بایدن: در اوکراین علیه روسیه نخواهیم جنگید

رئیس جمهور آمریکا گفت: رویارویی مستقیم ناتو و روسیه جنگ جهانی سوم است و این چیزی است که باید برای جلوگیری از آن تلاش کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۳۷
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 12 March 2022
|
4540 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در توییتر نوشت: می‌خواهم واضح بگویم: ما از هر وجب خاک ناتو با تمام قدرت یک ناتوی متحد و هوشیار دفاع خواهیم کرد، اما در اوکراین علیه روسیه نخواهیم جنگید. رویارویی مستقیم ناتو و روسیه جنگ جهانی سوم است؛ و این چیزی است که باید برای جلوگیری از آن تلاش کنیم.

در همین حال، جو بایدن در سخنانی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید درباره بحران اوکراین گفت: ایالات متحده در یک سال بیش از یک میلیارد دلار کمک‌های امنیتی به اوکراین داده است از جمله تسلیحات پدافندی و پدافند ضدهوایی که از آن برای منهدم کردن تانک و بالگرد استفاده می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا افزود: هر روز محموله‌های جدیدی از این نوع به دست اوکراین می‌رسد. ایالات متحده در حال تسهیل انتقال کمک‌های امنیتی قابل توجه از متحدان و شرکای خود به اوکراین است.

از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتگون) گفت: آمریکا هیچ نشانه ملموسی مبنی بر استفاده احتمالی روسیه از سلاح شیمایی در اوکراین مشاهده نکرده است.

کربی در مصاحبه با فاکس نیوز همچنین گفت: نیرو‌های روسیه در ۲۴ ساعت گذشته پیشروی‌هایی را به سمت کی یف محقق ساخته اند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟