن.اخه ما چقدر در کشورمون بیسواد داریم
ماكت ساختند كه تمرين كنند چطوري بزنندش
يكم تمرين كنيد چطوري مشكلات كمر شكن مملكت را حل كنيد
در عوض این حرکات از بعضی کشورها یاد بگیریم اقتصادمون رو قوی کنیم و جلو اختلاس رو بگیرم و مردم بدبخت رو هم مشاهده کنیم
تابناک بازتابی ! چرا فقط نظرات منفی رو میذاری ؟؟!!
ای کاش به جای موشک و ماهواره و هسته ای کمی هم به اقتصاد و اشتغال و آبادانی ایران فکر می کردیم ... چقدر نمایش تبلیغاتی ؟ این نمایش های تبلیغاتی چه خیری برای مردم داره ؟
یک تمرین واقعی. دستمریزاد. دشمن تحمل این را ندارد که حتی ماکتش منهدم شود چه برسد به ناو واقعیش

مرگ بر آمریکا و پاچه خوارانش
ماکت و موشک و ناو این داستانا پیشکش کارت ملی منو چرا نمیدین
انگار چیکار خواستن بکنن!غرق کردن ناو بی جان و بی دفاع و بی خدمه......
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی