به گزارش خبرنگار« تابناک» امروزه شاید اسم باشگاه مشتریان به گوشتان خورده باشد که اکثر شرکتهای بزرگ و بانکها برای جذب مشتری و وفاداری مشتریان یکسری خدمات را در بسته باشگاهی به مشتریان خود ارائه میدهند. باید یادآور شد که جذب مشتری جدید برای یک شرکت بسیار هزینه بر از حفظ مشتریهای موجود است. شرکتهای دوراندیش و بانکها با ایجاد باشگاه مشتریان و ارائه خدمات ویژه به مشتریان سابق خود، آنها را راضی نگه میدارند تا دوباره برای خرید یا اخذ خدمات به ایشان مراجعه کنند. به این ترتیب علاوه بر جذب مشتری جدید، با حفظ مشتریان سابقشان تعداد مشتریان و در نتیجه و فروششان را چند برابر میکنند. همچنین باشگاه مشتریان که با نامهای باشگاه هواداری، باشگاه وفاداری، باشگاه مشتری وفادار نیز خوانده میشود در واقع یک نرم افزار مدیریت مشتری به حساب میآید. به همین منظور بانک ایران زمین همانند شرکتهای بزرگ و سایر بانکها اقدام راهاندازی باشگاه مشتریان کرده است تا با ارائه خدمات نوین علاوه بر حفظ مشتریان قبلی مشتریان جدیدی را نیز جذب کند؛ چرا که هدف اصلی از این اقدام ایجاد محیطی برای جلب رضایت مشتریان و نیز ایجاد حس وفاداری در آنها است.
براساس این گزارش باشگاه مشتریان برنامهای است که از طریق آن برای ایجاد وفاداری عمیق و ریشهدار در مشتریان، مزایایی به آنها اختصاص داده میشود. در حقیقت انگیزه اصلی باشگاه مشتریان، حفظ مشتریان با پاداش دادن به رفتارهای مکرر خرید آنهاست. ایده ایجاد باشگاه مشتریان، نخستین بار در دهه 1970 در آمریکا مطرح شد. بانک ایران زمین با راهاندازی باشگاه مشتریان خود، ایــن امکان را به مشتریان جدید و قدیمی اعطا کرده است تا با انجام تراکنشهای بانکداری الکترونیک و افزایش مانده موجودی به کســب امتیاز و افزایش رتبه خود بپردازند و امتیازهایشان را در انواع سبد هدایای نقدی، غیر نقدی، خدماتی، قرعه کشی، احسان و نیکی و بازی و سرگرمی هزینه کنند. مجموعه آرمان وفاداری آریا( آوا)، در مقام بازوی دیجیتال بانک ایران زمین، مسؤولیت این مهم را بر عهده دارد.
برای عضویت در باشگاه مشتریان بانک ایران زمین، کافی است به یکی از شعب بانک مراجعه و نسبت به افتتاح اولین حساب اقدام کنید و پس از آن با ارسال عدد 3 به سامانه پیامکی 30006905 نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور خود اقدام کنند و از طریق سامانه اینترنتی به آدرس https://club.izbank.ir نظارهگر عملکرد خود در باشگاه مشتریان بانک ایران باشند. قوانین پرداخت و دریافت امتیاز هدیه اعضای باشگاه میتوانند بخشی از امتیازهای (به جز امتیاز هدیه دریافتی( خود را در قالب بستههای 50 ،100 ،150 ،200 امتیازی به سایر اعضای باشگاه انتقال دهند.
همچنین با افزایش و حفظ موجودی سپرده؛ استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین؛ دریافت ضمانتنامه؛ مانده تسهیلات جاری؛ رسوب کارت هدیه و .. کسب امتیاز کرد.