سرویس با بینندگان، مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.
طرح مشکل:
بیننده تابناک در خصوص شکواییه خود از این شرکت اینطور نوشت:
سلام با عرض خسته نباشید. میخواستم یک مورد عدم مشتری مداری از طرف شرکت تیپاکس اطلاعرسانی شود که حدود دو ماه پیش یک تبلت برای مدرسه فرزندم خریداری کردم که توسط تیپاکس ارسال شد که بعداز باز کردن کارتن متوجه شکستگی تبلت شدم و با سامانه شرکت تماس و ثبت شکایت کردم و بعداز دو ماه کمیسیون جبران خسارت گفتن چون بسته را تحویل گرفتی شامل جبران خسارت نمی باشد بنده متاسف هستم که موقع تحویل کارتن بنده داخل آن اطلاع نداشته و اولین بار هم بوده که کارتن رامیدیدم تا متوجه تغییر ظاهری آن باشم نکته جالب اینجاست که مرسوله هیچ گونه بیمه ای ندارد و جز یک شماره تلفن گویا امکان تماس با شرکت تیپاکس موجود نمی باشد. حالا اگر هم شرکت مذکور جبران خسارت نمایید بنده باید ۳۰۰الی ۴۰۰ هزار تومان اضافه کنم همان تبلت و بخرم با تشکر.
جوابیه:
با سلام
تیپاکس سازمانی با قدمت ۶۱ سال، بهعنوان میراث معنوی در خاطره جمعی مردم ایران ثبت شده است. این مهم به پشتوانه اعتماد مردم عزیز این سرزمین پاک حاصل شده و تا امروز بهصورت خصوصی به فعالیت خود ادامه داده است. این سازمان مسئولیتپذیری را بهعنوان جزئی جداییناپذیر از فعالیت خود میداند، چرا که روزانه امانات بیش از ۲۰۰هزار نفر از شهروندان عزیز را در سطح کشور، مسئولانه جمعآوری و توزیع میکند.
رسانه تابناک همواره به یمن پایبندی بر اصول حرفهای خود بهعنوان رسانهای وزین، درگاهی است برای انعکاس و نشر نظرات و دیدگاههای مستند و قابل اتکا مردم عزیز کشورمان. از آنجاییکه تیپاکس بخشی فعال و از جنس همین مردم است، پس فرصت آن هست تا در مورد تیتر مطرح شده با موضوع تیپاکس، نکاتی بسیار مهم و حائز اهمیت را خدمت مردم شریف اعلام کنیم.
ما برای سهولت و اطمینان مشتریان خود، در مراحل مختلف فعالیتمان، از دریافت بسته تا تحویل آن به گیرنده، طبق قوانین ملی پست و لجستیک، سازمان تنظیم مقررات، قوانین گمرکات، قوانین پلیس فتا و همچنین قوانین داخلی سختگیرانهای عمل میکنیم.
صراحتا برای موضوع خسارات احتمالی وارد شده به بستههای مشتریانمان، در تیپاکس خدمتی ویژه بهنام "خدمت جبران خسارت" وجود دارد که تابع ارزش اعلامی بسته از طرف فرستنده و از حداقل یکصد هزار تومان شروع و تا سقف سی میلیون تومان وضع شده است که به مقتضی شرایط اقتصادی، هرساله افزایش مییابد. مبلغ جبران خسارت طبق ارزش اظهاری مشتری (اعلام شده از طرف فرستنده) درخصوص بسته خود تعیین میشود؛ بنابراین این مبلغ کاملا به عهده فرستنده بوده و هنگام تحویل بسته به نماینده تیپاکس ثبت و اعمال میشود.
اما برای رسیدگی به بستههای آسیبدیده نیز قوانینی تعیین شده است؛ مانند بازرسی محتویات بسته که هم در وبسایت تیپاکس بهصورت شفاف ذکر شده و بارها نیز از طریق رسانههای اجتماعی تیپاکس و همچنین نمایندگان سراسر کشور به مشتریان عزیز اعلام شده است. برای مثال، مشتری هنگام دریافت بسته، درصورت مشاهده آسیب دیدگی کارتن، باید از دریافت بسته خودداری و با مراجعه به نمایندگی، بسته را در حضور نماینده تیپاکس باز کند تا درصورت بروز خسارت، صورت جلسه شده تا اگر مستندات قابل تکیه باشند، منطبق بر قوانین ملی، جبران خسارت صورت گیرد.
همچنین از لحاظ زمانی، مدت مشخصی برای ثبت هر نوع شکایت تعریف شده است که تمامی این شرایط و دیگر موارد مرتبط با ممنوعات قانونی در وب سایت تیپاکس به آدرس tipaxco.com در دسترس مشتریان قرار دارد.
تیپاکس بهعنوان سازمانی مشتری مدار، مشتری را سرمایه خود میداند و همواره سعی دارد با ایجاد ارتباط مستمر با مشتریانش، خدمات خود را روزبهروز بهبود بخشد. مشتریانی که در دریافت خدمات با مشکل مواجه میشوند، میتوانند از طریق درگاههای ارتباط با تیپاکس، شماره ۸۴۵۷-۰۲۱ و یا وبسایت تیپاکس، شکایت خود را مطرح کنند. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و مشکلات احتمالی ایجاد شده هستند و تمامی موارد در اسرع وقت رسیدگی میشود.
از رسانه وزین و محترم تابناک انتظار میرود در حمایت از حقوق مشتری و همچنین حقوق یک سازمان کارآفرین با بیش از ۵۳۰۰ نفر نیروی انسانی، نظرات این سازمان را انعکاس داده و به نظر مردم شریف این سرزمین برساند.
افتخار تیپاکس بهعنوان بانی پست خصوصی در ایران و حافظ این میراث ملی، خدمترسانی در کلاس جهانی و ارائه خدماتی در خور شخصیت مشتریان محترم خود میباشد.