درخواست کمیته المپیک فلسطین از کشورهای جهان

رژیم صهیونیستی را از ورزش حذف کنید

کمیته المپیک فلسطین حذف رژیم صهیونیستی را از نهادهای بین‌المللی ورزشی خواستار شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۰ 13 August 2010
|
2416 بازدید
|
۲

به گزارش شبکه ایران،کمیته المپیک فلسطین ، تلاشی را با هدف مجازات رژیم صهیونیستی در نهادهای ورزشی بین‌المللی به علت جلوگیری این رژیم از رفت و آمد آزادانه ورزشکاران فلسطینی آغاز کرده است.مقامات نظامی رژیم صهیونیستی این هفته در مرز فلسطین اشغالی و اردن از خروج شش بازیکن تیم ملی فوتبال فلسطین جلوگیری کردند.

این شش بازیکن که از اهالی غزه هستند و در کرانه باختری اشغالی رود اردن زندگی و بازی می‌کنند قصد داشتند برای یک بازی دوستانه به موریتانی بروند؛ اما به اجبار بازیکنان دیگری همراه تیم ملی فوتبال فلسطین به موریتانی فرستاده شدند و بازی با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

این ماجرا می‌تواند سال‌ها تلاش برای کمک به پیشرفت فوتبال فلسطین را به خطر بیندازد.ساخت ورزشگاهی شش هزار نفری در کرانه باختری رود اردن و نزدیک بیت‌المقدس از جمله این تلاش‌هاست.

فلسطینی‌ها در سال دو هزار و هشت، نخستین بازی بین‌المللی خود را با حضور ژوزف سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در آنجا برگزار کردند.یکی از مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی ادعا کرد بازیکنانی که اهل غزه هستند در تمدید مجوز ویژه آنان در کرانه باختری رود اردن کوتاهی کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت، این بازیکنان غیر قانونی در کرانه باختری ماندند زیرا فدراسیون فوتبال فلسطین مجوز آنها را تمدید نکرده بود و وقتی آن‌ها خواستند به اردن بروند به علل امنیتی از رفتن آنان جلوگیری به عمل آمد.

جبرئیل رجوب رئیس کمیته المپیک فلسطین که از این تصمیم حیرت زده شده بود به رژیم صهیونیستی اعلان جنگ داد.وی که قبلا رئیس امنیتی تشکیلات خود گردان فلسطینی بود گفت ما به منظور تضمین آزادی جابجایی بازیکنان فلسطینی، تیم و اعضای باشگاه‌ها جنگی تمام عیار را بر ضد نیروی اشغالگر آغاز می‌کنیم، موضوعی که به ما اجازه می‌دهد موسسات ورزشی خود را در خاک خود بنا کنیم.رجوب به دهها تظاهرات کننده پیوست که در چادری نزدیک استادیوم فیصل الحسینی تجمع کرده بودند.

 رجوب که همچنین ریاست فدراسیون فوتبال فلسطین را برعهده دارد گفت ما می‌خواهیم اسرائیل از سازمان‌های ورزشی بین‌المللی خط بخورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مجوزی که اسرائیل به شش فوتبالیست اهل غزه داده است برای بازی در تیم ملی فلسطین است و درصورتی که این بازیکنان در باشگاه‌های محلی بازی کنند اسرائیل در عمل اجازه خواهد داشت آنان را بازداشت کند و به غزه برگرداند. فلسطین از سال هزار و نهصد و نود و هشت به عضویت فدراسیون بین‌المللی فوتبال "فیفا" در آمده است.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
vbusgqcv
|
Netherlands
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
20
rqmhtxug
|
Netherlands
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
20
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...