با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم

با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم؟ این سوالی است که توسط افرادی که تصمیم به کاهش وزن گرفته‌اند پرسیده می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۰۱۸۴
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳ 17 September 2024
|
767 بازدید

فستینگ یک سبک رژیم خاص است که با رعایت برخی اصول، می‌تواند در کم‌ترین زمان بیشترین نتیجه را در اختیار افراد قرار دهد. به همین دلیل با توجه به سبک زندگی‌های مدرن، جای تعجب ندارد که چرا بیشتر مردم بعداز رویارویی با چاقی تصمیم می‌گیرند تا از متد فستینگ استفاده کنند.

 

 

وقت کم است و مردم به‌دنبال نتیجه هستند. بنابراین، می‌خواهیم تمام ابعاد رژیم فستنیگ را مورد بررسی قرار دهیم تا اگر تصمیم به کاهش وزن سریع و اصولی گرفته‌اید، بتوانید با کسب اطلاعات بیشتر در این راه قدم بگذارید.

رژیم فستنیگ چیست؟

پیش‌از اینکه به سوال با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم بپردازیم، بهتر است این سبک رژیم لاغری را به شما معرفی کنیم. رژیم فستینگ یا روزه‌داری متناوب یکی از روش‌های محبوب کاهش وزن و بهبود سلامتی بوده که در چند سال گذشته توسط افراد زیادی اجرا شده است.

این رژیم بر پایه زمان‌بندی مصرف غذا استوار بوده و هدف اصلی آن کاهش مصرف قابل توجهی از کالری در طول روز است. در رژیم فستینگ، فرد برای مدت معینی از روز غذا نمی‌خورد و تنها در زمان‌های مشخصی مجاز به تغذیه شدن است.

این روش می‌تواند به کاهش وزن، بهبود عملکرد متابولیسم و افزایش سطح انرژی کمک کند. در رژیم فستینگ، انواع مختلفی از الگوهای روزه‌داری وجود دارد، ازجمله الگوی 16 ساعت روزه و 8 ساعت زمان برای خوردن، الگوی 5 روز غذا خوردن عادی و 2 روز محدودیت کالری شدید، در نهایت الگوی 24 ساعته که در آن یک یا 2 روز در هفته هیچ غذایی مصرف نمی‌شود.

با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم

اینکه رژیم فستینگ تا چه اندازه می‌تواند باعث کاهش وزن شود، به عواملی مثل الگوی رژیم، شرایط بدن فرد، ورزش یا عدم ورزش بستگی دارد. بااین‌حال گفتنی است که کاهش وزن 250 تا 750 گرم در طول هفته با این رژیم ممکن است.

رژیم فستینگ مناسب چه کسانی است؟

کاهش وزن نزدیک به یک کیلوگرم در طول هر هفته، وسوسه‌ای است که هیچ‌کس نمی‌تواند از آن گذر کند. به همین دلیل در این مرحله تصمیم گرفتیم تا به این سوال پاسخ دهیم که رژیم فستینگ مناسب چه کسانی است؟

رژیم فستینگ ممکن است برای همه مناسب نباشد و افرادی که قصد دارند آن را آغاز کنند، باید ابتدا با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنند. این رژیم برای افرادی که به‌دنبال کاهش وزن هستند و می‌خواهند عملکرد متابولیسم خود را بهبود ببخشند، توصیه می‌شود. همچنین افرادی که به‌علت مشغله‌های کاری یا زندگی روزمره، زمان کافی برای اجرای رژیم‌های سنتی ندارند، فستینگ برای‌شان گزینه مناسبی است.

این را هم در نظر داشته باشید که افراد نوشته شده در فهرست پایین، تحت هیچ شرایطی نباید به‌سراغ رژیم فستینگ بروند:

  • افراد مبتلا به بیماری دیابت؛
  • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی؛
  • کسانی که دارای اختلالات خوردن هستند؛
  • زنان باردار و شیرده؛
  • نوجوان‌ها و کسانی که در سن رشد هستند؛
  • کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند؛
  • کودکان.

معرفی 6 نوع رژیم فستینگ

حال که به سوال با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم پرداخته‌ایم، وقت آن است تا 6 الگوی مختلف فستینگ را به شما معرفی کنیم:

  • فستنیگ 12 ساعته
  • فستینگ 16 ساعته
  • روزه‌داری 2 روز در هفته
  • 24 ساعت در هفته

فستنیگ 12 ساعته

هرگاه از ما پرسیده می‌شود که رژیم فستینگ چند کیلو کم میکند پاسخ می‌دهیم که این موضوع بستگی دارد به الگویی که انتخاب می‌کنید! معمولا کسانی که روزه‌داری 12 ساعته را امتحان می‌کنند، شاهد نتایج خوبی خواهند بود. در این رژیم فرد می‌تواند یک ساعت مشخص را برای شروع و پایان رژیم خود در نظر بگیرد. برای مثال از 8 شب که آخرین وعده را میل می‌کند، تا 8 صبح لب به غذای دیگری نزند.

فستینگ 16 ساعته

اگر متد 12 ساعته را امتحان کرده‌اید و اکنون دچار استپ وزنی شده‌اید، باید بیشتر به خودتان سخت بگیرید. به این صورت که آقایان 16 ساعت روزه‌داری کنند و خانم‌ها 14 ساعت. این تکنیک موجب دریافت نتایج سریع می‌شود.

روزه‌داری 2 روز در هفته

با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم؟ اگر روزه‌داری 2 روز در هفته را انتخاب کنید، می‌توانید در هفته نزدیک به 300 گرم لاغر شوید! در این متد فرد می‌تواند 5 روز در هفته را به خوردن هر آنچه که می‌خواهد، اختصاص دهد، اما باید 2 روز را به کاهش شدید کالری دریافتی خود بپردازد. البته این روزها نباید پشت سر هم اجرا شوند.

24 ساعت در هفته

با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم؟ اگر می‌خواهید در کنار رژیم غذایی معمولی خود روزه‌داری را امتحان کنید و نمی‌خواهید نسبت به این موضوع سخت‌گیر باشید، پیشنهاد می‌کنیم که یک روز در هفته را به فستنیگ اختصاص دهید. این متد بین 2 وعده صبحانه یا 2 وعده ناهار قابل اجرا است و می‌تواند موجب کاهش وزن شما شود. البته فراموش نکنید که امکان دارد به سردرد دچار شوید یا خستگی زیادی را احساس کنید، پس روزی را برای آن در نظر بگیرید که مشغله کمتری دارید.

جمع‌بندی

با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم؟ پاسخ این سوال بستگی به الگویی دارد که انتخاب می‌کنید. روزه‌داری یک سبک رژیم منعطف است و به شما این امکان را می‌دهد که براساس سبک زندگی و چالش‌هایی که دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این رژیم می‌تواند باعث کاهش وزن سریع در شما شود. بنابراین، بعداز مشورت با متخصص تغذیه آن را انجام دهید و از نتیجه آن شگفت‌زده شوید.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟