بازدید 4788

هشدار پارلمان اروپا درباره اشغال غیررسمی کرانه باختری

شماری از نمایندگان پارلمان ۲۲ کشوراروپایی از اتحادیه اروپا خواسته‌اند برای جلوگیری از اشغال غیررسمی کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اقدامی انجام گیرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۹ 02 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، گروهی متشکل از ۴۴۲ نماینده پارلمان ۲۲ کشوراروپایی از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا برای جلوگیری از الحاق کرانه باختری به صورت دفاکتو (غیررسمی) توسط رژیم صهیونیستی اقدامی انجام دهد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نمایندگان پارلمان اروپا دوشنبه در نامه‌ای خطاب به «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ۲۷ وزیر خارجه اتحادیه اروپا گفتند: «توافقنامه‌های اخیر عادی سازی روابط کشور‌های منطقه با اسرائیل منجر به تعلیق برنامه‌های الحاق رسمی کرانه باختری شده است. با این حال، تحولات میدانی به وضوح به واقعیت الحاق دفاکتو کرانه باختری به خصوص از طریق تخریب سریع منازل و اماکن مسکونی فلسطینیان حکایت دارد.»

نمایندگان پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواستند که با همکاری با ایالات متحده برای حل و فصل مسائل میان اسرائیل و فلسطین تلاش کنند.

آن‌ها در این نامه نوشتند: «اروپا باید با دولت بایدن، کشور‌های منطقه و طرف‌های دیگر حاضر در منطقه همکاری کرده تا از اقدامات یک جانبه تضعیف صلح جلوگیری کند.»

نمایندگان پارلمان اروپا گفته‌اند که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باید از ابزار‌های دیپلماتیک موجود مانند قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت درسال ۲۰۱۶ استفاده کنند که کشور‌های جهان را ملزم می‌کند شهرک سازی صهیونیست‌ها را به رسمیت نشناسند.

نمایندگان کشور‌های اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و انگلیس این نامه را امضا کردند. اتحادیه اروپا پیش از این از رژیم اسرائیل خواسته بود تا تخریب منازل فلسطینیان در بخشی از کرانه باختری و فعالیت شهرک سازی را متوقف کند.

«فلین هاستینگز» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اخیرا پس از بازدید از منطقه «حمصة البقیعة» در شمال کرانه باختری، بر ضرورت توقف اقدامات رژیم صهیونیستی مبنی بر تخریب خانه‌های فلسطینیان تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر