با تحولات منطقه و جهان

درگیری شدید مرزی میان ارتش هند و چین/ اعلام تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران/ طرح عراق برای کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه/ آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا

درگیری شدید مرزی میان ارتش هند و چین، اعلام تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران، طرح عراق برای کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه، آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا و اعلام آمادگی ترکیه برای همکاری با سوریه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۴۶۷۷
|
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 13 December 2022
|
19438 بازدید
|

درگیری شدید مرزی میان ارتش هند و چین/ اعلام تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران/ طرح عراق برای کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه/ آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا

بین الملل تابناک: درگیری شدید مرزی میان ارتش هند و چین، اعلام تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران، طرح عراق برای کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه، آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا و اعلام آمادگی ترکیه برای همکاری با سوریه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

درگیری شدید مرزی میان ارتش هند و چین

ارتش هند روز دوشنبه اعلام کرد که سربازان هند و چین طی روزهای گذشته در امتداد مرز مورد مناقشه در ایالت آروناچال پرادش در شرق هند درگیر شدند که منجر به جراحات جزئی در هر دو طرف شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در بیانیه ارتش هند آمده است که پس از درگیری روز جمعه در امتداد بخش تاوانگ در آروناچال پرادش، نیروهای هر دو طرف "فوراً از منطقه خارج شدند".

هیچ اظهارنظر فوری از طرف چینی وجود ندارد.

درگیری شدید مرزی میان ارتش هند و چین/ اعلام تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران/ طرح عراق برای کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه/ آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا

در ژوئن ۲۰۲۰، درگیری در کوه‌های قراقورام در دره گالوان در منطقه لاداخ، پس از درگیری سربازان با سنگ، مشت و چماق، تنش‌ها را بین هند و چین را آغاز کرد. حداقل ۲۰ سرباز هندی و چهار سرباز چینی کشته شدند و این کشورها ده‌ها هزار سرباز را با پشتیبانی توپخانه، تانک و جت‌های جنگنده در امتداد خط کنترل واقعی مستقر کردند.

خط کنترل واقعی، سرزمین‌های تحت کنترل چین و هند را از لاداخ در غرب تا ایالت شرقی آروناچال پرادش هند، که چین به طور کامل مدعی است، جدا می کند. هند و چین در سال ۱۹۶۲ بر سر مرز جنگ کردند.

پس از جلسات متعدد بین فرماندهان نظامی، برخی از سربازان هندی و چینی از یک نقطه اصطکاک کلیدی در لاداخ پس از درگیری سال ۲۰۲۰ عقب نشینی کردند، اما تنش ها بین دو غول آسیایی همچنان ادامه دارد.

اعلام تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران

وزرای امور خارجه ۲۷ کشور اروپایی در جلسه‌ای که امروز در بروکسل برگزار شد بسته تحریمی جدیدی را که ۲۰ شخصیت و یک نهاد ایرانی را به بهانه مسائل حقوق بشری هدف قرار می‌دهد تصویب کردند. همچنین ۴ شخصیت و ۴ نهاد ایرانی دیگر بر اساس ادعای واهی مشارکت در جنگ اوکراین به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده‌اند.

درگیری شدید مرزی میان ارتش هند و چین/ اعلام تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران/ طرح عراق برای کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه/ آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا

اشخاص تحریم شده بر اساس تارنمای اتحادیه اروپا عبارتند از: پیمان جلیلی رئیس سازمان صدا و سیما، علی رضوانی و آمنه سادات ذبیح‌پور خبرنگاران صدا و سیما، سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، سید مجید میر احمدی معاون وزیر کشور، سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، محسن برمهانی معاون صدا و سیما، مرتضی جوکار جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، مجید سوری جانشین فرمانده سپاه لرستان، محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه استان البرز، امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا استان مازندران، احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران، مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، عیسی بیات فرمانده تیپ ۳۶۴ پیاده شهید نصیرزاده ارتش در مهاباد، محمد تقی اصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه.

سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل ادعاهای حقوق بشری در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده است.

بر اساس این گزارش، دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. به نوشته این تارنما، اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

طرح عراق برای کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه

«حسین علاوی» مشاور نخست‌وزیر عراق در امور اصلاحات امنیتی، روز (دوشنبه، ۱۲ دسامبر) درباره طرح و سازوکار جدید استقرار نیروها در مرزهای عراق با ایران و ترکیه در منطقه کردستان توضیح داد.

وی در گفت‌وگو با «شفق نیوز»، تصریح کرد: «میان فرماندهی عملیات مشترک و دولت منطقه کردستان در خصوص استقرار نیروهای امنیتی و مرزبانی در مناطق مرزی، روند توانمندسازی نیروهای اختصاص یافته برای این ماموریت و ایجاد استقرار، مشخص کردن پاسگاه‌های مرزی، تامین مالی و احداث زیرساخت‌های مورد نیاز آن‌ها، همکاری و هماهنگی وجود دارد».

درگیری شدید مرزی میان ارتش هند و چین/ اعلام تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران/ طرح عراق برای کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه/ آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا

علاوی تاکید کرد: «وزارت کشور دولت فدرال در حال حاضر از طریق نیروهای مرزبانی در تلاش است تا مسیرهای اساسی برای ایجاد نقاط مرزی و پاسگاه‌ها و راه‌اندازی پاسگاه‌های قدیمی که در خط صفر مرزی میان عراق با ایران از یک سو و با ترکیه از سوی دیگر قرار دارند، مشخص کند».

مشاور امنیتی «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق افزود: «این اقدام برای حل‌وفصل یک مشکل ۴۰ ساله در عراق برای حفظ مرزهای بین المللی کشور با طرف ایرانی و ترکیه‌ای و نیز تمام مرزهای بین المللی با کشورهای همسایه صورت می‌گیرد».

وی توضیح داد: «نیروهای گارد مرزی با همکاری نیروهای پیشمرگه در منطقه شمالی مستقر خواهند شد و این بخشی از تفاهم بین دولت فدرال و دولت منطقه کردستان برای کنترل بر مرزهای شمالی است».

آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا

نیروی هوایی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که یک موشک مافوق صوت را آزمایش کرده که از یک هواپیمای بمب افکن بی ۵۲ پرتاب شده و دارای برد ۱۶۰۰ کیلومتر است و می تواند به حداکثر سرعت پرواز تا ۲۰ ماخ برسد.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که این آزمایش در ۹ دسامبر در سواحل کالیفرنیای جنوبی انجام شده و "اولین آزمایش کامل یک موشک نمونه اولیه" بوده است.

پیش از این آمریکا در تاریخ ۱۴ می یک موشک مافوق صوت آزمایش کرده بود.

درگیری شدید مرزی میان ارتش هند و چین/ اعلام تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران/ طرح عراق برای کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه/ آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا

تاکنون آزمایش موشک مافوق صوت آمریکا که توسط غول تسلیحاتی این کشور یعنی لاکهید مارتین توسعه یافته است، سه بار شکست متوالی داشته که این امر منجر به تاخیر در تولید نوع عملیاتی این نوع موشک در ماه سپتامبر شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که در زمینه فناوری موشک های مافوق صوت ناتوان مانده و بارها در انجام آزمایش چنین موشک هایی شکست خورده، همچنان در تقلا برای رفع این عقب‌ماندگی نظامی در مقابل روسیه و چین است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: دریاسالار «جانی ولفی» (Johnny Wolfe) مدیر «برنامه سامانه های راهبردی» نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که توانایی نظامی چین و روسیه موجب شده تا آمریکا توسعه سلاح های مافوق صوت خود را سرعت بخشد و پنتاگون به دنبال تسریع انجام تحقیقات و افزودن بر آزمایش‌ها برای جبران این ناکامی و عقب ماندگی نظامی است.

مدیر برنامه سامانه های راهبردی نیروی دریایی آمریکا با اذعان به این ناتوانی نظامی، گفت: تا همین اواخر، قصد چندانی برای دست یافتن به این فن آوری و قرار دادن آن در یک سیستم تسلیحاتی وجود نداشت، اما اکنون این نیاز وجود دارد و به همین خاطر است که فوریت دست یافتن به آن احساس می شود.

براساس این گزارش، پنتاگون برای انجام تحقیقات در زمینه سلاح های مافوق صوت مبلغ ۴.۷ میلیارد دلار برای سال آینده درخواست کرده است، این مبلغ بیش از ۳.۸ میلیارد دلار بودجه در نظر گفته شده از سوی کمیته تحقیقات کنگره است.

وزارت دفاع آمریکا قصد دارد تا سلاح مافوق صوت دور برد را تا سال آینده میلادی از حالت آزمایشی خارج و عملیاتی کند؛ نیروی دریایی آمریکا نیز قصد دارد در سال ۲۰۲۵ نسخه ای از این سلاح را بر روی ناوشکن موشک‌های هدایت شونده کلاس زوموالت (Zumwalt-class destroyer) به کار گیرد و نسخه‌ دیگری نیز برای زیردریایی تا اواخر این دهه در نظر گرفته است.

 ارتش آمریکا از مدت‌ها قبل در مرحله آزمایش چنین موشک هایی است و هر بار با شکست مواجه شده است، در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ سه آزمایش پیاپی (بخشی از ) موشک مافوق صوتی تحت عنوان « سلاح واکنش سریع پرتاب هوایی » (ARRW) به شکست انجامید و در ماه جولای (تیرماه) گذشته نیز نخستین آزمایش پنتاگون بر روی یک موشک کامل به نام «هایپرسونیک گلاید» (Hypersonic Glide) بر اثر بروز اشکال شکست خورد.

موشک های مافوق صوت توانایی پرواز با سرعتی پنج برابر سرعت صوت، حدود چهارهزار مایل بر ساعت، بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارند و هیچ فن آوری دفاعی قادر به پاسخ به موقع به آن نیست.

اعلام آمادگی ترکیه برای همکاری با سوریه

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دوشنبه شب گفت که آنکارا آماده همکاری و گفت وگو با سوریه هست.

به گزارش الجزیره، وزیر خارجه ترکیه افزود که این کشور آماده است تا در زمینه مبارزه با تروریسم، پیشبرد روند سیاسی سوریه و بازگشت آوارگان با طرف سوری همکاری کند.

چاووش اوغلو همچنین گفت که سرویس‌های اطلاعاتی سوریه و ترکیه در حال انجام مذاکراتی هستند.

وی افزود که در صورت جدی بودن دولت سوریه، آمادگی همکاری و گفت وگو با آنها را داریم.

پیش تر وزیر خارجه روسیه در سخنانی با تاکید بر ضرورت حل و فصل مشکلات میان سوریه و ترکیه از طریق گفت‌ وگو، از فراهم شدن مقدمات این گفت‌ وگو خبر داد.

خبرگزاری رویترز ۱۲ آذر در گزارشی مدعی شده بود: دمشق با تاکید بر لزوم خروج نیروهای نظامی ترکیه، پیشنهاد دیدار سران دو کشور در حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را رد کرده است.

رویترز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد: دمشق معتقد است چنین دیداری در آستانه انتخابات سال آینده میلادی ترکیه به سود اردوغان تمام خواهد شد به خصوص اگر قصد ترکیه در مورد بازگرداندن ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار پناهنده سوری به کشورشان در آن مطرح شود.

پیشتر رئیس جمهور ترکیه از احتمال دیدار با همتای سوری خود خبر داده بود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴۱
لقمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
تا زمانی که ابلیس بزرگ بزرگترین تولید کننده تسلیحات کشتار جمعی است ملت‌ها جهان روی صلح را نخواهند دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
منظور از ابلیس بزرگ روسیه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
یک سخن از لقمان غیر حکیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
روسیه علاوه بر تولید سلاح ، در سایر کشورها جنگ های داخلی و فرقه ای راه می اندازد که سلاح هایش فروخته شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
مرگ برچین مرگ بروسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
اگر همین ابلیس بزرگ نبود روسیه فرشته کلی از کشورها را غورت داده بود کره شمالی کره جنوبی را واقعا دهکده بدونه یک کدخدا نمی شه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
در چه دوره ای از تاریخ حضور چین یا روسیه در منطقه ای منجر به جنگ و کودتا شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
تجارت تجارت است فرقی بین فروش بمب با بیسکویت دارد، لطفا دل نازک نباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
تجارت تجارت است نه کلاس اخلاق، هر کشورها دیگری بجای امریکا باید تسلیحات کستار جمعی را می فروشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
حتی هرپیشه های ما هم جرات اشاره ای به سیاست های جنگ افروزانه دولت امریکا را ندارند ولی تا دلت بخواهد در داخل از زمین و زمان انتقاد می کنند.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
نه منظورش این است که هر کشوری که بزرگترین تولید کننده تسلیحات کشتار جمعی است و جبونانه در مقابل کشور‌های ضعیف که آنها را استعمار میکند از آنها استفاده مینماید.
پانصد سال پرتقال اسپانیا انگلیس فرانسه ... یعنی اروپا و ترک‌‌تازان از آنها استفاده می کرده اند. در نیمه دوم قرن بیستم و تاکنون ام.آمریکا کودتا کننده مصدق سوکارنو آلینده جمال عبدالناصر عارف و شصت کودتای دیگر یعنی ام.آمریکا در واقعیت منظور است!
پرسش کننده یا واقعاً از دنیای کنونی دور است و یا خود را به نادانی زده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
پاسخ به آقای علی:
کامبوج یه نمونه از ظهور و بروز خمرهای سرخ با چمایت کامل چینه که درنهایت منجر به مرگ بیش از دومیلیون انسان, معادل یک چهارم جمعیت کشور و ویرانی کامل زیرساخت های آن گردید.
ویتنام هم با حمایت های( بخوانید دخالت های) چین کمونیستی شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
همان هایی که بشدت به روابط ایران و چین حمله می کنند همان هایی هستند که بین این که آمریکا در منطقه باشد یا چین فرق دارد برای این افراد نتیجه حضور چین بجای آمریکا در منطقه مهم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
خدا لعنت کند پوتین را که با تجاوز به اوکراین دنیا را با خطر جنگ جهانی سوم روبرو کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
آمریکا چطور سلاح بفروشد اول فک کن نظر بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
اتفاقا بهتر هم شد . افرادی که اخیرا به روسیه سفر کرده اند از وضعیت فاجعه بار اقتصادی آنجا می گویند . شوروی سابق هم با همین حربه متلاشی شد و نتوانست هیچ جنگی با دنیا راه بیندازد . این غده سرطانی باید چند تکه شده و دندانش کشیده شود تا دنیا روی آرامش ببیند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
آیا واقعاً ایران به روسیه پهباد داده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
هر دو طرف تائید کرده اند و شما هنوز سئوال میکنی ؟ اخبار را بخوان .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
نه به روش به نهار دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
با تحریم صدا و سیما و قطع امواج ماهوره، حالا ایرانیان خارج از کشور به خصوص در اروپا چگونه از برنامه های این سازمان بهره ببرند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
همانطور که ما از برنامه های امواج ماهواره ای تقویت شده با پارازیت استفاده می کنیم!!!
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
دراینکه صدا و سیما ایرادات بسیار دارد بحثی نیست نکته جالب و تلخ ماجرا کسانی هست که صدا و سیمارا تحریم می کنند!اگر قرار باشد هر خبرنگار و رسانه ای به خاطر نشر اخبار درست و غلط تحریم بشوند تکلیف رسانه هایی مانند اینترنشنال و من و تو و...چه می شود!آزادی بیان فقط برای ما!!شعار همه طرفین ماجرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
ااروپائیان در زمستان سرد و کشنده !!! از برنامه های مفرح صدا و سیما محروم خواهند ماند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
ما تو ایران صدا و سیما رو نگاه نمیکنیم اونجا که هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
برای ما که فرقی نمی کنه دیگه نمی تونند فوتبال های مجانی رو که از صدا و سیما پخش می شه ببینند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
عنوان خبر :
درگیری شدید مرزی میان ارتش هند و چین
متن خبر :
ارتش هند روز دوشنبه اعلام کرد که سربازان هند و چین طی روزهای گذشته در امتداد مرز مورد مناقشه در ایالت آروناچال پرادش در شرق هند درگیر شدند که منجر به جراحات جزئی در هر دو طرف شد.

آنچه می بینید از جمله شاهکارهای خبر سازی تابناک است که هر روز تکرار می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
شاید شدیدا به هم دشنام داده اند . چه می دانیم ما که آنجا نبودیم . خبرنویسان تابناک شاید شاهد ماجرا بوده اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
ترکیه اعلام کرده که از سال آینده مسیحی، پخش برنامه های تلویزیونی به زبان ترکی را آغاز خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
مگر تا حالا به زبان عربی پخش می کردند ؟!!!! زبان آنها ترکی هست . اگر منظورتان زبان ترکی آذری هست که نیازی به اینکار نیست چون هردو زبان تقریبا مشابه هم هستند با اختلاف خیلی جزئی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
به زبان فارسی افزوده می شود.همیشه سعی دارید مردم را فریب دهید
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
پسر جان اخبار رو خوب نمی خونی ترکیه که زبان رسمیش ترکی هست خبری که تو بد فهمیدی یا اصلا متوجه نشدی پخش برنامه به زبان فارسی و اسپانیایی از سوی ترکیه بود که گفته از سال آینده میلادی آغاز می کنه
حکیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
اردوغان ازاونجاییکه تونطرخواهی هاخیلی عقب ترازاحزاب مخالفه حتماقبل ازانتخابات یه حرکت سخت تو منطقه میزنه
بابک خرم دین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
باید برقراری بیشتر ارتباطات و انجام معاهدات در زمینه های سیاسی ، اقتصادی ، نظامی و ... با کشورهای بزرگ یا دارای تکنولوژی مانند هند ، تایوان و ژاپن در دستور کار قرار بگیرد تا کشور استعمارگر چین ، درس عبرتی بگیرد اما گویا اقتدار ما فقط برای امریکا است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
چین آمار بالایی در کودتا و فروش سلاح به کشورها دارد.
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟