بازدید 4982

راه های موفقیت در ازدواج

در این مقاله به 7 عامل موفقیت در ازدواج می پردازیم ، پس همراه ما باشید .
کد خبر: ۱۰۵۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 19 June 2021

راه های موفقیت در ازدواج

این که هر روز اندکی روی ازدواج تان کار کنید، بیش از رفتن به باشگاه ورزشی برای سلامت و طول عمر شما موثر است. جان گاتمن

واقعیت این است که زندگی کردن با یک جنس مخالف کار سخت و ساده ای است؛ سخت است چون از دو دنیای متفاوت هستند و ساده است در صورتی که مهارتهای ازدواج سالم را یاد بگیرند. وقتی دو نفر بتوانند مسیر مشترکی برای ادامه زندگی شان ترسیم کنند و هر دو هر روز تلاش کنند نگاهی به این مسیر بیندازند، زندگی ساده می شود.

برای درک راه های موفقیت در ازدواج نیاز است از منیت به ما برسیم. زن و مردی خوشحال تر هستند که با هم در یک تیم قرار می گیرند و دائما از خود می پرسند که آیا من در مقابل طرف مقابلم ایستاده ام یا در کنار او.

زن و مردی که در رابطه زناشویی از مرحله من به مرحله ما رسیده اند می توانند آشیانه پر عشق را بسازند. آن هایی که خود را از رابطه جدا می دانند دائما به دنبال برد هستند و می خواهند شخص دیگر را در سلطه خود داشته باشند. وقتی کسی تصمیم به ازدواج می گیرد، باید به مرحله ای رسیده باشد که بتواند بعضی از نیازها و خواسته های خود را به خاطر دوام رابطه تعدیل کند.

راه های موفقیت در ازدواج

عوامل موفقیت در ازدواج

راه های موفقیت در ازدواج زیاد هستند ولی در این جا به 7 عامل موفقیت در ازدواج می پردازیم:

1- گوش دادن: مرد و زنی که هنر گوش دادن را فرا می‌گیرند برای طرف مقابل بسیار جذاب می‌شوند و به تحکیم رابطه کمک می‌کنند. هرگاه شما به حرف کسی گوش می‌دهید به او نشان می‌دهید که برای شما مهم است و اگر بی‌توجهی کنید به او نشان می‌دهید اهمیتی برایتان ندارد.

اغلب زنان از این که مورد توجه مرد مقابل قرار نمی گیرند گلایه می کنند. وقتی موضوع بررسی می شود این افراد احساس می کنند مرد به حرف آن ها گوش نمی دهد. زنان دوست دارند حرف بزنند و مرد بدون قضاوت به حرف های آن ها گوش دهد.

زن و مرد گوش دادن حرف طرف مقابل را نشانه اهمیت داشتن خود می دانند. وقتی زنی به مرد می گوید موقع برگشتن چیزی بخرد اگر مرد نخرد زن آن را نشانه مهم نبودن خود می داند.

2- حمایت: مردان و زنان به حمایت همدیگر نیاز زیادی دارند؛ زنان از نظر عاطفی و امنیت روانی تمایل فراوانی دارند که مرد مقابل آن‌ها را حمایت کند. یک مرد با درایت می‌داند که در موقعیت‌های مختلف چگونه طرف مقابل خود را مورد حمایت قرار دهد. زن با سیاست هم می‌داند که وقتی مرد خسته یا نا امید است باید او را مورد حمایت قرار داد.

از جمله راه های موفقیت در ازدواج حمایت صادقانه است.

3- تشویق: آدم‌ها از تشویق شدن انرژی می‌گیرند و اعتماد به نفسشان بالا می‌رود. زن با سیاست می‌داند که باید مرد را به خاطر کارهای خوبی که می‌کند مورد تشویق قرار دهد و مرد با درایت هم می‌داند که تشویقی که از زن می‌کند باعث انگیزه بیشتر زن می‌شود.

4- احترام: یکی از نیازهای اصلی هر شخصی احترام است. احترام گذاشتن به نظرات، رفتار و شخصیت طرف مقابل باعث ساختن یک رابطه بهتر می‌شود.

گاهی یکی از طرفین در مورد موضوعی زیاد نگران است و حتی شکایت هایی در مورد آن بیان می کند ولی طرف دیگر یا آن موضوع را بی اهمیت جلوه می دهد یا همسر را مجبور به سکوت در آن زمینه می کند.

5- اعتماد: افرادی هستند که به طرف مقابل خود اعتماد چندانی ندارند و دائما او را زیر نظر می‌گیرند که مبادا خطایی از او سر بزند. از جمله عوامل موثر در ازدواج موفق اعتماد است.

6- پذیرش: یکی از راه های موفقیت در ازدواج، پذیرش همدیگر است. هر کدام از ما اشکالات و ضعف‌هایی داریم. آن چه همه ما دوست داریم این است که دوست داریم همان گونه که هستیم مورد قبول طرف مقابل قرار بگیریم. در این صورت است که تلاش بیشتری برای بهبود رفتارهای خود می‌کنیم.

7- گفتگو: هنر گفتگو یکی از ظریف‌ترین هنرهایی است که تنها عده کمی از افراد به آن مجهز هستند. زن و مردهای خوشبخت به جای دعوا یا قهر کردن سعی می کنند با هم گفتگو کنند.

راه های موفقیت در ازدواج

چگونه ازدواج ما سالم و پایدار می ماند؟

تحقیقات نشان داده است که زن و مردهایی که مشاوره قبل از ازدواج می روند 73 درصد احتمال موفقیت آن ها بیشتر می شود. برای این که راه های موفقیت در ازدواج را بیشتر یاد بگیرید به موارد زیر توجه کنید

از کنترل کردن طرف مقابل خودداری کنید

طبق نظر ویلیام گلاسر زوج ها بر خشنود کردن یکدیگر تمرکز نمی کنند، بلکه فقط به دنبال آن هستند که همسرشان آن ها را خشنود کند و حتی گاهی این را مسئولیت طرف مقابل می دانند که"باید" در خدمت نیازهای او باشد.

زن و مرد تلاش می کنند طرف مقابل را مقابل خواسته های خود تغییر دهند؛ اگر در مرحله آشنایی هستید بدانید شما نمی توانید او را عوض کنید و اگر نمی توانید او را بپذیرید از ادامه رابطه بپرهیزید ولی اگر ازدواج کردید به نیازهای او توجه کنید و انتظار نداشته باشید که او را کنترل کنید.

کنترل کردن یعنی بخواهیم سلیقه، دیدگاه و رفتار او طبق نظر ما باشد. زن و مرد خوشبخت تلاش می کنند با هم گفتگو کنند. آن ها هر وقت احساس می کنند خودشان یا طرف مقابل وارد کنترل گری شدند از خود می پرسند: " چه رفتاری به رابطه ما کمک می کند؟"

به مسئولیت خود در رابطه توجه کنید

اغلب زن و مردها طرف مقابل را مسئول رابطه می دانند و نقش خود را ناچیز می شمارند. اغلب افراد می گویند: "همیشه او دعوا را شروع میکنه، حرف منو اصلا درک نمیکنه"

طبق نظریه انتخاب ما خودمان همه رفتارهایمان را انتخاب می کنیم و مسئول رفتار خودمان هستیم. شما می توانید هر رفتاری را انتخاب کنید.

وقتی همسر شما با شما بحث می کند انتخاب می کند که این کار را انجام دهد و اگر شما هم از او انتقاد کنید خودتان انتخاب کرده اید که انتقاد کنید. شما می توانید رفتار دیگری انتخاب کنید.

از دنیای درون همدیگر آشنا باشید

هر کسی در درون ذهن خود، دنیایی دارد از ارزش ها، باورها و فرهنگهایی که ناشی از گذشته های دور است و طبق این دنیای درونی رفتارهای خود را تنظیم می کند.

بعد از این که ازدواج کردید متوجه دنیای متفاوت خودتان و همسرتان می شوید و این موضوع حتی ممکن است رابطه شما را تحت تاثیر قرار دهد. بهتر است با رفتارهای محبت آمیز به دنیای متفاوت همدیگر احترام بگذارید.

طبق این دنیای درونی ما دوستان متفاوتی انتخاب می کنیم، در شرایط بحران زای زندگی رفتارهای متفاوتی داریم و

نگاه متفاوتی نسبت به جهان اطراف داریم، باورهای متفاوتی راجع به زندگی مشترک داریم و زبان عشق متفاوتی داریم.

برای شناخت دنیای درون همدیگر و سازگاری بیشتر تست های شخصیت شناسی مختلفی وجود دارد که یکی از مهمترین آن ها تست نئو است.

انجام تست نئو neo رایگان :تست نئو

برای ازدواج سالم خلاقیت داشته باشید

مریم دائما به نامزدش می گوید: اعصابمو خرد می کنی؟ نمیدونی چطور با من برخورد کنی؟ خانوادت دارن در زندگیمون دخالت میکنن و تو هیچی نمیگی!

نامزدش هم معمولا سکوت می کند یعنی هر دو از عوامل تخریب گر زندگی یعنی سرزنش و سکوت، استفاده می کنند.

در چنین مواقعی زوجین هیچ خلاقیتی به کار نمی برند و در خزانه رفتاری آن ها رفتار ثابتی وجود دارد؛ دعوا، سرزنش و سکوت.

اما زن و مرد خوشبخت می توانند جملات و رفتارها را عوض کنند. یکی از کارهای خوبی که زن و شوهر خوشبخت انجام می دهند این است که از خود می پرسند: "من چگونه می توانم نیازهای او را برآورده کنم؟"

راه های موفقیت در ازدواج

به طرف مقابل اعتبار دهید

جان گاتمن می گوید درک طرف مقابل قویترین پادزهر عوامل مخرب رابطه همچون انتقاد، تحقیر و.. است. به جای تحقیر یا کنترل طرف مقابل، تلا ش کنید مسائل را از دید او ببینید. بعضی از مردان در مقابل احساسات همسر یا نامزد خود، یا جبهه گیری می کنند یا بیش از حد با منطق برخورد می کنند. اگر طرف مقابل شما ناراحت است بهتر است احساسات او را درک کنید.

خود را به جای طرف مقابل قرار دهید و به او بگویید احساساتش را درک می کنید. احساسات طرف را درک کنید و با او همدردی کنید. تحقیقات نشان داده است که هر چقدر عزت نفس شما بالاتر باشد بیشتر می توانید طرف مقابل را درک کنید.

فرض کنید همسر شما از این که شما از سر کار با او تماس نگرفته اید ناراحت است، اگر شما اهل همدلی باشید می گویید:" واقعا من باعث عصبانی ات شدم؟"

گاهی بابت رفتارهایتان معذرت خواهی کنید، زیرا به او می فهمانید که ارزش دارد.

اعتبار بخشی یعنی تشویق طرف مقابل بابت کارهای خوبش، گوش دادن به ناراحتی هایش و همراهی با احساساتش.

شوخ طبعی و مثبت اندیشی هم به رابطه کمک زیادی می کند.

امیدوارم مقاله راه های موفقیت در ازدواج کمک موثری به رابطه شما کرده باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل