دیدار ژنرال آمریکایی با طالبان در دوحه

فاکس نیوز از قول مقامات آمریکایی نوشت که فرمانده نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه با رهبران طالبان در دوحه دیدار کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۱۶
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۵ 16 August 2021
|
6210 بازدید
به گزارش تابناک به نقل از انتخاب، فاکس نیوز از قول مقامات آمریکایی بیان کرد که ژنرال ووتل، که فرمانده نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه است، با رهبران طالبان در دوحه دیدار کرده است. او هشدار داده که به آمریکایی‌ها در طول خروج و تخلیه کابل حمله نشود.

سفارت آمریکا این روز‌ها از آمریکایی‌ها در افغانستان تقاضا کرده که این کشور را ترک کنند و به آن‌ها در خرید بلیط هواپیما در خارج کمک می‌کرد. در حالی که طالبان روز یکشنبه پایتخت افغانستان را محاصره کردند، بالگرد‌ها کارکنان سفارت را به فرودگاه منتقل کردند.

این تخلیه تحت حمایت نظامیان آمریکایی صورت گرفت. این در حالی است که چند کشور دیگر نیز نیرو‌های دیپلماتیک خود را به فرودگاه منتقل کرده‌اند، از جمله فرانسه که عصر یکشنبه نقل مکان کرد. در هشدار سفارت آمریکا در افغانستان آمده که عملیات کنسولی به حالت تعلیق درآمده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که پرسنل سفارت آمریکا در کابل به فرودگاه منتقل شده‌اند تا این اطمینان حاصل شود که در بحبوحه پیشروی طالبان آن‌ها بتوانند به صورت ایمن و امن به فعالیت خود ادامه دهند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟