به گزارش تابناک، در آوریل امسال، مدیران ویندوز در مورد برنامههایی برای ادغام تنگاتنگتر ویندوز ۳۶۵ و ویندوز صحبت کردند. آنها تاکنون به یکی از وعدههای خود عمل کردهاند: پیشنمایشی از اپ Windows ۳۶۵ که کاربران ویندوز ۱۱ میتوانند به نوار وظیفه و منوی Start خود پین کنند تا راحتتر به کامپیوتر شخصی ابری خود دسترسی داشته باشند. اما مقامات مایکروسافت برنامههای بسیار بزرگتری برای ویندوز ۳۶۵ دارند و به نظر میرسد روی متناسبسازی بیشتر ویندوز کار میکنند، حتی اگر صنعت کامپیوترهای شخصی در ماهها و سالهای آینده رو به تضعیف یابد.
همانطور که بسیاری از کاربران متوجه شدهاند، مایکروسافت به طور فزایندهای در حال چپاندن آگهیهای تبلیغاتی در همه چیز، از باکس جستجوی جدید ویندوز ۱۱ گرفته تا مرورگر اج (و سایر اپهایش)، در ویندوز بوده است؛ بنابراین شاید خیلی تعجبآور نباشد که مدیریت مایکروسافت ویندوز را به عنوان وسیلهای برای ارائه تبلیغات (هم تبلیغات ارائهشده از سوی خود مایکروسافت و هم تبلیغات طرفهای ثالث) در نظر دارد، همانطور که خود مدیرعامل این شرکت، ساتیا نادلا، در جریان تماس کنفرانسی عایدی سهماهه اول سال مالی ۲۳ مایکروسافت اذعان کرد.
اما برنامههای گستردهتری برای ایجاد یک مدل کسبوکار جدید ویندوز وجود دارد، که شاهد آن انتشار چندین آگهی شغلی اخیر برای «تیم تازه تاسیس Windows Incubation» در سایت مشاغل مایکروسافت است.
تیم مذکور با ساختن «یک پوسته مبتنی بر وب با یکپارچهسازی مستقیم با ویندوز ۳۶۵» به دنبال پیوند تنگاتنگتر ویندوز و ویندوز ۳۶۵ است.
هدف نهایی؟ فروش دستگاههای تینکلاینت/کمهزینه به مشاغل و مصرفکنندگان و جبران هزینههای آن از طریق آگهیهای تبلیغاتی و گرفتن حق اشتراک.