بازدید 3032

عدد نجومی پخش مختارنامه از تلویزیون

صداوسیما بدون احتساب پخش تکرار سریال و با در نظر گرفتن پخش اصلی در هر شبکه، دوهزار و ۲۲۰ ساعت را در این سال‌ها به مختارنامه اختصاص داده، یعنی بیش از ۹۰ روز با مختار در ایام محرم.
کد خبر: ۱۲۴۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ 30 June 2024

به گزارش تابناک، فروردین سال ۱۳۸۳ بود که فیلمبرداری سریال تاریخی «مختارنامه» کلید خورد. سریالی که داوود میرباقری آن را کارگردانی کرده بود و جزء آثار پرهزینه تلویزیون در آن سال‌ها مطرح می‌شد. بعید می‌دانم کسی مختارنامه را ندیده باشد، اما برای آن‌هایی که ندیدند، داستان سریال درباره زندگی و قیام مختار ثقفی است.
 

به گزارش فرهیختگان، در ادامه به بهانه پخش چندین‌باره این سریال بررسی کردیم که تلویزیون در این ۱۳ سال چند ساعت خود را به «مختارنامه» اختصاص داده است؛ این مجموعه ۴۰ قسمت دارد که هرکدام از آن‌ها ۶۰ دقیقه‌ای است. در همان سال اول این سریال به‌صورت همزمان از شبکه‌های یک، قرآن و آی‌فیلم پخش می‌شد. بعد از آن هم ۱۱ سال از شبکه قرآن و آی‌فیلم بازپخش شد. در شهریور سال ۹۸ از شبکه چهار و در سال ۱۴۰۰ هم از شبکه افق مجدد پخش شد. درکنار این‌ها با درنظر گرفتن این موضوع که حدود ۳۰ شبکه استانی داریم و با احتساب اینکه حتی اگر هرکدام از این شبکه‌ها فقط یک‌بار این سریال را پخش کرده باشند به عدد قابل‌توجهی در این سال‌ها می‌رسیم.

صداوسیما بدون‌احتساب پخش تکرار سریال و با درنظر گرفتن پخش اصلی در هر شبکه، دوهزار و ۲۲۰ ساعت را در این سال‌ها به مختارنامه اختصاص داده، یعنی بیش از ۹۰ روز با مختار در ایام محرم.

عدد نجومی پخش مختارنامه از تلویزیون

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات