با دویست و نود و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

یورش پهپاد‌های روسیه به ساختمان‌های دولتی اوکراین / آموزش۹۰ قاضی اوکراینی برای محاکمه روس‌ها توسط انگلیس

دویست و نود و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۴۹۵۵
|
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰ 14 December 2022
|
31863 بازدید
|

یورش پهپادهای روسیه به ساختمان های دولتی اوکراین

بین الملل تابناک: دویست و نود و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آموزش۹۰ قاضی اوکراینی برای محاکمه روس‌ها توسط انگلیس
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - ۲۱:۰۳

دولت انگلیس با راه‌اندازی و اجرای برنامه‌ای، ۹۰ قاضی اوکراینی را برای محاکمه نیروهای روسی متهم به جنایت جنگی در کی‌یف، آموزش می‌دهد!

اسکای‌نیوز امروز (چهارشنبه) در گزارشی نوشت که نخستین گروه قضات در «مکانی سری در منطقه (اوکراین)» آموزش داده شدند. به نوشته این رسانه، طرح مذکور بخشی از سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیون پوندی (۳ میلیون دلار) دولت انگلیس است.

ویکتوریا پرنتیس که اواخر اکتبر به مقام دادستانی کل ترفیع یافت، اوایل ماه جاری درباره این برنامه توضیحاتی ارائه کرد و مدعی شد که همتای اوکراینی وی «با فهرستی از جنایات جنگی هولناک روبه‌رو است که بیش از ۴۳ هزار فقره آن به ثبت رسیده است.»

وی در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز مدعی شده بود که این طرح، به عنوان ابزاری بازدارنده علیه ارتش روسیه استفاده خواهد شد.

وی مدعی شد: این ۹۰ قاضی پس از دوره آموزشی بسیار فشرده به اوکراین بازمی‌گردند و پس از این دوره، برای مدیریت دادگاه‌های محاکمه توانایی بیشتری خواهند داشت.

ریاست این برنامه را سِر هاوارد موریسون، وکیل خبره و کارکشته دادگستری انگلیس برعهده دارد؛ کسی که در ماه مارس به سِمت مشاور دادستان کل اوکراین منصوب شد.

وی دراین‌باره گفت: به ما گفته بودند که هرگز اسلوبودان میلوشویچ، رادووان کاراجیچ یا راتکو ملادیچ را محاکمه نخواهیم کرد اما هر سه آنها را به دادگاه کشاندیم و محاکمه کردیم.

موریسیون یکی از قضات دادگاه محاکمه کاراجیچ بود؛ کسی که در نهایت به جرم نسل‌کشی و چندین فقره جنایت درجه یک، به ۴۰ سال حبس محکوم شد. کاراجیچ از بزرگترین جنایتکاران جنگی بود که در زمان محاصره سارایوو در جولای سال ۱۹۹۵، در منطقه سربرنیتسا در شرق بوسنی، هشت هزار مسلمان را قتل عام کرده بود.

نخست وزیر اوکراین هزینه بازسازی این کشور را اعلام کرد
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - ۲۱:۰۲

نخست وزیر اوکراین میزان هزینه بازسازی این کشور جنگ زده را اعلام کرد.

«دنیس شمیحال» نخست وزیر اوکراین امروز چهارشنبه و در بحبوحه تداوم درگیری ها میان مسکو و کی یف، اعلام کرد که هزینه لازم برای بازسازی اوکراین نزدیک به ۷۰۰ میلیارد دلار است.

نخست وزیر اوکراین به استناد گفته های آنا برد، معاون بانک جهانی، خسارت فعلی به این کشور را اعلام کرد و گفت تخمین های بانک جهانی در مورد حجم خسارات وارده به اوکراین از برآوردهای ما فاصله ای ندارد.

شمیحال یادآور شد که پیشتر گفته است که کشورش به واسطه آسیب های ناشی از جنگ با روسیه به ۷۵۰ میلیارد دلار برای بازسازی خود نیاز دارد.

پیشتر نیز «اورزلا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در ماه نوامبر اعلام کرد که اوکراین به واسطه درگیری نظامی با روسیه متحمل ۶۰۰ میلیارد یورو خسارت شده است.

گام جدید اتحادیه اروپا برای قطع وابستگی به گاز روسیه
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - ۲۰:۵۰

مذاکره کنندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا صبح روز چهارشنبه توافق کردند که ۶۰ درصد از کمک های صندوق نوآوری اتحادیه اروپا را به این منظور تخصیص دهند.

این صندوق، یک مخزن موجود از درآمدهای بازار کربن است که در حال حاضر صرف فناوری های سبز نوآورانه می شود. ۴۰ درصد مابقی نیز از درآمدهای فروش مجوز دی اکسید کربن به دست می آید.

بازار کربن اتحادیه اروپا، کارخانه ها و نیروگاه ها را مجاب می کند در صورت آلودگی هوا، مجوز دی اکسید کربن خریداری کنند. قیمت این مجوزها در سال های اخیر افزایش یافته و درآمدهایی را که کشورها از فروش آنها به شرکت های تولیدکننده دی اکسید کربن اخذ می کنند، بیشتر کرده است.

این بودجه به حوزه هایی چون گسترش انرژی تجدیدپذیر، نوآوری های صرفه جویی در انرژی و پروژه هایی که به کربن زدایی صنایع سنگین کمک می کند، اختصاص می یابد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا باید این توافق را قبل از آنکه در سال آینده اجرایی شود، به طور رسمی به تصویب رسانند.

قیمت های مجوز کربن اتحادیه اروپا تا حدی به دلیل اهداف سخت تر در زمینه کاهش انتشار افزایش یافته است که باعث کاهش عرضه مجوز دی اکسید کربن در دهه جاری می شود.

شاخص قیمت مجوز کربن اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه حدود ۸۸ یورو در هر تن معامله شد.

کمیسیون اروپا در ابتدا پیشنهاد داد که پول مخصوص سرمایه گذاری انرژی جدید از طریق مجوزهای فروش ذخیره شده در بخش «ذخایر ثبات بازار» در بازار کربن باشد، طرحی که برای جذب مجوزهای اضافی و جلوگیری از عرضه بیش از حد بازار طراحی شده است.

کشورهایی چون هلند و دانمارک با این ایده مخالفت کردند و هشدار دادند که بازی با ذخایر می تواند اعتماد در بازار کربن را تضعیف کند و قیمت کربن اتحادیه اروپا را کاهش دهد.

مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا همچنین طی چند روز آینده تلاش می کنند به توافقی در زمینه بازنگری گسترده تر در بازار کربن دست یابند که برای هدف تعیین شده اتحادیه اروپا به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به میزان ۵۵ درصد از میزان سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۳۰ محوری و حائز اهمیت است.

یورش پهپادهای روسیه به ساختمان های دولتی اوکراین 

شهردار کی‌یف گزارش داد که چندین انفجار در مرکز پایتخت اوکراین روی داده و به دو ساختمان اداری آسیب رسیده است.

به گزارش وبسایت روزنامه دیلی میل، ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف در کانال تلگرام خود نوشت که این انفجارها در ناحیه مرکزی این شهر روی دادند؛ جایی که چندین ساختمان دولتی را در خود جای داده است.

این در حالی است که اوکراین با موج جدید و شدیدتری از حملات هوایی روسیه روبه روست که عمدتاً زیرساخت‌های این کشور را هدف گرفته است. اوکراین همچنین در جبهه‌های شرقی و جنوبی در حال نبرد با نیروهای روسیه است.

ابن انفجارها ناشی از پهپادهای انتحاری روسیه بوده و به دو ساختمان دولتی آسیب زده است.

روز گذشته در پی درخواست‌های مکرر اوکراین برای دریافت سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا، واشنگتن اعلام کرد که در حال نهایی سازی ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت به اوکراین است.

کلیچکو همچنین اعلام کرد که نیروهای اوکراین امروز ده پهپاد انتحاری را بر فراز کی‌یف و مناطق پیرامون آن سرنگون کردند.

آمریکا به اوکراین «پاتریوت» می‌دهد

دولت آمریکا در حال نهایی‌سازی طرحی برای ارسال سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، کی‌یف مدت‌هاست که خواستار دریافت این موشک‌هاست، زیرا روسیه به حملاتش علیه مواضع نظامی و زیرساخت‌های اوکراین ادامه می‌دهد.

این طرح در مراحل پایانی بوده و پس از تایید لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور احتمالا ظرف یک هفته آینده نهایی خواهد شد.

هر واحد سامانه موشکی پاتریوت شامل واحد انرژی، ایستگاه فرماندهی، واحد راداری، آنتن و ۸ کامیون پرتاب‌کننده است که هر یک از این پرتاب‌کننده‌ها چهار موشک زمین به هوا را در خود جای می‌دهد. موشک‌های پاتریوت با برد ۱۶۰ کیلومتر توانایی رهگیری موشک‌ها و هواپیماها را دارند.

این سامانه به شکل گسترده در جنگ خلیج فارس آزمایش و پنتاگون مدعی شد که با استفاده از آن ۴۵ موشک از ۴۷ موشک اسکاد عراقی را سرنگون کرده است.

کرملین: اگر پاتریوت به اوکراین داده شود، هدف حملات روسیه می‌شود

 امروز (چهارشنبه) «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه به اظهارنظر درباره گزارش‌ها پیرامون تصمیم آمریکا برای ارسال سامانه‌های پدافند موشکی «پاتریوت» به اوکراین پرداخت.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «اگر سامانه‌های پاتریوت به کی‌یف تحویل داده شوند، مطمئناً به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهند شد. البته این‌ها فعلا گزارش‌های رسانه‌ای است و ما منتظر بیانیه رسمی در این‌باره هستیم.»

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در پاسخ به سوالی در مورد امکان الحاق منطقه «چرنیهوف» و «اودسا» به فدراسیون روسیه توضیح داد: «همه چیز به انتخاب و تصمیمات شهروندان بستگی دارد.»

سخنگوی کرملین درباره ادعاها پیرامون احتمال آتش‌بس با اوکراین به مناسبت سال نوی میلادی نیز اظهار داشت: «ما هیچ پیشنهادی از کسی دریافت نکرده‌ایم و چنین موضوعی در دستورکار نیست.»

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
پهپاد های روس؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
راه حل ایلان ماسک بهترین راه برای پایان این جنگ است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
همه پهبادهای حمل کننده به کیو سرنگون شده اند ساختمان ها از قطعات سرنگون شده اسیب دیده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
مرگ برروسیه
farshid.fakhraei
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
پاتریوت در جنگ عربستان ویمن یک پدافند بسیار مهم محسوب میشد که متاسفانه هیچ یک از موشکها وپهپادهای شلیک شده ازسوی یمن را نتوانست مورد اثابت قراردهد وکلیه عملیاتهای موشکی وپهپادی یمن کاملا نتیجه بخش وعربستان دائما مورد اثابت قرار میگرفت که شاه فحد خود شخصا به امریکا شکایت کرد که پاتریوت یک پدافند ناکارامد است درعین حالیکه موشکهای پاتریوت یک میلیون دلار است واصلا به صرفه نیست واز ارامکو به هیچ عنوان حفاظت نکرده ویمنیها ارامکو را نابود ساختند
ایران.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
این دست نشانده یا مترسکه غرب باید آچ مز بشه. چون عددی نیست. پوتین باید این بچه رو سر جاش بنشونه والا واسه روسیه گرون تموم میشه.
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
اون موشک هایی که پاتریوت در جنگ خلیج فارس ادعا می کنه زده مسیر پروازی مستقیم دارند و پیش بینی مسیر اونها برای سامانه دفاعی بسیار ساده است ولی پهپادهای کنونی تغییر. مسیر میدن و کارایی این سامانه ها را کاهش میده. وانگهی روسیه با چهار تا موشک فراصوت کینژال یا حمله یک دسته پهپاد. میتونه خود سامانه پاتریوت را بزنه و راه را برای بقیه باز کنه. این پاتریوت عملکرد ناموفق خودش را در آرامکو و دیگر تاسیسات سعودی نشون داد.
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
حکایت این آموزش دادن قاضی های اوکراینی توسط انگلیس برای محاکمه به اصطلاح خودشون جنایتکاران جنگی و همین طور کارهایی مثل قرار دادن دیگران در فهرست حامیان تروریسم توسط آمریکا، حکایت اون دزدی است که با فریاد بلند آی دزد آی دزد سر میده تا حواس مردم به جای دیگه ای پرت بشه. این جنایتکاران و تروریست های بین المللی فکر می کنند اگر زودتر از بقیه اسم گذاری کنند و دادگاه تشکیل بدن پس آدم خوب داستان هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
حالاکه پهپادهای ایران دارن میزنند بهتره که با آمدن پاتریوت موشک ضدپاتریوت روبه روسیه بدیم تایک محک خوبی باشه واسه این موشک ایرانی. ببینیم تو رزم واقعی چکارمیکنه. (فتح)
توحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
زنده بادپوتین مرگ براوکراین
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات