آیا صاحب کسبوکار هستید و برای آن اپلیکیشن ساختهاید؟ چقدر از پوش نوتیفیکیشن به عنوان ابزار مهم دیجیتال مارکتینگ استفاده کردهاید؟ اگر تاکنون در این راستا از پوش نوتیفیکیشن استفاده نکردهاید، حتما در این مورد تجدید نظر کنید تا نتایج شگفتانگیز آن را به چشم ببینید. این اعلانها به SMS شباهت دارند اما علاوه بر آنکه بهصرفهترند، نرخ کلیک آنها نیز بسیار بیشتر است و سبب ایجاد تعامل و مشارکت برندها با مخاطبانشان میشود. اما استفاده از پوش نوتیفیکیشن راه و روش خود را دارد و اگر درست از آن استفاده نشود، ممکن است نتیجه عکس دهد. بنابراین حتما برای استفاده از آن استراتژی مناسبی بچینید.
پوش نوتیفیکیشن چیست؟
پوش نوتیفیکیشنها همان پیامهای متنی هستند که بر روی صفحه تلفنهای هوشمند و یا در گوشه دسکتاپ ظاهر میشوند. کاربران دریافت این نوتیفیکیشنها را خود انتخاب میکنند و اگر به هر دلیلی دیگر نخواهند آنها را دریافت کنند، میتوانند آن را میوت نمایند. در ارسال پوش نوتیفیکیشن باید به محدودیت کاراکتر توجه کنید و حواستان باشد اگر تعداد زیادی از آن را ارسال کنید، ممکن است مخاطبان خود را از دست بدهید.
حالا که میدانید پوش نوتیفیکیشن چیست باید امکانات مختلف آن را بررسی کرده و برای بهترین روش ارسال آن برنامهریزی کنید. شما میتوانید با ارسال این اعلانها، مخاطبان را به صفحه وبسایت یا اپلیکیشن خود هدایت کنید. همچنین میتوانید با اضافه کردن تصاویر و تغییر فونت و تیتر و... به این پیامها جذابیت بصری بیشتری بدهید. پوش نوتیفیکیشن علاوه بر جذب مخاطب، میزان وفاداری را نسبت به کسبوکار شما بالا میبرد. اگر محتوای ارزشمندی ارائه دهید، میتوانید به راحتی علاقه کاربران را به برند خود افزایش دهید.
برای ارسال پوش نوتیفیکیشن از چه ابزاری استفاده میکنید؟
پوش نوتیفیکیشنها را میتوان شخصیسازی کرد. میتوان بر حسب موقعیت مکانی برای گروهی خاص آنها را فرستاد. هر کدام از این امکانات باعث میشود اعلانهایی که میفرستید برای تعداد بیشتری از افراد جذاب باشد و بیشتر به دریافت آن ترغیب شوند. مگر هدف شما غیر از این است؟ اما چگونه باید اطلاعاتی را که میشود بر مبنای آن پوش نوتیفیکیشنها را هدفمند ارسال کرد، بهدست بیاورید؟
نخست آنکه بهتر است از ابزاری استفاده کنید که با هر پلتفرمی کار میکند و امکانات متنوعی در اختیارتان میگذارد. برخی از امکاناتی که ابزار خوب ارسال پوش نوتیفیکیشن میتواند دربرداشته باشد را در ادامه ملاحظه کنید:
با وجود این امکان میتوانید موقعیتهایی را کشف کنید که کاربران در آن به پوش نوتیفیکیشن علاقه نشان میدهند. کاربران اعلانهایی را دوست دارند که با سلیقهشان همخوانی داشته باشد. بدون بررسی دادهها، موفق نمیشوید کاربران خود را بشناسید و با آنها تعامل درستی برقرار کنید. پس به ابزار تحلیل داده نیاز دارید.
شما میتوانید کاربران خود را با توجه به رفتاری که در برنامه نشان دادهاند، گروهبندی کنید و برای هر گروه، پیغام مناسب را بفرستید. برای فرستادن این پیامها میتوانید از پیش زمانبندی انجام دهید.
با استفاده از این ویژگی قادر خواهید بود محدوده جغرافیایی افرادی که اجازه این دسترسی را دادهاند، شناسایی کرده و اعلانهای مرتبط با منطقه را برایشان ارسال کنید. مثلا: حراج فروشگاه منطقهای که کاربر X در آن زندگی میکند بهطور حتم پوش نوتیفیکیشن جذابی برای او خواهد بود.
ابزار ارسال پوش نوتیفیکیشن میتواند امکانات پیشرفتهتری نیز در اختیارتان بگذارد. مثلا میتواند پیش از آنکه کاربر اپلیکیشن را ترک کند، شما را از این موضوع آگاه کند. فایده این کار این است که شما با ارائه پیشنهادی ویژه، میتواند تلاش کنید که کاربر را در برنامه خود نگه دارید.
بهصرفه بودن و پشتیبانی موثر، اهمیت دارد
نکتهای که بسیار حائز اهمیت بوده استفاده از ابزاری برای ارسال پوش نوتیفیکیشن است که در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی مشکلات شما باشد و پشتیبانی همهجانبهای ارائه دهد. همچنین بهتر است این ابزار، برای توسعه کسبوکارها امادگی و امکانات لازم را داشته باشد زیرا در جریان ارسالها ممکن است شما به عنوان کسبوکار، رشد ناگهانی و سریعی داشته باشید. ابزار ارسال پوش نوتیفیکیشن باید ظرفیت ارسال برای تعداد زیادی کاربر را داشته باشد و افزایش آنها را از قبل پیشبینی نماید.
بهطور قطع در انتخاب ابزار ارسال پوش نوتیفیکیشن، بهصرفه بودن نیز برای کسبوکارها نکته مهمی است. تعرفه پوش نوتیفیکیشن پوشه با توجه به امکاناتی که برای مشتریان خود فراهم کرده، بسیار مناسب است. امکاناتی نظیر ارائه گزارش ارسالها، نصب آسان و سازگار با تمامی پلتفرمهای موجود، امکان دسترسی به آنالیتیکس، امکان ارسال تراکنشی- متناوب و یکباره، قابلیت استفاده از تصویر، صدا و غیره، تنظیم زمانبندی ارسال، امکان ارسال تستی، شخصیسازی، تغییر آیکون، بخشبندی هوشمند کاربران و بسیاری امکانات دیگر که کار را برای شما از همیشه راحتتر میکند.
انتهای رپرتاژ آگهی/