بازدید 6837

رییس جمهور سابق بولیوی بر کرونا غلبه کرد

رییس جمهوری سابق بولیوی پس از درمان از بیماری کووید ۱۹ روز یکشنبه از بیمارستان مرخص شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۶ 25 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اوو مورالس رهبر حزب جنبش برای سوسیالیسم در پیام توییتری نوشت: من از هیات پزشکی، کارمندان و خدمه بیمارستان لوس اولیوس بسیار سپاسگزارم برای مراقبت هایی که از من داشتند و باعث ترخیص من شدند، احترام و تحسین من نسبت به آنها.

مورالس در ادامه نوشت: در این لحظات حساس، افراد مبتلا به ویروس برای نجات جان خود می جنگند تا کسی از خانواده غایب نشود. حمایت از دوستان و همسایگان مهم و نشانه از همبستگی است و به ما کمک می کند تا با هم بر مشکلات غلبه کنیم تا از این طریق پیش برویم.

به نوشته مورالس با اتحاد ما پیروز خواهیم شد و زنده خواهیم ماند.

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه سال ۹۸) که در دور نخست مورالس پیروز شد، تظاهرات اعتراض‌آمیز و اعتصاب‌های گسترده‌ای در بولیوی آغاز شد.

سناتور آنز پس از کناره‌گیری مورالس از ریاست جمهوری در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان ماه) و پناهنده شدنش به مکزیک، خود را رئیس جمهوری موقت بولیوی اعلام کرد. مورالس چندی بعد از مکزیک به آرژانتین رفت.

اما رئیس جمهوری مستعفی پس از پیروزی لوئیس آرسه در انتخابات ۲۰۲۰ بولیوی، همانطور که پیشتر اعلام کرده بود، در سالروز تبعید خود (۱۸ آبان) به بولیوی بازگشت و دوباره رهبری جنبش سوسیالیسیم را به دست گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر