تحولات مهم منطقه و جهان

سرنگونی دولت نتانیاهو کلید خورد/ مخالفت آلمان با سپر موشکی ناتو بر فراز اوکراین/ واکنش آمریکا به گزارش آژانس درباره ایران/ حمله مجدد صهیونیستها به رفح/ نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به رفح

نشست رهبران اپوزیسیون رژیم اشغالگر برای سرنگونی کابینه نتانیاهو؛ مخالفت آلمان با سپر موشکی ناتو بر فراز اوکراین؛ واکنش آمریکا به گزارش فصلی آژانس انرژی اتمی درباره ایران و نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به رفح از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۳۹۶۶۶
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹ 28 May 2024
|
5929 بازدید
|

بین الملل تابناک: نشست رهبران اپوزیسیون رژیم اشغالگر برای سرنگونی کابینه نتانیاهو؛ مخالفت آلمان با سپر موشکی ناتو بر فراز اوکراین؛ واکنش آمریکا به گزارش فصلی آژانس انرژی اتمی درباره ایران و نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به رفح از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

رهبران اپوزیسیون رژیم اشغالگر چهارشنبه برای سرنگونی کابینه نتانیاهو گردهم می‌آیند

رهبران احزاب اپوزیسیون رژیم صهیونیستی توافق کردند که چهارشنبه نشستی را برای بررسی راه‌های سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو و تشکیل یک کابینه دیگر برگزار کنند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه گزارش داد «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «آینده‌ای هست»، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» و «گدعون ساعر» رئیس حزب «امید نو» اعلام کردند چهارشنبه نشستی را برای بررسی اقدامات خود برای سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو برگزار خواهند کرد.

حزب «آینده‌ای هست» ۲۴ کرسی در کنست، حزب «اسرائیل خانه ما» ۶ کرسی و حزب «امید نو» چهار کرسی دارند.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز نوشت لاپید، لیبرمن و ساعر برای پیوستن «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ به آنها و ترغیب وی به کناره‌گیری از کابینه حتی قبل از پایان مهلتی که برای بنیامین نتانیاهو تعیین کرده است، تلاش می‌کنند.

بنی گانتس ۱۸ ماه مه به بنیامین نتانیاهو تا هشتم ژوئن برای ایجاد یک استراتژی واضح برای جنگ و مابعد آن مهلت داد و تاکید کرد که در غیر این صورت از کابینه کناره‌گیری می‌کند.

دوشنبه لیبرمن طی نشست فراکسیون حزبش در کنست از رهبران اپوزیسیون خواست تلاش‌هایشان را متحد کرده و اتاق جنگ مشترکی را برای تغییر کابینه تشکیل دهند.

لیبرمن ۲ گزینه را مطرح کرد؛ اول دولت جایگزین در کنست و دوم یک موعد توافقی برای برگزاری انتخابات زودهنگام.

لیبرمن از نمایندگان حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو که ۳۲ کرسی در کنست دارند، خواست از این حزب جدا شده و به آنها بپیوندند.

 

مخالفت آلمان با سپر موشکی ناتو بر فراز اوکراین

استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان گفت که برلین درخواست ولودیمیر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) برای «سپر موشکی» ناتو بر فراز اوکراین را زیاده‌روی می‌داند.

زلنسکی هفته گذشته در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز تاکید کرد که ناتو باید موشک‌های روسیه را از خاک خود هدف قرار دهد.

سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره این درخواست رئیس جمهور اوکراین گفت: از دیدگاه ما، این یک مداخله، یک دخالت مستقیم در این جنگ است. و این چیزی است که ما به دنبال آن نیستیم.

اظهارات او دو روز پس از آن مطرح شده است که ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز این درخواست را رد کرد و به روزنامه آلمانی ولت آم زونتاگ گفت که بلوک تحت رهبری ایالات متحده بخشی از درگیری نخواهد شد.

استولتنبرگ همچنین تاکید کرد که هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروهای ناتو به اوکراین یا گسترش سپر دفاع هوایی ناتو به اوکراین وجود ندارد.

بنابر گزارش شبکه راشا تودی، در ازاء، بلوک تحت رهبری ایالات متحده پیشنهاد موافقت با یکی دیگر از درخواست‌های ولودیمیر زلنسکی را مطرح کرده است که محدودیت‌های احتمالی استفاده از تسلیحات ارائه ‌شده توسط ناتو در خاک روسیه را لغو کند. با این حال، برخی از اعضای بلوک پیشتر از این ایده عقب‌نشینی کرده‌اند.

هبستریت از پاسخ به این سوال که آیا کی‌یف به برلین تضمین داده است که با سلاح‌های آلمانی به خاک روسیه حمله نخواهد کرد؟ طفره رفت و گفت که چنین ترتیباتی مشروط به محرمانه بودن است.

ناتو متعهد شده است که سلاح، مهمات و تجهیزات بیشتری را حتی در شرایطی که ذخایر آن رو به اتمام است به کی‌یف ارسال کند. در همین راستا، استولتنبرگ یک برنامه پنج ساله برای کمک نظامی ۱۰۰ میلیارد یورویی (۱۰۸ میلیارد دلاری) به اوکراین ارائه کرده است اما گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از اعضای بلوک نگرانی‌هایی در مورد اینکه این پول از کجا تامین می‌شود، دارند.

مسکو بارها هشدار داده است که تحویل این تسلیحات جنگ را صرفاً بدون تغییر در نتیجه طولانی می‌کند و خطر رویارویی مستقیم بین روسیه و ناتو را افزایش می‌دهد.

 

واکنش آمریکا به گزارش فصلی آژانس انرژی اتمی درباره ایران

در پی ادعای خبرگزاری رویترز مبنی بر رویت گزارش فصلی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از «تدوام تولید اورانیوم غنی‌سازی شده با درصد بالا در ایران» نگران است.

این سخنگو در پاسخ به سوال شبکه صدای آمریکا با اشاره به اینکه وزارت خارجه در مورد جزئیات گزارش‌های آژانس که علنی نشده‌اند اظهار نظر نمی‌کند، گفت، «ما همچنان نگران ادامه توسعه برنامه هسته‌ای ایران به شیوه‌هایی هستیم که هیچ هدف غیرنظامی معتبری ندارد، از جمله تدوام تولید اورانیوم بسیار غنی‌شده.»

تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران از سوی این مقام وزارت امور خارجه آمریکا در حالی است که ایران بارها تاکید کرده است که به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، صرفا، صلح‌آمیز است.

این مقام آمریکایی در ادامه تصریح کرد که آمریکا از تلاش‌های گسترده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تعامل با ایران در مورد مسائل حل نشده پیشین مرتبط با تعهدات پادمانی ایران، قدردانی می‌کند.

این مقام رسانه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا با تاکید بر این که واشنگتن می‌داند همکاری تهران با آژانس «به‌شدت ضعیف» است، افزود: «ما همچنان به‌طور کامل از تلاش‌های این نهاد نظارت هسته‌ای سازمان ملل متحد و مدیرکل آن، رافائل گروسی، حمایت می‌کنیم.»

ابراز نگرانی این مقام آمریکایی در حالی است که اقدامات ایران در زمینه کاهش تعهدات داوطلبانه هسته‌ای، اقدامی در چارجوب بند ۳۶ توافق هسته‌ای (برجام) بوده است که آن را قادر می‌سازد در صورت عملی نشدن تعهدات طرفین توافق، برخی تعهدات خود را کاهش دهد.

 

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به رفح

منابع دیپلماتیک بامداد سه‌شنبه از برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته با موضوع حملات اسرائیل به شهر «رفح» واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های حاضر در سازمان ملل گزارش داد که پس از حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح، شورای امنیت برای روز سه‌شنبه جلسه اضطراری تشکیل داده است.

این منابع دیپلماتیک به رسانه‌ها گفتند که این نشست پشت درهای بسته و به درخواست کشور الجزائر که در حال حاضر یکی از اعضای غیردائم شورا است، برگزار شده است.

 

رفح دوباره هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت

منابع محلی بامداد سه‌شنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر «رفح» واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گردن‌کشی برای جهانیان و نقض حکم الزام‌آور دیوان دادگستری بین‌المللی، به مناطق مختلفی از شهر «رفح» حمله کرد.

شبکه «الجزیره» گزارش داد که مناطق مسکونی در غرب رفح توسط توپخانه و جنگنده‌های صهیونیست‌ها هدف قرار گرفتند.

بر این اساس، مناطق «حی السعودی»، «تل السطان» و میدان «زعرب» در غرب رفح گلوله‌باران و بمباران شده‌اند.

از سوی دیگر در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه «بنی عامر» در محله «حی الدرج» واقع در مرکز شهر «غزه»، چندین فلسطینی شهید و زخمی شدند.

خبرنگار «المیادین» از غزه خبر داد که یک ساختمان مسکونی در اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه هدف حملات اشغالگران قرار گرفته که تلفاتی را در پی داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
نتانیاهو یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی کیفری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
سه کشور شرور روسیه، چین و کره شمالی با تهدید نظامی همسایگان و کشورهای دیگر، دنیا را به گند کشانده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
قدرت نظامی آمریکا چنان است که اگد با سه کشور، شامل روسیه و چین به طور همزمان وارد جنگ شود، پیروز خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
چقدر فارسی نویس اینجا هست
تابناک باز سانسور کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
آمریکا اسراییل و انگلیس دنیا را به گند کشیده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
اسم آمریکا و اسرائیل را میاره، غربچراها آلرژی دارند و زود عکس العمل نشون میدن. مواظب باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
نه بابا؟! لابد روسیه فرشته نجات دنیا شده، اونم با حمله به اوکراین
متخصص مغز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
حداقل بزا بره تو غیرقابل انتشار ها
چرا کان لم یکن شیئا مذکورا میکنی کامنت متخصص مغز رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
گزینه غیر قابل انتشار کنتور نمی ندازه
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
امشب حمله میکنیم.......!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
تا زمانیکه حماس گروگانها را آزاد نکند، قطعا این جنگ ویرانگر ادامه خواهد داشت و امیدی به صلح و آرامش در غزه نخواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
نابودی اسرائیل نزدیکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
ایضا امریکا بزودی دچار جنگ داخلی خواهد شد البته پیش بینی خودشان هست که اگر ترامپ انتخاب شود این احتمال بالاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
دنیا معترض و مبهوت جنایات اسرائیل است آیا در آسمانها هم همینگونه است؟؟
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...