روش های تهیه روغن دنبه بدون بو

برای اینکه روغن دنبه بدون بو در خانه تهیه کنید باید نکاتی را رعایت کنید.
کد خبر: ۱۲۵۹۳۳۳
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲ 13 September 2024
|
9444 بازدید

روش های  تهیه روغن دنبه بدون بو

به گزارش تابناک،روغن دنبه از نظر پزشکان طب سنتی روغنی بسیار مفید است. اما یکی از مشکلاتی که استفاده از روغن دنبه دارد بوی نامطبوعی است که ایجاد می کند.


برای اینکه روغن دنبه بدون بو در خانه تهیه کنید باید نکاتی را رعایت کنید.

    

دنبه 1 کیلو
شیر 1 لیوان
سیب به ازای هر کیلو دنبه 2 الی 3 عدد
ماست 1 فنجان
سرکه سفید 1 فنجان
هویج 1 عدد
پیاز 2 عدد
چوب دارچین و هل به مقدار کافی
نمک، برگ بو یا سیر به مقدار کافی

 

طرز تهیه روغن دنبه بدون بو

ابتدا باید دنبه را تمیز بشویید بعد با پرخ گوشت یا چاقو به صورت خیلی ریز خرد کنید و داخل فریزر قرار دهید. بعد از دو ساعت آن را از فریزر خارج کنید.یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید.دنبه های چرخ شده یا خرد شده را به قابلمه اضافه کنید.
دنبه ها را با حرارت کم با یک لیوان شیر بجوشد به مدت یک ساعت بجوشانید. ماست را برای رنگ بهتر و سرکه سیب یا سفید را برای رفع بوی بد دنبه به قابلمه اضافه کنید. پیاز را خرد کرده و به دنبه اضافه کنید بهتر است پیاز را درشت خرد کنید.
سیب را به چهار قسمت و هویج را به دو قسمت خرد کرده و به دنبه بیافزایید.درون یک توری چوب دارچین، هل و برگ بو یا سیر را قرار دهید و سپس درون قابلمه بریزید.بگذارید با حرارت ملایم دنبه چهار الی 5 ساعت بجوشد تا به روغن بیافتد.
وقتی دنبه ها به طور کامل سرخ شده و روغن انداختند، آنرا از درون صافی رد کنید.پس از خنک شدن روغن دنبه آن را درون یک شیشه در دار ریخته و درون یخچال نگهداری نمایید.

نکته

توجه داشته باشید روغن دنبه حتما باید در یخچال نگهداری شود. همه آنچه به روغن دنبه اضافه می شود برای جلوگیری از بوی بدن آن است. اگر تکه های دنبه بزرگ باشد روغن گیری آن به خوبی اتفاق نمی افتد.

 
 
 
 
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟