بازدید 3303

این استان کمترین فرار مالیاتی را دارد؟

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، کیار، کوهرنگ و اردل در مجلس گفت: این استان جزو استان‌هایی بوده که کمترین فرار مالیاتی را دارد.
کد خبر: ۱۲۴۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸ 06 June 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد راستینه روز پنجشنبه در نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهارداشت: این استان یک میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش نهادهایی همچون کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای خیریه بوده و درآمد سرانه مردم به شدت پایین و موجب شده رونق اقتصادی را دچار چالش جدی کرده است.

وی افزود: تسهیلات خرد در بخش‌های مختلف از ودیعه مسکن، ازدواج و فرزندآوری تا معیشت برای چهارمحال و بختیاری  از ضروریات است و سیاست‌های بانک مرکزی به گونه‌ای است که تسهیلات براساس منابع و تراز و ناترازی تعریف شده، منابع تسهیلاتی بانک‌های استان به شدت ضعیف و بانک‌ها توان پرداخت تسهیلات را ندارند.

راستتینه ادامه داد: سهم درآمدهای مالیاتی استان از ۲۰۳۸ میلیارد تومان در سال گذشته به ۴۸۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسید، و چهارمحال و بختیاری جزو استان‌هایی بوده که بالاترین شفافیت مالیاتی و کمترین فرار مالیاتی را داشته و سال گذشته ۳۰۰۰ میلیارد تومان سهم درآمد مالیاتی به ۲۰۳۸ میلیارد تومان رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی  خاطر نشان کرد: در دو سفر رییس جمهور شهید به استان ۲۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری درنظر گرفته شد که متاسفانه بانک‌ها تسهیلات نمی‌دهند، در حقیقت بانک‌های استان وضعیت ضعیفی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم