مترو به «زعفرانیه: و «پاسداران» می رسد

شهردار منطقه یک از اتصال خط سه به یک مترو با عبور از خیابان پاسداران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۱۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 14 January 2021
|
18904 بازدید
|
۳

به گزارش «تابناک»، حمید موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اتصال خط سه به یک مترو با محوریت پوشش محلات این مناطق گفت: یکی از مهمترین مشکلات منطقه یک، ترافیک مدام در معابر این منطقه است به گونه ای که براساس آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور در معابر منطقه روزانه ۱۶ تا ۱۷ ساعت پیک ترافیک داریم و این پیک در روزهای تعطیل به دلیل استقبال مردم از زیارتگاه ها، مراکز خرید، فضاهای طبیعی و کوهستانی مستقر در منطقه افزایش می یاید.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مطالبات سکنه منطقه یک، توسعه حمل ونقل عمومی از جمله مترو است، افزود: اتصال خط سه مترو در میدان نوبنیاد به ایستگاه تجریش در خط یک از سال گذشته به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در دستور کار قرار گرفت و با موافقت شهردار تهران از گروه مشاوران خواستیم گزینه های مختلف توسعه مترو در این منطقه را بررسی کنند.

موسوی ادامه داد: مشاوران گزینه های مختلف را بررسی و نهایتا گزینه قابل اجرا را برای اتصال خط سه به یک مترو انتخاب کردند که نهایتا گزینه نهایی با عبور از خیابان پاسداران به طول بیش از ۸ کیلومتر انتخاب شد.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه از میدان نوبنیاد ابتدای خیابان پاسداران شروع می شود، در خیابان شهید باهنر ادامه می یابد و از میدان تجریش عبور و در خاتمه به خیابان زعفرانیه می رسد، افزود: کل ایستگاه های واقع در محدوده منطقه یک، ۷ ایستگاه شامل سه ایستگاه در پاسداران، دو ایستگاه در نیاوران، یک ایستگاه در میدان تجریش و یک ایستگاه در زعفرانیه (شهید فلاحی) قرار دارد و بعد از آن در صورت نیاز و مطالبه شهروندان بعد از زعفرانیه به خط ۱۰ در بزرگراه شهید چمران اتصال پیدا می کند.

موسوی با اشاره به انعقاد قرارداد فی مابین شهرداری منطقه و شرکت مترو گفت: همچنین املاک مورد نیاز مترو برای تسریع در ساخت خط اتصالی و تجهیز کارگاه در اختیار این شرکت قرار داده شده است و با انعقاد قرار داد فی مابین شرکت مپنا و مترو نیز به نظر می رسد، هر چه سریعتر کلنگ پروژه اتصال خط سه به یک مترو به زمین زده می شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
با سلام
ارائه خدمات و تسهیلات به شهروندان خیلی عالیه ولی نمی دانم چرا عدالت اجرا نمیشه . تمام شلوغی و ترافیک صبحگاهی منتهی به شهر تهران ، شهرهای اطراف هستند و تا بحال چرا مترو سمت شهری از جمله شهریار اندیشه قابل بحث نمی شود الان که زمینهای قابل استفاده جهت مترو که نه ساخته و نه تصرف کسی است هزینه کمتری دارد ، بودجه ای تخصیص داده نمی شود که مردم بینوا از ساعت 4 صبح که بساعت 8 تهران سرکار باشند و شبها ساعت 11 شب به منزل برسند و از 24 ساعت 5 ساعت منزل باشند صحبتی ، گزارشی نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
امتداد به از تجریش به ولنجک و دانشگاه شهید بهشتی و درکه و فرحزاد بهترین مسیر می شود. هم دسترسی به کوهستان را تامین می کند و هم برای ساکنین منطقه و دانشگاه شهید بهشتی مفید است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بیشترین حجم ترافیک و جابه جاییاز شرق تهران به میدون ونک هست این مورد اگه اجرای بشه ترافیک این ناحیه خیلی کاهش پیدا میکنه .
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟