حماس به اسرائیل هشدار داد

حماس تاکید کرد که یورش اسرائیل به مسجدالاقصی بازی با آتش است.
کد خبر: ۱۲۵۶۲۶۴
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۹ 28 August 2024
|
23168 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در بیانیه حماس آمده است که تصمیم کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی برای یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، اقدامی خطرناک و بازی با آتش است که منطقه را به سمت جنگی دینی پیش می‌برد و مسئولیت همه پیامدهای آن متوجه رژیم اشغالگر و حامیان آن است.

حماس همچنین خواستار بسیح عمومی امت و خیزش سراسری برای دفاع از ملت و مقدسات فلسطین شد. حماس اعلام کرد که این دولت فاشیست و جنایتکار با آتش بازی می‌کند و اعتنایی به پیامدهای تجاوزات خود علیه مسجد الاقصی و هتک حرمت آن نزد امت اسلامی و عربی ندارد و این طرح‌های شوم و خطرناک علیه قبله نخست مسلمانان و سومین حرم شریف، موجب وقوع جنگ دینی گسترده خواهد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که تلاش‌های گسترده دشمن صهیونیستی برای تغییر واقعیت‌های موجود در مسجد الاقصی، هرگز موجب محو حقایق تاریخی مبنی بر اسلامی بودن این مکان که غیرقابل تقسیم است و همیشه اسلامی خواهد ماند، نخواهد شد.

این جنبش فلسطینی عموم فلسطینیان در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی را به بسیج عمومی و حضور گسترده در مسجد الاقصی برای مقابله با هرگونه تلاش صهیونیست‌های تندرو برای هتک حرمت مسجد الاقصی و زیر پا گذاشتن قداست آن و رویارویی با دشمن اشغالگر برای دفاع از این مسجد مبارک فراخواند.

پیشتر ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به تندروی مشهور است در اظهاراتی گفته بود: سیاست ما اجازه می‌دهد که در کوه معبد (مسجدالاقصی) نماز بخوانیم. در آنجا قانون برای یهودیان و مسلمانان مساوی است و من قصد دارم که در آنجا کنیسه بسازم.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات بن گویر اعلام کرد که تغییراتی در وضعیت کنونی مسجد الاقصی ایجاد نشده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...