تیک تاک، یوتیوب یا توئیچ، هیچ یک از این پلتفرمها بدون میلیونها تولیدکننده محتوایی که محتوای مورد علاقه ما را تولید میکنند، نمیتوانستند در جایگاه امروزی قرار بگیرند.
به گزارش ایسنا، این میلیونها تولیدکننده محتوا و اینفلوئنسر، همه بخشی از اقتصاد عظیم تولیدکنندگان محتوا هستند.
تولیدکنندگان محتوا، طرفداران آنها و برندهایی که حامی آنها هستند، همگی به صنعتی کمک میکنند که میلیاردها دلار ارزش دارد. شاید جالبترین نکته درباره اقتصاد تولیدکنندگان محتوا این است که هر کسی می تواند مشارکت کند و به مدرک یا تجربه، نیازی نیست.
آمار اقتصاد تولیدکنندگان محتوای برتر
آمار موجود در این گزارش، اقتصاد تولیدکننده محتوا را از چندین زاویه مورد بررسی قرار داده که ۶ مورد اصلی آن عبارتند از:
اقتصاد تولیدکننده محتوا بر اساس آمار
اقتصاد تولیدکننده محتوا بزرگ است اما چقدر بزرگ است؟ آیا تا به حال به این فکر کردهاید که چه تعداد تولیدکننده محتوا وجود دارند و واقعا چقدر درآمد دارند؟ طبق دادههای لینک تری، ۲۰۷ میلیون نفر وجود دارند که به معنای حرفهای، «تولیدکننده محتوا» در نظر گرفته میشوند.
از این ۲۰۷ میلیون نفر تولیدکننده محتوا:
۴۶.۷ درصد از تولیدکنندگان محتوا، تمام وقت هستند
نظرسنجی ConvertKit از بیش از ۲۷۰۰ سازنده محتوا نشان داد که تقریبا نیمی از آنها در دسته تمام وقت قرار می گیرند. ۴۲ درصد پاره وقت هستند، در حالی که فقط ۱۰.۶ درصد خود را هابیست می دانند یعنی برای سرگرمی این کار را دنبال میکنند.
تولیدکنندگان محتوا به طور متوسط شش ماه و نیم طول می کشد تا اولین دلار خود را به دست آورند.
جدول زمانی یک سازنده محتوا چگونه است؟ طبق نظرسنجی تیلت، اکثرا پس از گذشت شش ماه و نیم، شروع به کسب درآمد میکنند. پس از گذشت ۱۷ ماه، شروع به کسب درآمد کافی برای تامین هزینه های خود میکنند و پس از ۲۵ ماه، بسیاری از آنها می توانند اولین کارمند یا فریلنسر خود را استخدام کنند.
طبق بررسی اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، از هر ۱۰ اینفلوئنسر، یک نفر بیش از ۱۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارد.
چند درصد از اینفلوئنسرها واقعا از طریق تولید محتوا زندگی مناسبی دارند؟
تجزیه و تحلیل اینفلوئنسر مارکتینگ هاب نشان می دهد:
طبق بررسی تیلت، ۵۱ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، به اندازه کافی برای حمایت از حداقل یک نفر درآمد کسب میکنند. ۳۲ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، تک بوده و درآمد کافی برای حمایت از خود کسب میکنند. ۱۹ درصد، کارآفرینانی هستند که درآمد کافی برای حمایت از چندین نفر دارند. از سوی دیگر، ۳۶ درصد درآمد کسب میکنند، اما برای تامین هزینههای خود کافی نیست. ۱۱ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، اصلا درآمدی ندارند.
۵۲ درصد از تولیدکنندگان محتوایی که ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارند، ۱۰ ساعت یا کمتر در هفته را صرف تولید محتوا میکنند.
زمان صرف شده برای ایجاد محتوای جدید همیشه با درآمد در اقتصاد تولیدکنندگان محتوا مرتبط نیست. طبق آمار لینک تری، ۵۳ درصد از تولیدکنندگان محتوایی که کمتر از ۱۰۰ دلار در سال درآمد دارند، ۱۰ ساعت یا کمتر در هفته را صرف تولید محتوا میکنند. از سوی دیگر، ۴۸ درصد از تولیدکنندگان محتوایی که ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار درآمد دارند، ۱۰ ساعت یا بیشتر در هفته روی محتوا کار میکنند.
درآمد تولیدکنندگان محتوای مرد به طور متوسط ۱.۸۸ برابر بیشتر از تولیدکنندگان محتوای زن است.
اینفلوئنسر مارکتینگ هاب در نظرسنجی از بیش از ۲۰۰۰ سازنده دریافت که تولیدکنندگان محتوای مرد به طور متوسط، ۶۹ هزار و ۹۲۲ دلار درآمد کسب میکنند که تقریبا دو برابر میانگین درآمد ۳۷ هزار و ۶۵ دلار برای زنان است.
تولیدکنندگان محتوای تمام وقت چهار برابر بیشتر از افرادی که به صورت پاره وقت کار میکنند، ۵۰ هزار دلار یا بیشتر در سال درآمد دارند.
طبق آمار لینک تری، ۱۲ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، سالانه ۵۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد دارند در حالی که تنها ۳ درصد از تولیدکنندگان محتوای پاره وقت، چنین درآمدی دارند. ۴۶ درصد از تمام وقت ها و ۶۸ درصد از پاره وقت ها، ۱۰۰۰ دلار یا کمتر در سال درآمد دارند.
از هر ۵ تولیدکننده محتوای مبتدی، ۳ نفر هنوز کسب درآمد نکرده اند.
رسیدن به موفقیت یک شبه در اقتصاد تولیدکننده محتوا، سخت است. تنها ۶ درصد از تولیدکنندگان محتوای مبتدی (تولیدکنندگان محتوا با یک سال تجربه یا کمتر)، بیش از ۱۰ هزار دلار در سال درآمد دارند. حدود ۳۵ درصد از مبتدیان درآمد کسب کرده اند اما به اندازه کافی درآمد ندارند تا شغل روزانه خود را ترک کنند.
۴۴ درصد از تولیدکنندگان محتوا میگویند کسب و کار سازنده آنها منبع درآمد اصلی خانواده آنهاست.
طبق بررسی تیلت، بیشتر تولیدکنندگان محتوا ثروتمند نمی شوند، اما آنقدر درآمد دارند که به انجام کاری که دوست دارند ادامه دهند. میانگین درآمد سالانه برای تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، بیش از ۱۰۰ هزار دلار است. متوسط درآمد ۵۰ هزار دلار است.
آمار صنعت تولیدکننده محتوا و اینفلوئنسر
تولیدکنندگان محتوا تنها یک جنبه از اقتصاد تولیدکننده محتوا هستند. برندها، آژانسهای بازاریابی و شرکتهای نرمافزاری، همه بخشهای حیاتی اکوسیستم تولیدکننده محتوا هستند.
ارزش بازار جهانی اینفلوئنسرها ۲۱.۱ میلیارد دلار است
طبق بررسی اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، بازاریابی اینفلوئنسر با سرعت ثابتی در حال رشد است. ارزش ۲۱.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ نشان دهنده افزایش ۵۳ درصدی نسبت به ارزش ۱۳.۸ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۱ است. ارزش این صنعت از سال ۲۰۱۶ که فقط ۱.۷ میلیارد دلار بود، بیش از ۱۱ برابر افزایش یافته است. جستجوهای گوگل برای «اینفلوئنسر مارکتینگ» طی پنج سال گذشته، ۱۶۵۰ درصد افزایش یافته است.
پلتفرمهای نرمافزار بازاریابی اینفلوئنسر، بیش از ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه در سال ۲۰۲۱ جذب کردند. پلتفرمهایی مانند LTK با دادن ارتباط با برند، ابزارهای پست بین کانالی، و معیارها و تجزیه و تحلیلهای کلیدی، به تولیدکنندگان محتوا کمک میکنند تا کسبوکار خود را اداره کنند.
برندهای اروپایی تنها در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۳ میلیارد یورو روی بازاریابی تولیدکننده محتوا هزینه کردند
طبق آمار ادوبی، در سال ۲۰۱۶، برندها در اروپا، ۳۲۶ میلیون یورو برای بازاریابی تولیدکننده محتوا هزینه کردند. تا سال ۲۰۲۰، این رقم، بیش از چهار برابر شد. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، هزینههای بازاریابی تولیدکننده محتوا در اروپا، به طور متوسط ۳۲ درصد در سال افزایش یافته است.
تعامل و کلیکها مهمترین معیارها برای برندها و بازاریابهایی هستند که به دنبال کار با اینفلوئنسرها هستند.
طبق بررسی اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، وقتی از برندها و بازاریابها پرسیده شد که چه معیارهایی در هنگام کار با اینفلوئنسرها اهمیت بیشتری دارد، ۳۹ درصد از بازاریابان گفتند تعامل و کلیکها. همچنین ۲۳ درصد، نوع محتوا و دسته بندی را بیان کردند در حالی که ۲۱ درصد به بازدیدها، دسترسی و تاثیرگذای کردند.
از هر ۱۰ متخصص بازاریابی، ۹ نفر می گویند که بازاریابی اینفلوئنسر موثر است.
اینفلوئنسرها، بازیگران کلیدی اقتصاد تولیدکننده محتوا هستند و بازاریابان کاملا نسبت به بازدهی سرمایه گذاری روی بازاریابی اینفلوئنسر متقاعد شده اند. ۷۵ درصد از متخصصان بازاریابی می گویند که بودجه اختصاصی بازاریابی اینفلوئنسر را یا دارند یا قصد دارند داشته باشند.
آمار تولیدکنندگان محتوا
تولیدکنندگان محتوا چه کسانی هستند و چگونه زمان خود را صرف میکنند، چه جنبههایی از تولید محتوا را در اولویت قرار میدهند، و بزرگترین چالشهایی که با آن روبرو هستند، چیست؟
از هر ۳ تولیدکننده محتوا، ۲ نفر زن هستند. زنان تقریبا دو سوم تولید کنندگان محتوا را تشکیل می دهند و تقریبا با نسبت ۲ به ۱، از مردان بیشتر هستند. ۳۵ درصد از تولیدکنندگان محتوا، مرد هستند.
تنها ۱۳ درصد از تولیدکنندگان محتوا می گویند کسب درآمد اولویت اصلی آنهاست. نظرسنجی اینفلوئنسر مارکتینگ هاب از بیش از ۲۰۰۰ تولیدکننده محتوا، بینش های چشمگیری را در مورد نحوه برخورد آنها با کسب و کارشان نشان داد. یک سوال نظرسنجی این بود که به عنوان یک تولیدکننده محتوا، بیشتر به چه چیزی اهمیت می دهید؟ پاسخ آنها به این شرح بود:
قرارداد با برندها که شامل پستهای حمایت شده است، منبع اصلی درآمدزایی برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا است و فقط تمام آن نیست. بالاترین منبع درآمد بعدی، سهمی از درآمد تبلیغات است که تنها ۷ درصد از تولیدکنندگان محتوا می گویند که سودآورترین جریان درآمد آنهاست.
از هر ۱۰ سازنده، ۷ نفر ۱۰ ساعت یا کمتر در هفته را صرف تولید محتوا میکنند
سازندگان چقدر زمان صرف تولید محتوای جدید میکنند؟ طبق نتایج نظرسنجی اخیر لینک تری:
۸۵ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت میگویند که از کار خود لذت می برند
وقتی در خصوص مزایای راه اندازی یک کسب و کار تولید محتوا سؤال شد، ۸۵ درصد از تولیدکنندگان محتوا به لذت کار اشاره کردند. ۸۲ درصد به استقلال کسب و کار خود و ۸۰ درصد، ساعات کاری انعطاف پذیر را به عنوان امتیاز برتر ذکر کرده اند.
یافتن محتوا، چالش اصلی تولیدکنندگان محتواست
در نظرسنجی تیلت، وقتی درباره چالشهای اصلی خود بهعنوان تولیدکنندگان محتوا از آنها سؤال شد، ۵۴ درصد از تولیدکنندگان محتوای تماموقت و ۶۰ درصد از تولیدکنندگان محتوای پارهوقت پاسخ دادند: اطمینان از یافتن محتوای من.
بر اساس گزارش وب سایت اکسپلودینگ تاپیکس، دیگر چالشهای رایج کسب درآمد، بازاریابی و پایبندی به یک برنامه منظم انتشار است.