احساس کلی که بازار در یک زمان مشخص تجربه میکند، روانشناسی بازار گفته میشود. حرص، ترس، انتظارات و شرایط، همه عواملی هستند که بر ذهنیت کلی سرمایه گذاری افراد تأثیر میگذارند.
اگرچه نظریههای مالی شرایطی را توصیف میکنند که در آن همه بازیگران بازار به شکل عقلایی رفتار میکنند، اما جنبه احساسی بازار که میتواند به نتایج غیرمنتظرهای منجر شود و با قابل پیشبینی نیستند، در نظر گرفته نمیشود.
تحلیل گران تکنیکال از روندها، الگوها و سایر مشخصهها استفاده میکنند تا حالت روان شناسانِه فعلی را برای پیشبینی جهت بازار، تعیین نمایند.
Market Psychology
تهیهشده در: مدیر مالی