یک نظرسنجی تجاری نشان داد فعالیت بخش خدمات ژاپن در ماه فوریه گسترش یافت و سودهای خود را برای یک سال و نیم افزایش داد که به کمک تقاضای قوی در گردشگری و عرضه محصولات جدید بود.
به گزارش ایسنا، بخش خدمات حوزه مثبتی برای اقتصاد بوده و بخشی از ضعف در تولید ناشی از کاهش تقاضای جهانی را جبران کرده است. شاخص نهایی مدیران خرید خدمات به ۵۲.۹ در فوریه افزایش یافت.
ژاپن برای هشتمین ماه متوالی در ژانویه بیش از دو میلیون بازدیدکننده داشت و زمینه را برای یک سال رکورد برای گردشگری فراهم کرد. گردشگری ورودی بخش مهمی از اقتصاد ژاپن است و برای اولین بار در سال گذشته هزینه بازدیدکنندگان سالانه بیش از ۵ تریلیون ین (۳۳.۲۸ میلیارد دلار) بود.
بر اساس گزارش رویترز، از آنجایی که شرکتهای بخش خدمات، کارکنان تمام وقت را استخدام کردند، اشتغال با قویترین سرعت از ماه می رشد کرد. شاخص مدیران خرید ترکیبی که ترکیبی از ارقام فعالیت های تولیدی و خدماتی است، از ۵۱.۵ در ژانویه به ۵۰.۶ در فوریه کاهش یافت.